Skocz do zawartości

Dźwignia zmiany biegów....


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dźwignią zmiany biegów w Bandicie 600, otóż poluzowała sie na wałku i ruszała lekko we wszystkie strony, z początku dużo się tym nie przejmowałem (myślałem że takie są uroki motocykla z przebiegiem 60 tys) ale teraz zacząłem mieć (mam nadzieje że tylko przez to) kłopoty z biegami, wbijam jedynke a tam tylko jakiś z zgrzyt i dalej mam luz...nie wiem co z tym zrobić bo to sie najwidoczniej poprostu wyrobiło i tyle, nie wiem czy dać tą ośke do jakiegoś tokarza czy co, bo przez to cały ten mechanizm od zmiany jest poluzowany i nie można precyzyjeni biegów wbijać, a tak przy okazji zna ktoś sklep w Poznaniu, gdzie można kupić zamienniki (filtry itp) do suzuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak przy okazji zna ktoś sklep w Poznaniu, gdzie można kupić zamienniki (filtry itp) do suzuki?

 

Micza w Poznaniu części do b6 możesz znaleść w Moto Sprzęcie na Małeckiego, Moto Centrum Głogowska, Motus Wilda - nie polecam, i jeszcze był jakis jeden typowo do suzuki, ale nie pamiętam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozna byc tak beznadziejnym zeby nawet nie zajrzec co sie naprawde z ta dzwignia dzieje ?

Czy ubrania tez nosisz dopuki ci w strzepach z tylka nie spadna ?

Wielowypust dzwigni sciskany jest sruba i z nia musialo sie cos stac jezeli dzwignia sie poluzowala, trzeba sprawdzic co i ew srube wymienic.

Zostawienie rozkreconej dzwigni moze doprowadzic do koniecznosci jej wymiany i przy okazji kilku innych czesci mechanizmu zmiany biegow.

 

Adam M.

PS. I to nie ma nic wspolnego z przebiegiem moto, a wszystko z tym jak dbasz o swoj sprzet.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz jak wyglądy mechanizm zmiany biegów w B6, jak by była śrubka to bym ją dokręcił - nie jestem upośledzony...ale tam wygląda to nieco inaczej więc mnie nie objeżdżaj jak nie wiesz o co chodzi...dźwignia jest razem z podnóżkiem i od niej idzie taki pręcik co porusza wałek i nie ma tam śrubek do dokręcania, wyrobiła się ośka na której chodzi sama dźwignia i chodzi mi o to czy tam jest coś co się wymienia czy dać tą ośke do tokarza i cześć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest taka ośka połączona z tym czymś co ma odzielać stopę znajdującą się na podnóżku od łańcucha, to razem z podnóżkiem tworzy jeden element, który jest na 3 imbusowe śruby przykręcany do ramy, i między tym metalowym czymś, a podnóżkiem jest umieszczona dźwignia zmiany biegów od której idzie pręcik do wałka, i ta dźwignia się poprostu rusza na tej ośce, jak się ją naciska to się lekko przekrzywia i nieprecyzyjnie przekazuje naciścięcie na pręcik i dalej na wałek, mój dziadek pracował w cegielskim przez 40 lat i wszystko lubi robić solidnie i po zbóju, więc jak przykręca np półkę na książki to robi to na 20 penerskich śrób i on stwierdził że weźmie to do tokarza, tylko nie wiem czy to nie zbyt radykalne rozwiązanie, znając dziadka weźmie to do jakiegoś kowala który robi części do statków i nie wiem co z tym zrobi, troche się tego obawiam, więc odgoniłem dziadka od moto i postanowiełm zasięgnąć Waszej opini...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeee

 

Oddaj do tokarza .. przetoczy oske ( o ile to ona jest zuzyta ) a w otwor w dzwigience wcisnie tulejke i bedzie po problemie . Chyba ze dzwignia "ma za malo miesa" na roztoczenie i wcisniecie tulejki to juz bedzie klopot .. ale sprobowac mozna .

 

Zawsze pozostaje kupno nowej :D

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, musze to dokladniej obejrzec, przepraszam za opieprz.

W moim motocyklu jest mechanizm wygladajacy na oko tak samo tyle ze elment siedzacy na walku zmiany biegow ma wielowypust skrecany na srube, natomiast sama dzwignia siedzi na golej osce i przed spadnieciem zabezpieczona jest segerem. Dzwignia tez ma spore luzy na boki - moto ma 22lata - ale biegi wchodza idealnie.

Dlatego sadze ze nie to jest przyczyna twoich klopotow z wrzuceniem jedynki, ale nieumiejetne / silowe wbijanie tego biegu przez poprzednich wlascicieli co spowodowalo skrzywienie wodzika.

Taki wodzik to po prostu kawalek blachy wykrojony maszynowo i z lekka ulepszony cieplnie.

Sposob naprawy samej dzwigni przez przetoczenie oski i wcisniecie tulejki jest jak najbardziej prawidlowy i mozna to zrobic, ale zauwaz ze rzecza naprawde ograniczajaca ruch mechanizmu byloby tylko wyrobienie sie elementu siedzacego na walku zmiany biegow.

Lacznik miedzy dzwignia zmiany biegow a tym elementem ma 2 przeguby kulkowe, ktore kazdy ruch dzwigni, nawet boczny zamienia na ruch posuwisto zwrotny w efekcie dajacy dobra zmiane.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...