Skocz do zawartości

zmiana pierscieni | docieranie


emzet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

pękł mi dziś jeden pierscien podczas zdejmowania. czy moge wymienić tylko ten jeden, czy wymienić komplet?

druga sprawa - jak już zmienie te pierscienie/pierscień to czy musze docierać? ile kilometrów??

 

i jeszcze jedno - zauważyłem lekkie pęknięcie kolektora dolotowego, czy może mieć to wpływ na prace silnika?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierscienie zmieniaj wszystkie - do TSki to chyba nie jest taki koszmarny wydatek.. a jak z wymiarami tloka i cylindra? najlepiej skombinuj jakas b. dokladna suwmiarke i wszystko pomierz, a potem porownaj w odpowiednich tabelach. docieranie teoretycznie to z 500 km.. ale 100 spokojnie starczy jezeli szlif cylindra i zmiana tloka nie byly robione. podocieraj moto przez pare minut na postoju (powiedzmy z 3x5 minut) a potem zrob ze 2 delikatne traski po 50 km.

 

a co do kolektora dolotowego (nie wiem dokladnie jak to wyglada w jawie, wiec moge sie mylic) - przyloz tam reke - wyczujesz czy zasysa (wydmuchuje?) powietrze.. jak tak to masz 2 wyjscia: pospawiac/zalutowac w warsztacie, skleic poxipolem...

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://agmot.pl/foto/5469.jpg

moze zle sie wyraziłem, to jest gardziel a nie kolektor :buttrock:

jak odpale silnik to sprawdze, ale chyba porozglądam się za nowym :biggrin: koszt niewielki

 

po szlifie zrobiolem jakieś 2kkm, gładź jest ok.

a pierscionki to wydatek 30zł za komplet czyli 6 sztuk.

 

a z tym docieraniem na postoju to jest dobry pomysł? silnik nie ma wtedy odpowiedniego chłodzenia... chyba jednak wole spokojne traski zrobić przez powiedzmy 200km, chociaż znów trzeba będzie zapomnieć o dynamicznej jezdzie :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym proponowal wymiane pierscionkow tylko na cylindrze na ktorym jest ten jeden uszkodzony ... generalnie jesli na drugim sie nic niedzieje to zostaw w spokoju ... leprze wrogiem dobrego. co do docierania to gdzies czytalem ze najwazniejsze jest pierwsze 120 km wlasnie ze wzgledu na docieranie pierscieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do "docierania" na postoju - to przeciez i tak musisz rozgrzac motocykl przed jazda, nie? odpal go, niech pochodzi, po czym wsiadz i zrob rundke.. juz nie robmy z docierania niewiadomo czego.. tylko nie zapomnij lac wiecej oleju

 

jezeli masz dostep do manometru to wymien pierscienie na tym tloku, na ktorym ci jeden pekl, zmierz cisnienie i porownaj z cylindrem sasiednim.. jezeli cisnienie bedzie sie roznilo na niekorzysc starych pierscieni, to wiesz co robic :buttrock:

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nawet wtedy bym niezmienial ... pamietaj ze zalozenie nowych pierscieni powoduje po pierwsze ich docieranie ale po drugie szybsze scieranie sie gladzi cylindra w okresie docieranai pierscieni... pozatym jak tak jest od poczatku i niebylo ruszane to wszystko ladnie sie juz ulozylo ... no i co mialo sie popsuc to juz sie popsulo... zalozysz nowe pierscienie i anoz znow ci popekaja ??

 

jeszcze zalezy jak duza roznica jest. w jednej ksiazce wyczytalem ze jesli cisnienie spadnie wiecej niz 10% w stosunku do "nominalnego" (tzn tego z servisowki) to nadszedl czas remontu.

 

PS. ten pierscien tak sam z siebie pekl ? i nieporysowal gladzi ? szczescie :] mi cos skrobie w cylindrze uralca i boje sie tam zajrzec :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do "docierania" na postoju - to przeciez i tak musisz rozgrzac motocykl przed jazda, nie? odpal go, niech pochodzi, po czym wsiadz i zrob rundke.. juz nie robmy z docierania niewiadomo czego.. tylko nie zapomnij lac wiecej oleju

 

z ostanim zdaniem to niemoge sie zgodzic wedlug ksiazki serwisowej ni nalezy dolewac wieszej ilosci do paliwa bo to nic nie daje a jedynie morze zrbic wiecej nagaru !!!

 

takze radzil bym lac normala ilosc oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to niedaje ? wg ksiazek servisowych np WFM, WSK itp proporcje mieszanki zmieniaja sie dosc znacznie !! coprawda to stare serwizowki ale mysle ze cos w tym jest. zawsze lepiej zeskrobac troche nagaru niz wymeiniac pierscienie czy cotam sie przytrze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przez przypadek pekł jeden pierścień a wszystkie inne są ok. tzn mają luz 0d 0.4 do 0.8mm to możesz wymienić tylko ten jeden. Ja tak robiłem i wszystko było wporządku. Nie polecam wymiany górnego pierścienia gdy cylinder jest po dużym przebiegu. Pojawiają się stuki o prog. Co do docierania to 200km (po wymianie kompletu pierścieni) nie należy kręcić silnika na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś złożyłem silnik, zmieniłem jednak wszystkie pierscienie.

wiadomo, wszystkie uszczelki też nowe.

 

i wreszcie usłyszałem rym-dym-dym

jak ja kocham ten odgłos :icon_twisted:

teraz tylko troche docierania i wakacyjna "jazda"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo moich postow powyzej, wcale sie do nich nie stosowalem :icon_twisted:

mialem akcje, ze zgubilem tlok w ogarku (doslownie zgubilem!) - ale to inna historia...

jak mnie kumpela przyholowala to w cylindrze juz tloka nie bylo (wypadl, bo glowica nie byla przykrecona, a korbowod poszedl w mak).

 

cylinder byl w porzadku, wiec dokupilem nowy tlok z pierscieniami.. zalozylem i od razu dalem w palnik :icon_mrgreen:

romet cyka az milo - moc ma skubaniec, leci na prostej w przedzialach predkosciowych 65-68 km/h

 

przyznam, ze nie docieralem z lenistwa... wyszedlem tez zalozenia, ze nowy komplet cyl-tlok to wydatek 60-70 zl :icon_mrgreen:

jak by chodzil ogarek, gdybym go dotarl jak nalezy? pojecia nie mam... ale na prace silnika nie mam co narzekac :icon_mrgreen:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam kiedys tez mialem mz etz 250 jezeli zlamal ci sie pierscien stary to powinienes zmienic wszystkie pierscienie i dotarcie ok 1200 a 1500km i nie powinienes przy dotarciu ostro jezdzic czyli nie wyciskaj z niej soki i nie przekraczaj 6500obr/nim pod koniec mozesz podkrecac nawet do 7500obr/nim . tez nie mozesz jezdzic mulowato bo po dotarciu nie zwiekszysz predkosci .etz w dobrym stanie pownna poleciec 130 a 135km bez pasazera. szerokosci na drodze :bigrazz:

 

a ha zle sie wyslowilem 1200 a 1500km to docieranie cylindra tloka z pierscieniami i wal a same pierscienie to ok 200 a 500 km . i przy dotarciu wieksza mieszanke paliwaz olejem sory za pomylke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...