Skocz do zawartości

lagi NS1 vol3


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

po raz kolejny zlgaszam sie do was z problemem lag w hondzie ns1 80ccm 2000r.

 

dzis zmienilem olej na W10. chcialem cos posredniego miedzy twardym a miekkim- wg chyb awszystkich wybralem dobrze.

sek w tym, ze jak lagi dobijaly- tak dobijaja i teraz.

z kazdej lagi wylalem ok 180ml. nigdzie nie bylo wiadommo ile tego byc powinno. sprawdzilem wiec i nalalem troche wiecej, gdyz juz wczesniej dobijaly. teraz poszlo po 200ml na sztuke- bylo w zasadzie to samo. skok amortyzatora doslownie zerowy(jakies 3cm) i wali odrazu na kazdej nawet malej dziurze. az mi sie lusterka poprzestawialy.

rozebralem i dolalem jakies 20ml na sztuke- nadal to samo. tyle ze troche twardziej, lecz i tak dobijalo.

 

co zrobic? czy moze ja cos robie nietak czy co?

moze wlac tyle co w MBX(152ml/szt)?

 

sam juz nie wiem, prosze o porady.

 

dzieki i pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kazdej lagi wylalem ok 180ml. nigdzie nie bylo wiadommo ile tego byc powinno. sprawdzilem wiec i nalalem troche wiecej, gdyz juz wczesniej dobijaly. teraz poszlo po 200ml na sztuke- bylo w zasadzie to samo. skok amortyzatora doslownie zerowy(jakies 3cm) i wali odrazu na kazdej nawet malej dziurze

 

Odnoszę wrażenie, że masz sprężyny do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze powiem jeszcze jak to jest kiedy nie ma oleju w lagach;

 

dzialaja moze nietyle ciezko, ale kiedy docisne prawie cala sila ciala (75kg) na sztuke to dojdzie do konca. niesadze aby sprezyny byly do wymiany.

moze jednak za duzo tego oleju?

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężyny do bani bo co innego motocykl powinien "zamykać" amorki przy ostrym dobicu i przy zwykłej jezdzie tak nie powinno być ,a jazda z prawie sztywnym przodem moze skonczyc sie wypadkiem ,zmierz dlugosc i srednice spręzyn moze bede mógł Ci pomóc bo mam kilka rodzaji sprężyn od motocykli.

 

PzDR seba

 

 

Pozatym od zaduzej ilosci oleju amory by nie dobijały ,były by sztywniejsze w obie strony...

Edytowane przez seba_VF750FR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężyny do bani bo co innego motocykl powinien "zamykać" amorki przy ostrym dobicu i przy zwykłej jezdzie tak nie powinno być ,a jazda z prawie sztywnym przodem moze skonczyc sie wypadkiem ,zmierz dlugosc i srednice spręzyn moze bede mógł Ci pomóc bo mam kilka rodzaji sprężyn od motocykli.

 

PzDR seba

Pozatym od zaduzej ilosci oleju amory by nie dobijały ,były by sztywniejsze w obie strony...

 

jestes tego pewien?

bo jak mi mowili podczas wymiany oleju w lagach to lejac wiecej podnosi sie lustro oleju czyli w pewnym momencei zmenijszasz skok zawieszenia, po prostu zacznie w pewnym momencie dobijac wczesniej niz powinno,

 

moze to nie lagi tylko lozysko glowki ramy Ci wali? objawy sa takie ze na dziurach wali a zawiecha wcale nie dobija, ale raczej stawialbym na padniete sprezyny, sprawdzales luz ? mocno siada zawiecha jak moto laduje na kolkach? sproboj je podniesc i zobacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja racja... bralem pod uwage kazda przyczyn eza wyjatkiem tej najprostszej- kiepskich juz sprezyn.

amorki wychodza po podniesieniu moto w gore o jakies 5-7 cm. to duzo i to naprawde.

 

sadze, ze probowanie podwieszenia czegos ciezkiego na noc na sprezynie za wiele nie da, wiec poszukam nowych badz uzywek w dobrym stanie. jakie moga byc koszta?

 

dzieki za odpowedzi, pzdr:)

 

aaa.. co do lozyska glowki ramy to odpada na 100% jest w porzadku i nie ma zadnego luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się zgadzam z Wazzabii jak nalejesz zadużó oleju to też będziesz miał coś takiego jakby ci dobijały ale4 dużo wcześniej jest to nieprzyjemne nawet na małych dziurach :icon_twisted: poeksperymentuj troche bo moim zdaniem masz za dużo wlane oleju na lage zlej tego oleju z każdej lagi po 70 ml i wtedy spróbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobijanie przodu jest problemem zuzytych sprezyn, a nie oleju.

Podwyzszanie ilosci oleju w lagach prowadzi do hydraulicznego zablokowania amortyzatora ("dobija ale duzo wczesniej" ), olej 10W jest najmniej lepkim miedzy olejami amortyzatorowymi, a nie zadnym kompromisem - tym ostatnim jest 15W.

Wyjmij sprezyny z lag, zmierz ich dlugosc i porownaj z serwisowka.

Mozesz zwiekszyc napiecie wstepne sprezyny wkladajac nad nia tuleje z rury kanalizacyjnej ( bakelitowa ), ktorej dlugosc dobierasz doswiadczalnie ( jak przestanie dobijac to jest odpowiednio dluga ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...