Dar-o Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam. od niedawna mam okazje pojezdzic sobie rieju 50 rr jest to 2suw. No i mam problemy z jego wyczuciem. Najwiekszym problemem stanowi dla mnie wychodzenie z zakrętu. Gdy wychodze moge manetke rozkrecac do oporu a on ciagnie jakbym l z tylu gumą był przywiazany do drzewa. Wczesniej jezdzilem czterosuwem 125tka i nie bylo takiego problemu. Jak dynamicznie takiezakrety pokonac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Prawdopodobnie wychodzisz z zakrętu z za niskimi obrotami silnika. 2t mają charakterystykę dość nieelastyczną. Chdzi o to, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest przy stosunkowo wyższych obrotach silnika, niż ma to miejsce w 4t. Efekt? Na twoim wyjściu z zakrętu po dodaniu gazu silnik będzie człapał ku zakresowi obrotów użytecznych, a potem zacznie żwawiej jechać. 4t idzie pięknie z dołu. Po wieku i pojemności motocykla wnioskuję, że dopiero zaczynasz, więc na pewno z czasem się wjeździsz i zgrasz się z maszyną.Moj odpowiedź na twoje pytanie - trzymaj silnik na wyższych obrotach. Pomijam kwestię przełożeń w tych dwóch motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agabusa Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Tez mam dwusuwa i zgadzam sie z Wiecznym Studentem, dodam jeszcze,ze jak w zakrecie slabiej sunie,to zredukuj bieg,ale tez bez przesady,bo wiadomo smarowanie gorsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trava Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 po 2 jazdach swoja Mz potwierdzam - u mnie to jest ok 3500 obrotow. Wtedy to piorun nie maszyna, ale do tych 3500 idzie bardzo spokojnie. Poprobuj na jakims parkingu, na ilu zaczyna przyspieszac, wsluchaj sie.. Ale nie koniecznie sluchaj mnie, bo ja 3 razy na motocyklu siedzialem :clap: hie hie hie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Tak jest w 2T u mnie w JAWIE TS350 moc zaczyna się powyżej 3 tysięcy. A do 3 tysięcy idzie spokojnie.Po prostu musisz w zakręt wchodzić na niższym biegu albo z większą prędkością. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 A tak "na szybko", to można polecić jeszcze jazdę na półsprzęgle. Gdy brakuje Ci mocy, to lekko dociskasz sprzęgło i silnik wejdzie na obroty, i moc się znajdzie. Ale zawsze lepiej być przygotowanym i wchodzić na niższym biegu. 2-T są nieelastyczne i tyle. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BELIAR Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 nie wymagaj cudów od 50 ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 nie wymagaj cudów od 50 ccm Zgadzam się :clap: POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 w podstawowce smigalem WSK (trzybiegowa). do pewnego momentu szla jak krowa. takze silnik musi miec obroty jak napisano wyzej. poza tym twoje 50 cm to tez powod ze idzie jak "krowa" :clap:na wlasnej skorze przekonal sie moj ojciec: jezdzil na WFM i raz dosiadl mojej cb. myslac ze tak jak w WFM odkreci gaz do oporu az sie silnik doczlapie do odpowiednich obrotow dal od razu po garach.... zebyscie to widzieli.... przednie kolo prawie go wyprzedzilo. ze sie nie wywalil to cud...ale ja przynajmniej mam spokoj bo wiecej sie do mojego moto nie dotknal :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalion Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 może i tylko 50ccm ale fakt że z dołu nic nie zrobisz 2t,jeździłem kiedyś Suzuki RGV 250 (Fajny motorek,silnik używała też Aprila w modelu RS 250)i ogólnie na niskich nic się nie działo i mohery na rowerach nie wycinały,ale za to jak się wkręciła to dostawała niesamowitego kopa.Trzeba miec takie moto nieźle wyczute żeby na gumę postawić.Dodam jeszcze że wprawny kierownik jest w stanie skopać dupsko starszym 600 :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 z tego co wiem to reju swoja moc osiagaja przy bardzo wysokich obtorach jak inee 50 cm z silnikami minareli lub seryjnymi staraj sie nie schodzic z 5,5 tys obrotow a chcesz zeby on ciagnol:) to staraj sie trzymac tych 5,5 tys obrotow sprzedam derbi sede r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trava Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 to chyba juz dosc ryzykowne - to 5.5k obrotow.. Zakladajac, ze moja Mz 250 od 5,5 zaczyna czerwone pole, to chyba nie bedzie zbyt radosne dla silnika : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 wcześniej jeździłeś 125tką, a teraz 50tką... do lepszego szybciej się przyzwyczajamy :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 No wiesz etka konczy ciągnąć na 5,5tys obr a taka 50cm to zaczyna od 7tys przynajmniej jak ja miałem AF-1 to kreciłem do 11 caly czas bo wiecej nie chciała.Jak nie wkręcisz to nie pojedzie proste :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 dokladnie dla mz te 5,5 tys obrotow to jest juz wycisk dla silnika ale w tych malych 50 cm te obroty to dopiero polowa......... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.