Skocz do zawartości

Jawa 50 mustang


mehanic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem tu nowy, przedstawiłem się już w powitalni, więc przejdę odrazu do sedna sprawy, otóż posiadam jawke taką jak w tytule, ma ona problem z odpalaniem z kopa tzn raz ładnie odpali z pierwszego potem wogole, natomiast na pych odpala odrazu po niecałym obrocie koła, jakie moga byc tego przyczyny??

Po drugie jeżdże na przejażdżki z kolegami ktorzy mają simsony ropzwijające większa szybkość niz jawka, jak można by było podnieśc moc silnika a co za tym idzie prędkośc maksymalną mojego wehikuł? na allegro dostępne sa komplety tunningowe składające się z cylindra o pojemności 60 ccm, tłoka do niego, głowicy i powiększonych dysz, zastanawiam się czy są one cos warte poniewaz nie uśmiecha mi się polerowac kanałów i planowac głowicy z mojego silnika. Po trzecie, a może nawet czwarte, przeczytałem na tym forum że jawki poskładane na czeskich tłokach 3 pierścieniowych, czyli takie jak moja, moga rozwijac prędkośc nawet 70 km/h, , zdziwiło mnie to, ponieważ moja jawka osiąga maksymalną prędkośc około 50km/h choć jest prawidłowo dotarta, może osiągały one taką prędkośc z 4 biegiem, który, jak stwierdził mój wioskowy "ekspert" od motorowerów celnicy wyciągali na granicy??

al;e epopeję napisałem :buttrock:

 

pozdrawiam i dziękuje za odpowiedx, jezeli napisałem coś niezrozumiale dla was prosze o wybaczenie i obiecuje poprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku jeździłem Jawetą:Phehe..sprzęt...odnosnie zestawu to napewno poczujesz różnice i bedzie lepiej jechała z niskich obrotów..będzie bardzoej elastyczna, dokładanie 4 biegu<hehe>niema tyle mocy żeby bujała się więcej...odnośnie palenia...może ci ją zalewa..i raz ją zaleje a raz mniej i wtedy zapali...

A teraz patent...kolega kiedyś wsadził do puszki od filtra powietrza(filtr oczywiście wywalił) wiatraczek od komputera żeby podawał mu "pod ciśnieniem" powietrze:P...sprubój...:buttrock:..może coś da...

Prędkość max może zwiększyć zmiana zębatki z przodu...ja na swojej jawecie na 1 biegu łapałem 20km/h a 2 biegu 40km/h a na 3 koło 60km/h. Sprubój splanowac głowice.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym 4 biegiem to był żart ale w jkawce na 3 jest jeszcze zapas, jak ją odkrece do końca to zaczyna świszczec jak przy końcu jedynki, kumpel w swpjej te ż tak ma, jeszcze pytanko: jak wzmocnić sprzegło??

Edytowane przez mehanic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie taż świszczy:P..hehe.....na 2 biegu przy zdrowym silniku gdzieś w połowie obrotów przy odkręceniu do końca powinieneś wyraźnie czuć moment obrotowy...to wtedy jest zdrowa....

Edytowane przez wolekFJ1100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie taż świszczy:P..hehe.....na 2 biegu przy zdrowym silniku gdzieś w połowie obrotów przy odkręceniu do końca powinieneś wyraźnie czuć moment obrotowy...to wtedy jest zdrowa....

Hmm w zaleznosci jak długo chcesz mieć sprzęta ja jak mialem swoją 1 rzecz to rozbiórka na czesci pierwsze:D

frez na tłoku i były 3 pierscienie(zwieksza kompreche;) szlif głowicy (stopien sprezania w góre). Polerka korbowodu i przestrzeni korbowej, pozatym w przestrzeni korbowej wkomponowałem płaską podkowe co jeszcze bardziej zwiekszyło cisnienie:D Miałem przekładać tryby biegów na choince ale lepiej było potem zalozyc zembatke przednią 3 ząbki większą:buttrock: Moc miał dobrą prędkosc dochodziła w porywach do 80-85;)

Edytowane przez mati_mot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze pytanko: jak wzmocnić sprzegło??

 

nowe sprezyny(5 sztuk tam jest) badz bardziej bezpieczne; grubsze podkladki pod sprezyny dosicku kosza sprzeglowego...

 

kupujac nowe mozesz si enadzIac jak ja i bedziesz mial za mocne i ci popychacze rozwali...

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakieś sposoby jak te 5 spreżyn założyć bo rozebrałem silnik i ciężko je sie naklada teraz :icon_twisted:

Ojj samemu moze być ci cięzko ale ja zawsze robiłem cos w stylu przekładni/ramienia. Jeden dociskał sprezyny śrubokrętem albo czyms inny w miare długim a 2 osoba zakłada zabezpieczenia. We dwoje zawsze łątwiej;].Aa tylko uwazaj zeby nie wystrzeliło bo mozesz mieć powycinane zęby albo twarz porysowaną;] Mało to moze jest ale skubaństwo oporne;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam taką jawke. Na początku leciała z 50km/h. Teraz po odblokowaniu i dokładnych regulacjach rozwija prędkość do 66km/h. Jeżdże z kumplem który ma simsona 60ccm i za bardzo nie zostaje. Musisz odblokować króciec i tłumik.

Króciec ma mieć otwór taki sam jak w gaźniku (sprawdź jeszcze uszczelke bo u mnie miała okrągły otwór i to najbardziej chamowało). We wkładzie tłumika ma być cztery otwory a nie dwa jak w ogarze.

 

 

Przy tym sprzegle to trzeba uwarzać. Najlepiej zabezpieczenia nakładać w okularach bo może strzelić w oko. Ja zakładam kombinerkami. Trzymam w ręku i dodatkowo opieram o klate a drugą ręką naprowadzam zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego oczka w kolanku dolotowym do cylindra to uwazaj zeby nie przegiąć, znaczy się zabardzo nie rozpilować go bo potem mozesz mieć lekkie problemy z regulacją. Powinno być wyszlifowane na gładź, ja w dodatku wypolerowałem wszystko pastą polerską na lusterko:D

A tak apropos próbowaliscie coś świrować na swojej jaweczce? Heh ja pamietam ze jak mi się nudziło to takie rzeczy się robiło, i niewazne czy masz cbr czy jawke jak masz wyczuty sprzet to mozna nawet latac, ku zdziwieniu innych "bo co ze ja na jawce nie potrafie??":icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiecie może do jakich rozmiarów rozpilować ten króciec?? jak wyjąć przegrode z tłumika? a tak wogole ma ktos te cylindry 60 ccm? wiecie bardziej pasowało by mi założyć taki cylinder bo sprawności manualnych do obróbki cylindra zabardzo niemam, a jak coś spiepsze to znowu sezon w plecy:/ moja też leci 50 dych narazie:P

Edytowane przez mehanic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiecie może do jakich rozmiarów rozpilować ten króciec?? jak wyjąć przegrode z tłumika? a tak wogole ma ktos te cylindry 60 ccm? wiecie bardziej pasowało by mi założyć taki cylinder bo sprawności manualnych do obróbki cylindra zabardzo niemam, a jak coś spiepsze to znowu sezon w plecy:/ moja też leci 50 dych narazie:P

Ja bym rozpiłował tak zeby nie było nawet widać ze była ta przesłonka i wypolerował po prostu na czysto a z tlymikiem bedziesz miał troche roboty. Odkrec srube mocyjącą koncóke tłymika i wstaw to na jakis dzień w rozpuszczalnik bo się na bank zapiekło a potem szczypcami i drutem wyciągaj bebechy ze srodka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...