Mar_Cin Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Czy to wiąże się z wymianą łożyska czy można inaczej usunąć ten luz? Skąd może być luz w moto mającym 9000 km? Jakie są ewentualne koszty wymiany łożyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 dokrec je tylko i powinno byc ok PS. jezeli jezdziles na przeglady serwisowe powinni ci je dokrecac czesto bywa ze nowym moto w okresie do 10tkm sie luzuje normalna rzecz wynikajaca z pracy lożyska i wspolpracujacyc elementow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 dokrec je tylko i powinno byc ok PS. jezeli jezdziles na przeglady serwisowe powinni ci je dokrecac czesto bywa ze nowym moto w okresie do 10tkm sie luzuje normalna rzecz wynikajaca z pracy lożyska i wspolpracujacyc elementowWszystko Ok ale nie mozesz sobie tak ot dokrecic!!!!!!!!!!Sprawdz w serwisówce moment z jakim dorecic srube i jakie jest zalecane "napiecie" dla łozysk (czesto jest to podawane w Sile (N,kG) jakiej trzeba urzyc aby pokonac opór statyczny łozysk widelca)Zarówno zbyt mocne jak i za słabe docisniecie łozysk jest szkodliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Jeżeli moto ma 9 000 km. to pewnie ma ważną gwarancję. Wal do serwisu i sam się nie czepiaj. Jeżeli już po gwarancji, a nie masz książki serwisowej, dokręć do oporu i popuśc o jakieś 0,5 obrotu. Sam wyczujesz- kierownica musi się lekko obracać i nie może być luzu. Pozdro. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 A jestes pierwszym wlascicielem tego moto?? Moze poprzednik stawial na gume :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 (edytowane) Luz może pojawić się od jazdy na gumie. Walenie przednim zawieszeniem o asfalt motocykla powracającego na ziemię, nie wpływa na trwałośc łozysk głowki ramy (i wielu innych elementów) Druga przyczyna to niewłaściwie załozone, nie wyregulowane łozyska lub poluzowanie sie nakretki kontrującej.W nowym motocyklu po pewnym przebiegu luz może sie pojawic z powodu, powiedzmy układania się i docierania.Koszt? Kpl łozysk i uszczelniaczy to ok 120-200zł (zalezy czy orginał czy zamiennik) ew robocizna jesli sam nie wymienisz.Jesli po prawidłowym napieciu kierownica chodzi lekko, bez przeskoków i zacięć, to łozyska sa ok. Edytowane 29 Maja 2006 przez Avalon Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.