mehanic Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 witam jestem tu nowy, przedstawiłem się już w powitalni, więc przejdę odrazu do sedna sprawy, otóż posiadam jawke taką jak w tytule, ma ona problem z odpalaniem z kopa tzn raz ładnie odpali z pierwszego potem wogole, natomiast na pych odpala odrazu po niecałym obrocie koła, jakie moga byc tego przyczyny?? Po drugie jeżdże na przejażdżki z kolegami ktorzy mają simsony ropzwijające większa szybkość niz jawka, jak można by było podnieśc moc silnika a co za tym idzie prędkośc maksymalną mojego wehikuł? na allegro dostępne sa komplety tunningowe składające się z cylindra o pojemności 60 ccm, tłoka do niego, głowicy i powiększonych dysz, zastanawiam się czy są one cos warte poniewaz nie uśmiecha mi się polerowac kanałów i planowac głowicy z mojego silnika. Po trzecie, a może nawet czwarte, przeczytałem na tym forum że jawki poskładane na czeskich tłokach 3 pierścieniowych, czyli takie jak moja, moga rozwijac prędkośc nawet 70 km/h, , zdziwiło mnie to, ponieważ moja jawka osiąga maksymalną prędkośc około 50km/h choć jest prawidłowo dotarta, może osiągały one taką prędkośc z 4 biegiem, który, jak stwierdził mój wioskowy "ekspert" od motorowerów celnicy wyciągali na granicy?? al;e epopeję napisałem :buttrock: pozdrawiam i dziękuje za odpowiedx, jezeli napisałem coś niezrozumiale dla was prosze o wybaczenie i obiecuje poprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Na początku jeździłem Jawetą:Phehe..sprzęt...odnosnie zestawu to napewno poczujesz różnice i bedzie lepiej jechała z niskich obrotów..będzie bardzoej elastyczna, dokładanie 4 biegu<hehe>niema tyle mocy żeby bujała się więcej...odnośnie palenia...może ci ją zalewa..i raz ją zaleje a raz mniej i wtedy zapali...A teraz patent...kolega kiedyś wsadził do puszki od filtra powietrza(filtr oczywiście wywalił) wiatraczek od komputera żeby podawał mu "pod ciśnieniem" powietrze:P...sprubój...:buttrock:..może coś da...Prędkość max może zwiększyć zmiana zębatki z przodu...ja na swojej jawecie na 1 biegu łapałem 20km/h a 2 biegu 40km/h a na 3 koło 60km/h. Sprubój splanowac głowice.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehanic Opublikowano 30 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 (edytowane) z tym 4 biegiem to był żart ale w jkawce na 3 jest jeszcze zapas, jak ją odkrece do końca to zaczyna świszczec jak przy końcu jedynki, kumpel w swpjej te ż tak ma, jeszcze pytanko: jak wzmocnić sprzegło?? Edytowane 30 Maja 2006 przez mehanic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 (edytowane) u mnie taż świszczy:P..hehe.....na 2 biegu przy zdrowym silniku gdzieś w połowie obrotów przy odkręceniu do końca powinieneś wyraźnie czuć moment obrotowy...to wtedy jest zdrowa.... Edytowane 30 Maja 2006 przez wolekFJ1100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 (edytowane) u mnie taż świszczy:P..hehe.....na 2 biegu przy zdrowym silniku gdzieś w połowie obrotów przy odkręceniu do końca powinieneś wyraźnie czuć moment obrotowy...to wtedy jest zdrowa....Hmm w zaleznosci jak długo chcesz mieć sprzęta ja jak mialem swoją 1 rzecz to rozbiórka na czesci pierwsze:Dfrez na tłoku i były 3 pierscienie(zwieksza kompreche;) szlif głowicy (stopien sprezania w góre). Polerka korbowodu i przestrzeni korbowej, pozatym w przestrzeni korbowej wkomponowałem płaską podkowe co jeszcze bardziej zwiekszyło cisnienie:D Miałem przekładać tryby biegów na choince ale lepiej było potem zalozyc zembatke przednią 3 ząbki większą:buttrock: Moc miał dobrą prędkosc dochodziła w porywach do 80-85;) Edytowane 30 Maja 2006 przez mati_mot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 jeszcze pytanko: jak wzmocnić sprzegło?? nowe sprezyny(5 sztuk tam jest) badz bardziej bezpieczne; grubsze podkladki pod sprezyny dosicku kosza sprzeglowego... kupujac nowe mozesz si enadzIac jak ja i bedziesz mial za mocne i ci popychacze rozwali... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik666 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Macie może jakieś sposoby jak te 5 spreżyn założyć bo rozebrałem silnik i ciężko je sie naklada teraz :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Macie może jakieś sposoby jak te 5 spreżyn założyć bo rozebrałem silnik i ciężko je sie naklada teraz :icon_twisted:Ojj samemu moze być ci cięzko ale ja zawsze robiłem cos w stylu przekładni/ramienia. Jeden dociskał sprezyny śrubokrętem albo czyms inny w miare długim a 2 osoba zakłada zabezpieczenia. We dwoje zawsze łątwiej;].Aa tylko uwazaj zeby nie wystrzeliło bo mozesz mieć powycinane zęby albo twarz porysowaną;] Mało to moze jest ale skubaństwo oporne;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 mehanic a jaki masz otwór w krućcu ssącym od strony gaźnika? Jeśli mały okrągły to musisz go rozfrezować do rozmiarów okna gaźnika. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Ja też mam taką jawke. Na początku leciała z 50km/h. Teraz po odblokowaniu i dokładnych regulacjach rozwija prędkość do 66km/h. Jeżdże z kumplem który ma simsona 60ccm i za bardzo nie zostaje. Musisz odblokować króciec i tłumik.Króciec ma mieć otwór taki sam jak w gaźniku (sprawdź jeszcze uszczelke bo u mnie miała okrągły otwór i to najbardziej chamowało). We wkładzie tłumika ma być cztery otwory a nie dwa jak w ogarze. Przy tym sprzegle to trzeba uwarzać. Najlepiej zabezpieczenia nakładać w okularach bo może strzelić w oko. Ja zakładam kombinerkami. Trzymam w ręku i dodatkowo opieram o klate a drugą ręką naprowadzam zabezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Co do tego oczka w kolanku dolotowym do cylindra to uwazaj zeby nie przegiąć, znaczy się zabardzo nie rozpilować go bo potem mozesz mieć lekkie problemy z regulacją. Powinno być wyszlifowane na gładź, ja w dodatku wypolerowałem wszystko pastą polerską na lusterko:D A tak apropos próbowaliscie coś świrować na swojej jaweczce? Heh ja pamietam ze jak mi się nudziło to takie rzeczy się robiło, i niewazne czy masz cbr czy jawke jak masz wyczuty sprzet to mozna nawet latac, ku zdziwieniu innych "bo co ze ja na jawce nie potrafie??":icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehanic Opublikowano 31 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 (edytowane) nie wiecie może do jakich rozmiarów rozpilować ten króciec?? jak wyjąć przegrode z tłumika? a tak wogole ma ktos te cylindry 60 ccm? wiecie bardziej pasowało by mi założyć taki cylinder bo sprawności manualnych do obróbki cylindra zabardzo niemam, a jak coś spiepsze to znowu sezon w plecy:/ moja też leci 50 dych narazie:P Edytowane 31 Maja 2006 przez mehanic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 nie wiecie może do jakich rozmiarów rozpilować ten króciec?? jak wyjąć przegrode z tłumika? a tak wogole ma ktos te cylindry 60 ccm? wiecie bardziej pasowało by mi założyć taki cylinder bo sprawności manualnych do obróbki cylindra zabardzo niemam, a jak coś spiepsze to znowu sezon w plecy:/ moja też leci 50 dych narazie:PJa bym rozpiłował tak zeby nie było nawet widać ze była ta przesłonka i wypolerował po prostu na czysto a z tlymikiem bedziesz miał troche roboty. Odkrec srube mocyjącą koncóke tłymika i wstaw to na jakis dzień w rozpuszczalnik bo się na bank zapiekło a potem szczypcami i drutem wyciągaj bebechy ze srodka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Ja zdjąłem tłumik i puknąłem nim o pieniek. Inaczej nie mogłem wyciągnąć przegrody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Ja zdjąłem tłumik i puknąłem nim o pieniek. Inaczej nie mogłem wyciągnąć przegrody.Zapieka się strasznie bo to różnica temperatur ja tesh się wymęczyłęm troszke zanim to wydłubałęm ale poszło jakos;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.