Skocz do zawartości

Termostat Kawasaki ZZR 400


MrRat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Mam pytanko jak sprawdzic poprawnie termostat w motocyklu czy nie chodzi caly czas na otwartym obiegu ??? Trzeba go wyciagac czy mozna pomacac rure idoca do chlodnicy, na moje oko to ta rura ktora idzie z termostatu do chlodnicy przy odpalaniu i zagrzewaniu silnika powinna byc zimna (obieg zamkniety) a jak chlodziwo osiagnie juz swoja odpowiednia temperature to powinien otwierac duzy obieg i wtedy ta rurka powinna byc goraca. Dobrze rozumuje ????

A dlaczego pytam, poniewaz strasznie dlugo moja kawa sie nagrzewa i szukam przyczyny tego stanu, noc chyba ze te modele tak maja......

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem dobrze kombinujesz.Ja mam zzr 600 i nagrzewa się dość szybko. A wentylator działa przy wysokiej temperaturze? Odnośnie termostatu to.... Są metody ala Kowalski. Coniektórzy demontują termostacik i aby sprawdzić czy otwiera czyli się rozciąga wrzucają go do garnka z wodą. Wtedy gdy woda się nagrzewa i potem gotuje to widać czy otwiera. A w Twoim przypadku poprostu go wyjmij i wdmuchując do niego powietrze zobacz czy przelatuje ono na wylot przez wszystkie kanały.Jeżeli tak znaczy to że jest cały czas otwarty i daje takie rezultaty jakie napisałeś. Apropo jeszcze zzr, silniki te mają to do rzeczy że długo się nagrzewają i przy niskich temperaturach otoczenia nie dają się w pełni nagrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem dobrze kombinujesz.Ja mam zzr 600 i nagrzewa się dość szybko.

 

a co to znaczy dosc szybko ??? bo to jest pojecie wzgledne

 

A wentylator działa przy wysokiej temperaturze?

 

z tego co zauwazylem to zaczyna pracowac wtedy gdy wskazowka od temperatury podchodzi pod polowe skali.

 

Odnośnie termostatu to.... Są metody ala Kowalski. Coniektórzy demontują termostacik i aby sprawdzić czy otwiera czyli się rozciąga wrzucają go do garnka z wodą. Wtedy gdy woda się nagrzewa i potem gotuje to widać czy otwiera. A w Twoim przypadku poprostu go wyjmij i wdmuchując do niego powietrze zobacz czy przelatuje ono na wylot przez wszystkie kanały.Jeżeli tak znaczy to że jest cały czas otwarty i daje takie rezultaty jakie napisałeś. Apropo jeszcze zzr, silniki te mają to do rzeczy że długo się nagrzewają i przy niskich temperaturach otoczenia nie dają się w pełni nagrzać.

 

wlasnie dlatego nie wiem czy mam sie martwic czy olac sprawe, wiadomo ze niedogrzanie silnika nie jest dla niego zdrowe.

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisowce bedziesz mial info przy jakiej temperaturze bedzie sie otwieral. Najdokladniejsze sprawdzenie polega na wymontowaniu (zimnego) i wlozeniu do garnka z woda + termometr (np. elektroniczne mierniki uniwersalne maja w zestawie koncowke na kebeklu co ja zanurzasz w wodzie razem z termostatem). No i obserwujesz. Jak sie zacznie otwierac to notujesz temperature. Jak osiagnie max to mierzysz szerokosc otwarcia. I tyle.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisowce bedziesz mial info przy jakiej temperaturze bedzie sie otwieral. Najdokladniejsze sprawdzenie polega na wymontowaniu (zimnego) i wlozeniu do garnka z woda + termometr (np. elektroniczne mierniki uniwersalne maja w zestawie koncowke na kebeklu co ja zanurzasz w wodzie razem z termostatem). No i obserwujesz. Jak sie zacznie otwierac to notujesz temperature. Jak osiagnie max to mierzysz szerokosc otwarcia. I tyle.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisowce bedziesz mial info przy jakiej temperaturze bedzie sie otwieral. Najdokladniejsze sprawdzenie polega na wymontowaniu (zimnego) i wlozeniu do garnka z woda + termometr (np. elektroniczne mierniki uniwersalne maja w zestawie koncowke na kebeklu co ja zanurzasz w wodzie razem z termostatem). No i obserwujesz. Jak sie zacznie otwierac to notujesz temperature. Jak osiagnie max to mierzysz szerokosc otwarcia. I tyle.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dlatego nie wiem czy mam sie martwic czy olac sprawe, wiadomo ze niedogrzanie silnika nie jest dla niego zdrowe.

 

POZDRAWIAM

Martwic nie martwic najlepiej sprawdzic;) NIedogrzanie jak niedogrzanie a jak ci się termostat nie otworzy w ogóle? Zatnie się albo cos, znam takie przypadki i wtedy bedzie lipa.Dla wszelkiej pewności bym go zdemontował i sprawdził tak jak było napisane pod cisnieniem albo w wodzie.

P.S. Tak zapytam bo zawsze się zastanawiałem. Czy te "rury" przy kierownicy w zzr nie przeszkadzają ci?

Pozdro.

Edytowane przez mati_mot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisowce bedziesz mial info przy jakiej temperaturze bedzie sie otwieral. Najdokladniejsze sprawdzenie polega na wymontowaniu (zimnego) i wlozeniu do garnka z woda + termometr (np. elektroniczne mierniki uniwersalne maja w zestawie koncowke na kebeklu co ja zanurzasz w wodzie razem z termostatem). No i obserwujesz. Jak sie zacznie otwierac to notujesz temperature. Jak osiagnie max to mierzysz szerokosc otwarcia. I tyle.

 

Jak bym mial serwisowke to bylbym w siodmym niebie :buttrock: . Chyba bede musial to sprawdzic tak jak koledzy proponuja.

 

POZDRAWIAM

 

Martwic nie martwic najlepiej sprawdzic;) NIedogrzanie jak niedogrzanie a jak ci się termostat nie otworzy w ogóle? Zatnie się albo cos, znam takie przypadki i wtedy bedzie lipa.Dla wszelkiej pewności bym go zdemontował i sprawdził tak jak było napisane pod cisnieniem albo w wodzie.

P.S. Tak zapytam bo zawsze się zastanawiałem. Czy te "rury" przy kierownicy w zzr nie przeszkadzają ci?

Pozdro.

 

No tak jak naisalem bede musial to sprawdzic, a jezeli chodzi o "rury" to nie wiem o co koledze chodzi. Moze kolega jasniej napisze to wtedy odpowiem.

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedogrzanie tez jest niebezpieczne dla silnika... olej spełnia swoje zadania w pełni po osiągnieciu swojej normalnej temp.pracy a jak termostat "nie trzyma" to przez niedogrzanie silnika olej osiągnie ją puzniej.

MrRat wymontuj i sprawdz przede wszystkim szczelność mieszka i gniazda i uszczelnienie termostst-obudowa. Najlepiej to byłoby go profilaktycznie wymienić,kasa chyba niewielka a lepiej o temp.zadbac :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POZDRAWIAM

No tak jak naisalem bede musial to sprawdzic, a jezeli chodzi o "rury" to nie wiem o co koledze chodzi. Moze kolega jasniej napisze to wtedy odpowiem.

 

POZDRAWIAM

 

Aaaa sorry pomyliłem zzr 400 z zxr 400, kiedys na miescie gdzies zobaczyłęm zzr-ke i się zaczolem zastanawaic jak te "rury" mogą nie przeszkadzac......link---> http://bikepics.com/pictures/154708/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa sorry pomyliłem zzr 400 z zxr 400, kiedys na miescie gdzies zobaczyłęm zzr-ke i się zaczolem zastanawaic jak te "rury" mogą nie przeszkadzac......link---> http://bikepics.com/pictures/154708/

 

 

Nie ma problema.

Tez sie zastanawiam jak to w zxr kierowcy nie przeszkadza.

Moja zzr400 to buda i polowa silnika z zzr600.

 

POZDRAWIAM

 

Niedogrzanie tez jest niebezpieczne dla silnika... olej spełnia swoje zadania w pełni po osiągnieciu swojej normalnej temp.pracy a jak termostat "nie trzyma" to przez niedogrzanie silnika olej osiągnie ją puzniej.

MrRat wymontuj i sprawdz przede wszystkim szczelność mieszka i gniazda i uszczelnienie termostst-obudowa. Najlepiej to byłoby go profilaktycznie wymienić,kasa chyba niewielka a lepiej o temp.zadbac :buttrock:

 

Bede chyba musial tak zrobic. Co do ceny za termostat to troche sobie licza bo kiedys pytalem w sklepie i chyba mi cos kolo 150 pln powiedzieli. A teraz pytanko, czy jak bede wymienial lub wymontowywal ten termostat to musze sie zaopatrzyc w nowy plyn do chlodnicy ??? moze byc jakis duzy wyciek ??? Czy da sie to jakos tak normalnie zrobic ???

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużego wycieku to się raczej nie spodziewaj,zakładając że w miarę umiejętnie zlejesz płyn z układu przed wymianą.Warto też mieć zawsze jakiś płyn na dolewkę. A co do wymiany to nie ma potrzeby wymieniania płynu razem z termostatem,stary jeszcze dzielnie będzie krążył po obiegu.A jeśli chodzi o nagrzanie mojego zygzaka 600 to jest tak ,że po odpaleniu chodzi na ssaniu tak do 2 minut, następnie jadąc po kolejnych kilku minutach 3-5 skazówka wchodzi w minimalną temperaturę pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawny termostat dziala tak, że moto po 4km od odpalenia. osiaga (u mnie 1/4 na skali) temp i tak trzyma. czy jest +30 czy -15. wymienia sie termostay co okolo 5 lat.

 

 

Dzieki za odpowiedzi, ale mam jeszcze pytanko. Ile moze kosztowac taki termostat ???

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...