Skocz do zawartości

Posiadacze Drag Starów łączcie się


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i gratulacje z nowego sprzeta :clap: Fajna maszynka ( nawet z tymi plastikowymi kuframi :notworthy: )

Dopiero teraz moge odpisac bo cus forum jeszcze szwankuje :notworthy: :clap:

Ile oleju do silnika masz napisane na karterze ponizej pierwszego cylindra z lewej strony ( tuz obok okienka z poziomem oleuma ). Przynajmniej moj z 98 roku ma takie info.

A info z ksiazki: total oil: 3,2 litra :icon_biggrin:

Co do opon w Polsce to sie nie wypowiem, ale pewnie gdzies tak ze 200-500 zlotych.

 

W schowku na narzędzia mam jakąś wtyczkę na kabelku :eek: . Ciekaw jestem czy koledzy też ją macie czy poprzedni właściciel poprostu sobie ją dorobił. nie wiem do czego ona służy. Wygląda jakby do ładowania akumulatora bez wyciągania akumulatora :notworthy: ale do czego tak naprawde jest to nie wiem.

 

 

Ja tez mam podobne cus, o tu na zdjeciu:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a2000a3cf44cffb.html

 

i zastanawiam sie co to jest ???? :)

Chyba pojade do jakiegos fachurki i niech mi to sprawdzi :wink:

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i gratulacje z nowego sprzeta :clap: Fajna maszynka ( nawet z tymi plastikowymi kuframi :icon_razz: )

Dopiero teraz moge odpisac bo cus forum jeszcze szwankuje :banghead: :banghead:

Ile oleju do silnika masz napisane na karterze ponizej pierwszego cylindra z lewej strony ( tuz obok okienka z poziomem oleuma ). Przynajmniej moj z 98 roku ma takie info.

A info z ksiazki: total oil: 3,2 litra :notworthy:

Co do opon w Polsce to sie nie wypowiem, ale pewnie gdzies tak ze 200-500 zlotych.

Ja tez mam podobne cus, o tu na zdjeciu:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a2000a3cf44cffb.html

 

i zastanawiam sie co to jest ???? :banghead:

Chyba pojade do jakiegos fachurki i niech mi to sprawdzi :lalag:

 

 

Widzę że jest to puszczone przez bezpiecznik,zasilało pewnie jakąś ładowarę do komóry albo GPS-a.

A to drugie grube czarne to nie jest gniazdo typu zapalniczki samochodowej?

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze moze tak byc, bo poprzedni wlasciciel smigal nim turystycznie po swiecie ???

A to grube, czarne to jest takie cus co mozna tam baterie duza od latarki wlozyc a nie gniazdo zapalniczki.

To przypomina raczej pudelko od filmu fotograficznego, ale na 100% nie mam bladego pojecia co to jest.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze moze tak byc, bo poprzedni wlasciciel smigal nim turystycznie po swiecie ???

A to grube, czarne to jest takie cus co mozna tam baterie duza od latarki wlozyc a nie gniazdo zapalniczki.

To przypomina raczej pudelko od filmu fotograficznego, ale na 100% nie mam bladego pojecia co to jest.

 

A to się jakoś rozbiera,czy rozkręca? Zrób lepsze fotki tego to podumamy co to za cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wpadła mi w ręce pewna gazeta, w której był zamieszczony artykuł pod tytułem: "To warto wiedzieć - wykaz najczęstszych czynności serwisowych".

Artykuł nie był poświęcony drag starom ale ogólnie dotyczył dwuśladów. Z tego wykazu czynności serwisowych zainteresowały mnie dwa punkty, a mianowicie:

1. Synchronizacja i czyszczenie gaźników powinna się odbywać co 10 tys. km

2. Ustawianie zaworów co 6 tys. km śrubowe/co 24 tys. km płytkowe

 

W związku z tym mam pytania:

1. Czy w dragach mamy tylko pompe paliwową czy również gaźnik który trzeba czyścić i synchronizować, i ewentualnie jak często to robicie?

2. Jakie w naszych maszynach mamy zawory śrubowe czy płytkowe, co ile km je ustawiacie?

 

A tak przy okazji to skrzypią mi troszkę sprężyny w przednim amortyzatorze, czy to jest oznaka zużycia?

 

W okolicach śląska wali śniegiem że aż nie miło. Czy któryś z panów próbował palić gumę na śniegu? :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie synchronizacji w dragu w/g serwisówki wykonujesz co 6000 lub 6 m-cy,to samo dotyczy zaworów.W dragu zawory są śrubowe. Ja zawory reguluje sobie sam ,sprawdzenia synchronizacji niestety sam nie zrobię ,do tego potrzebny jest wakumetr(przyżąd do pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym ,regulacja jest po to ,że w dragu jest dwa gaźniki dla każdego cylindra i obydwa muszą zadziałać równocześnie po dodoaniu gazu ,nie może być rużnic w podciśnieniu w kolektorach ssących).Każdy serwis (dobry)ci to zrobi z czyszczeniem u mnie biorą 150 samo sprawdzenie i regulacja 100.

Co do oleju z wymianą filtra 2,8 10W40 ja leję mobila motocyklowego(nie samochodowy!).

Co do sprężyn to nie musi to znaczyć zużycia ,najwyżej możesz mieć mało oleju ,ale to tez niekoniecznie ja tak czasem mam ale jak się amory z przodu rozgrzeją zanika.

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dobrze i chcialbym gdzies takie kompendium wiedzy nt. DS znalezc.

Tylko nie wiem kto sie podejmie czegos takiego

Podalem strony do CYCow bo to wszystko o Yamahah i moze tam gdzies pogadac z adminem i cos takiego stworzyc ?

 

No więc ja się chętnie tego podejmę :clap: Mam wolne miejsce na serwerze ok 5 GB i fajną domenę www.dragstarclub.pl (niewykorzystaną jeszcze). Mam też wiedzę i chęci potrzebne do założenia takiej strony i administrowania jej, ale... Moja wiedza o Drag Starach jest jeszcze niewielka i dlatego materiały tam zamieszczane muszą pochodzić od specjalistów. Jeżeli znajdą się chętni to może się udać ;) :D

Człowiek wolny idzie do nieba taką drogą, jaka mu się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien Niemiec wstawił swój motor do komisu niemieckiego a ja po pewnym czasie ten motor kupiłem i przyprowadziłem go do Polski :) . Ostatni przegląd poprzedni właściciel robił 2000km temu, jednak nie znam tego gościa, nie mam z nim kontaktu, a nawet gdybym miał to nie potrafie gadać po niemiecku. A chodzi mi panowie o waszą opinię... jak myślicie, czy serwis w niemczech mógł obejmować tylko np. wymianę oleju czy również wymianę filtra oleju, filtra powietrza, serwis gaźników i zaworów? Nie chciałbym niepotrzebnie robić jeszcze raz tego samego i wydawać na te czynności pieniądze, ale z drugiej strony nie jestem pewien czy serwis wykonał te podstawowe czynności po przejechanych 10000km. Jedynie co wiem z książki serwisowej to że motor był serwisowany w serwisie hondy. Co wy na to?

 

Lemon twój pomysł też mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemon - jestem za calym sercem.

Proponowalbym skontaktowac sie z CYCami ktorzy tu siedza na forum i od nich wziac, poprosic o rzeczy nt. Dragów.

Ir1 - jak to bylo w Niemczech to jestem pewien ze wszystko zostalo wymienione i wyregulowane. Jak oleum to i filtr :lalag: + filtr powietrza. To sie wymienia razem. Co do zaworów i gaznikow: jak Ci chodzi elegancko to jezdzij i zrób to w nastepnym przewidzianym okresie przegladowym.

Jak nie masz pewnosci to zwyczajnie wymien. Nie sa to chyba duze koszta ?

Tylko uwazaj na "fachowców" którzy potrafia zle zalozyc filtr oleju. ( Patrz watek o MOTOMOTION czy jakus tam. Koledze zle zalozyli filtr oleju i zarznal silnik od Draga :) )

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak radzicie sobie z problemem "złapania gumy" na trasie. Czy zdarzyło się już coś takiego komuś z was. Wozicie jakieś dętki zapasowe, dzwonicie po pomoc? Ja chyba nie wiedział bym co zrobić... niechby się jeszcze coś takiego przytrafiło na autostradzie to klapa. Przyjdą wakacje, zacznę robić długie trasy po Polsce, a problem złapania gumy na trasie, to jest chyba jedyny problem który mnie przeraża:) W jaki sposób poradzić sobie z tym problemem?

 

Belqu - w sumie masz racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do złapania gumy, możesz kupić sobie w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym taki środek w sprayu do szybkiego łatania dziury. Wciskasz spray do wentyla i dziurka się samowulkanizuje (odrazu pompuje opone do jakiegoś ciśnienia).

 

A właśnie, w Dragu 2004 rok są dentki czy opona bezdentkowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do złapania gumy, możesz kupić sobie w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym taki środek w sprayu do szybkiego łatania dziury. Wciskasz spray do wentyla i dziurka się samowulkanizuje (odrazu pompuje opone do jakiegoś ciśnienia).

 

A właśnie, w Dragu 2004 rok są dentki czy opona bezdentkowa?

 

Podobno opony są dętkowe, na 100% nie wiem. To mówisz że jak się złapie kapcia (nawet jak całkiem powietrze wyleci) to wdmuchuje się preparat i on jednocześnie pompuje opone i łata dziure? Dobrze zrozumiałem?

 

Czy ktoś może potwierdzić czy w dragu z 2004r są opony dętkowe czy bez. Zna ktoś nazwę takiego preparatu do łatania dziur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno opony są dętkowe, na 100% nie wiem. To mówisz że jak się złapie kapcia (nawet jak całkiem powietrze wyleci) to wdmuchuje się preparat i on jednocześnie pompuje opone i łata dziure? Dobrze zrozumiałem?

 

Czy ktoś może potwierdzić czy w dragu z 2004r są opony dętkowe czy bez. Zna ktoś nazwę takiego preparatu do łatania dziur?

Dętkowe niestety, jak w Wild Starze. Ach te szprychy... Po użyciu takiego środku dętka jest bankowo do wyrzucenia, ale kto łata dętkę...? Jest chyba zróżnicowanie sprayów na dętkowe i bezdętkowe. Ciśnienie będzie minimalne, także trzeba poszukać kompresora. Przerabiałem to na wakacjach. Od tego czasu wożę spray, bo zrobić cokolwiek przy gumie w pewnych regionach naszego kraju graniczy z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś ile km można przejechać na rezerwie na drag starze 650?

Cześć,

ja na swoim na rezerwie robie 70km-choć na prawde nigdy nie jechalem tak by zgasł z braku paliwa.Ta wartość to najdłuższy odcinek jaki przejechałem od momentu przelączenia na rez. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...