Tomek Kulik Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 (...) ... kleszczenie się tarczy sprzęgła, (...)Co miałeś na myśli? Tak na marginesie, to sprzęgło nie jest niezbędne do zmiany biegu. Zarówno w górę jak i w dół. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Chodzi mu o zakleszczanie sie tarcz w rowkach wyrobionego kosza sprzeglowego - tarcze maja problem z ruchem posuwistym po osi sprzegla w takim wypadku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacisimo Opublikowano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 (edytowane) Adamie M. Ty masz GS 1150 a ja GS 500 dlatego mamy zupełnie inne odczucia co do przyspieszeń. :biggrin:Mi chodzi przede wszystkim o to aby nie zgruzować silnika czy innych elementów. Dlatego ciekawi mnie czy odkręcanie każdego biegu podczas przyspieszania (począwszy od jedynki) w okolice mocy maksymalnej (GS 500 - ok. 9,5 tys obrotów) i podróżowanie z ustaloną stałą szybkością i takimi obrotami ma jakiś negatywny wpływ na nasz sprzęt? Edytowane 26 Maja 2006 przez lacisimo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Na chłopski rozum:Mega spalanie, szybkie zużywanie się części.Silnik nie powinien pracować wciąż przy górnej granicy jego możliwości to go zamęczy. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacisimo Opublikowano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 (edytowane) Tak na marginesie, to sprzęgło nie jest niezbędne do zmiany biegu. Zarówno w górę jak i w dół.Czytałem już pare razy na tym forum, że niektórzy zmieniają biegi bez sprzęgła. Ale to chyba jest baardzo niezdrowe dla silnika, czyż nie?Poza tym ta informacja mnie zaciekawiła, ponieważ tym bardziej zastanawiające jest dlaczego u mnie biegi nie chciały się zmienić nawet ze sprzęgłem. Może sposób zmiany biegów 'bez sprzęgła' wymaga wyższych obrotów i nie puszczania manetki gazu? Wracając do mojego problemu: naregulowałem linke, biegi zmieniają się tak jak dawniej ale coś jest jeszcze nie tak... mianowicie dawniej np na drugim biegu w okolicach 9,5 tys obrotów jechałem około 100 km/h. A teraz przy 9,5 tys jade jakieś 15 km/h mniej. Czuję również słabsze przyspieszenie. Być może także przy większych obrotach wydobywa się jakiś dziwny zapach coś jakby palonej gumy(ale nie z opon tylko z okolic silnika). Co więcej kiedy jadę z równą prędkością wskazówka obrotomierza lekko drga - nie są to duże wachania ale widać je gołym okiem. Dodam, że wcześniej tego nie było.Czy są to objawy ślizgającego się sprzęgła? Czy powinienem w takim razie wymienić tarcze? PS. a może te objawy występują także przy niedoborze oleju w silniku? bo słyszałem że GS żre dużo oleju. Jutro sprawdzę poziom. Edytowane 27 Maja 2006 przez lacisimo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacisimo Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Olej sprawdzony - jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 To znaczy poziom jest OK, wachales go ?Jak smierdzi spalenizna to tarcze masz spalone. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacisimo Opublikowano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 (edytowane) poziom mniej więcej w połowie pomiędzy L i F.a zapach też wydaje się prawidłowy, spalenizny nie wyczuwam. -----------------------------------------------------Witam, odwiedziłem mechanika, problem rozwiązany. Dzięki za odpowiedzi.PS. obyło się bez zmiany tarcz sprzęgłowych Edytowane 29 Maja 2006 przez lacisimo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winix2 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 (edytowane) Witam ostatnio dałem mojego gs-a na wymianę sprzęgła bo zaczeło się slizgac na wyszych biegach i coraz gorzej pozniej to juz nawet na drugim biegu sie slizgał,za wymiane zapłaciłem 50zł u mechanika jako stary klijent,bo w warsztacie to jakies 150zł bym zapłacił a sprzegło nie całe 200zł jest też drosze za jakieś 250zł. Teraz maszyna idzie dobrze.Pozdrowienia Edytowane 30 Czerwca 2006 przez winix2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 lacisimo a jak regulowałeś linkę to nie podciągnąłeś jej za bardzo? Może dletego się ślizga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxv Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Kliknij na priv do Adama M ja ustawiłem sobie naciąg sprzęgła tak jak mi poradził i jest super ...Dzięki Adam :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Kliknij na priv do Adama M ja ustawiłem sobie naciąg sprzęgła tak jak mi poradził i jest super ...Dzięki Adam :lapad: A jak Ci poradził? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paffcio Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 biegi zmieniają się tak jak dawniej ale coś jest jeszcze nie tak... mianowicie dawniej np na drugim biegu w okolicach 9,5 tys obrotów jechałem około 100 km/h. A teraz przy 9,5 tys jade jakieś 15 km/h mniej. Czuję również słabsze przyspieszenie. Być może także przy większych obrotach wydobywa się jakiś dziwny zapach coś jakby palonej gumy(ale nie z opon tylko z okolic silnika). Ja mam podobny problem, W mojej cb 500 na 6 biegu przy predkości 100km/h mam 6 tyś. obr. inni w tym modelu mają 100km/h przy 5tyś obr. może to wina sprzęgła, czasem też czuję jakiś dziwny zapach spalenizny z okolic silnika, myslicie że regulacja linki moze tu coś pomóc, czy juz tylko wymiana sprzęgła. Zmiana biegów odbywa się bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.