Skocz do zawartości

SUZUKI GS 550 M Katana 1981


Rekomendowane odpowiedzi

Zapal moto na luzie, otworz wlew oleju i staraj sie wybadac czy to sprzeglo, czy skrzynia ( nizej ). W razie czego przyloz kawalek kija do ucha i do miejsca, gdzie najlepiej te stuki slyszysz.

Nie chce byc zlym prorokiem ale wyglada to na skrzynie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapal moto na luzie, otworz wlew oleju i staraj sie wybadac czy to sprzeglo, czy skrzynia ( nizej ). W razie czego przyloz kawalek kija do ucha i do miejsca, gdzie najlepiej te stuki slyszysz.

Nie chce byc zlym prorokiem ale wyglada to na skrzynie.

 

Adam M.

Zobacze na to jutro i spróbuje wybadać co to jest.

Na szczęście mam cała komplętną skrzynię z innego silnika będę miał skąd przekładać

 

 

No i dziś rozebrałem sprzęgło i jak ruszam na luzie głównym wałkiem który wchodzi do skrzyni to słychać metaliczny stukot.Sprawdzałemjak to jest w drugim slniku i tam słychać tylko szum łożysk.

Pewno bez wyciągania silnika(po raz kolejny) i rozpołowienia go się nie obejdzie??

Chyba że można jakoś inczej to zrobić??

Do grobu mnie wprowadzi ten motor a taka ładna pogoda jest :buttrock:

Edytowane przez zwierzak07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chyba te stuki nie wroza nic dobrego... taz mam gs-a 550 M i ci powiem ze gdyby moj portwel uslyszal takie stuki to by zszedl na zawal :)

 

a z tym nie wkrecanim sie na obroty to tez tak mialem pare dni temu... co sie okazalo... przestal mi chodzic jeden gar... okazalo sie ze mi sie przepalil opornik w fajce...

 

trzymam kciuki ze te stuki to nic powaznego...

 

sam jestem ciekawy co mnie moze spotkac ...

 

Poleciały dwa łożyska i wybił się jeden tryb balansuje na ośce jak pijany. :icon_question:

A czeka Cię w H...J roboty jeśli usłuszysz takie dźwięki :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wg ciebie polecialy te lozyska ?

Jaki jest system mocowania ich w karterach ?

Czy masz podluzne wyzlobienia w gniazdach lozysk idace po calym obwodzie lozyska ?

Czy sprawdzales stan lozysk podczas skladania motocykla ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wg ciebie polecialy te lozyska ?

Jaki jest system mocowania ich w karterach ?

Czy masz podluzne wyzlobienia w gniazdach lozysk idace po calym obwodzie lozyska ?

Czy sprawdzales stan lozysk podczas skladania motocykla ?

 

Adam M.

 

1.Prawdopodobnie ze starości się rozleciały,rozpadły się te blaszki w środku co utrzymują śruty na miejscu

2;3.Są podłużne wyżłobienia na na takie pierścienie i otwory na trzpienie

4.Nie sprawdziłem,poniekąd dlatego że poprzedni właściciel powiedział że naprawiał 2 w skrzynii to mnie trochę zmyliło myslałem że łozyska też wymienił :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam wrazenie ze bedziesz musial kupic firmowe lozyska Suzuki, ktore maja wlasnie te pierscienie zabezpieczajace - bez tego po wlozeniu normalnych lozysk sytuacja sie powtorzy.

Chyba ze masz lozyska z ta druga skrzynia, wowczas sprawdz dokladnie czy nie maja luzow i oporow toczenia, czyli czy jeszcze mozna je wykorzystac.

 

Adam M.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam wrazenie ze bedziesz musial kupic firmowe lozyska Suzuki, ktore maja wlasnie te pierscienie zabezpieczajace - bez tego po wlozeniu normalnych lozysk sytuacja sie powtorzy.

Chyba ze masz lozyska z ta druga skrzynia, wowczas sprawdz dokladnie czy nie maja luzow i oporow toczenia, czyli czy jeszcze mozna je wykorzystac.

 

Adam M.

 

Adam M.

Nie raczej nie bo jedno łożysko które tam było to Made in Poland :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o jakosc wykonania lozysk, bo polskie spokojnie mogly by byc tylko o to ze lozyska Suzuki do skrzyni maja pierscienie zabezpieczajace wchodzace z jednej strony w karter, a z drugiej w bieznie zewnetrzna lozyska. Bez tych pierscieni caly walek z lozyskami moze sie przesunac w karterach i w tym momencie moga ci na raz wejsc 2 biegi.

Skutek - polamane zeby kol w skrzyni.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o jakosc wykonania lozysk, bo polskie spokojnie mogly by byc tylko o to ze lozyska Suzuki do skrzyni maja pierscienie zabezpieczajace wchodzace z jednej strony w karter, a z drugiej w bieznie zewnetrzna lozyska. Bez tych pierscieni caly walek z lozyskami moze sie przesunac w karterach i w tym momencie moga ci na raz wejsc 2 biegi.

Skutek - polamane zeby kol w skrzyni.

 

Adam M.

Ale ja kupiłem już polskie łozyska z rowkami na te pierścienie i już złożyłem więc raczej wałek się nie przesunie.Wczesniej tryb wypadł z miejsa bo część ze srodka łozyska się rozpadła i go wypchnęła.Ale teraz powinno być już dobrze tylko zobczymy na jak długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...