Skocz do zawartości

Niestebilne wolne obroty CBR 600 F3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

Mój problem, a może to żaden problem ale w mojej CBR 600 F3 98` dochodzi do delikatnych wahań obrotów.

 

 

jakie są dokładnie wahania obrotów ? nie mam pojęcia iż nie posiadam dokładnego obrotomierza.

 

Po obserwacji obrotomierza motocykla wystepują wahania o grubość wskazówki, wiec sadze że może to być z 50 rpm... a może mniej ? Postaram się mniej wiecej zaobrazować jak to się dzieje :wink: :

chodzi chodzi.. i wskazówka drgnie w góre ... chodzi chodzi i znow drgnie w góre .. chodzi chodzi i drgnie w dól.... więc nie jest to żadne falowanie :cool:

 

 

Motocykl po wiosennym przeglądzie:

nowe filterki

prane gaźniki + synchro + reg. pilot screw na 2 1/4 obrotu

sprawdzone przerwy na świecach

krućce ssące w super stanie.

 

 

Ogólnie motocykl jeździ dobrze: schodzi momentalnie z obrotów a także dobrze się "wkręca", kolor świec hmm prawidłowy - izolator elektrody dodatniej kawa z mlekiem. Świece to NGK iridium z przebiegiem 11 tyś. Z uruchamianiem silnika nie ma najmniejszych problemów.

Nie żeby to było coś strasznego :) , ale jakoś nie mogę patrzeć na tą lekko "chodzącą" wskazówke :clap:

 

Pozdro.

Edytowane przez viperPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro obrotomierz jest wyskalowany co 500 rpm (u mnie przynajmniej tak jest) to taką trzeba założyć dokładność pomiaru, więc na takim przyrządzie te mikrodrgnięcia chyba nic nie znaczą. Może warto by było podłączyć jakiś dokładniejszy obrotomierz (jakiś serwisowy czy coś... albo samemu się pobawić...) i wtedy dopiero szukać dalej.

Hmm, w sumie ciekawe to nawet, jakiego rzędu dokładność dałoby się uzyskać na obrotomierzu domowej roboty... może nawet niekoniecznie ukłąd pokazujący wartość obrotów, ale wykrywający ich zmianę...

Edytowane przez ukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby to takie tylko drgania ale u kolegi w SC 33 nie występują, i nie sądze żeby obrotomierz w SC33 posiadał jakiś układ oszukujący i pokazujący średnią :wink:

 

Ps Ukasz, masz jakies dojścia do sprawdzonych schematów takich cyfrowych obrotomierzy ? :) Są co prawda multimetry warsztatowe z pomiarem obrotów - dzialają super, ale obecnie nie moge sobie pozwolić na taki wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka nie pływa, wkazówka ma bardzo delikatne drgania.

Jak się wsłucham w prace silnika to wyczuję mikroskopijne zawahania w obrotach. :)

 

Niby nic, a tyle problemów ... i wielka chęć do wyeliminowania tego zjawiska :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps Ukasz, masz jakies dojścia do sprawdzonych schematów takich cyfrowych obrotomierzy ? :wink: Są co prawda multimetry warsztatowe z pomiarem obrotów - dzialają super, ale obecnie nie moge sobie pozwolić na taki wydatek.

 

Schematów trochę mam, z gazet i w necie trochę widziałem. Niestety niesprawdzone - nigdy nie budowałem takiego urządzenia. Poza tym, najprostsze schematy opierają się np. o zapalanie kolejnych diod LED co 500 rpm więc i tak trzebaby je jakoś zmodyfikować.

Zakup multimetru tylko po to, żeby zmierzyć sobie obroty byłby faktycznie mało opłacalny :) A nie dałoby się np. zagadać w jakimś warsztacie, żeby udostępnili takie coś do pomiarów? Tak by było chyba najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że macie jakies zanieczyszczenia w Gaźnikach

Nie no, prałem je dokładnie jak diabli :buttrock:

Może to nieszczelności zaslepek od krućców podciśnieniowych - tych do podłączania wakuometrów, moto ma kilka wiosenek i guma zaslepek troszkę twardawa.

 

Własnorecznie zrobię prowizoryczne zaślepki na krućce, może jednak to to hmm :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz czemu słowo "robione" wziąłem w cudzysłów?

Ja tam za udawanie magikowi nie płaciłem

 

Tak się składa że ja też wykonuję wszelkie prace przy motocyklu i wszystkim co ma silnik samodzielnie, jak mam czas to i pogrzebię przy obcym sprzecie. Wiadomo są magicy i mechanicy, są lekarze i konowały. Ale zapewniam Ciebie że nie wszyscy to magicy jak to głosza obiegowe opinie :buttrock:

 

Pozdrawiam.

 

Ps. Często gęsto najwiekszych magików z mechaników robią sami mechanicy - konkurencja, calkiem chora konkurencja. Osobiście mialem przypadek jadącego pacjenta po mechaniku naprawiającego część A. Do mnie przyjechał niby na część A ale jednak to była częsc B. Część A była poprawnie naprawiona...

 

 

 

Ps2. Odnośnie mojego problemu myśle iż może to być powodowane .. bardzo delikatnym chwilowym zasysaniem lewego powietrza, poprzez krućce służace do podłączania wakuometrów. Moto swoje lata ma, a zaślepki tych krućców nieco twarde się zrobiły... Jak wyeliminuję ten element zdam oczywiście relację :crossy:

Edytowane przez viperPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ps2. Odnośnie mojego problemu myśle iż może to być powodowane .. bardzo delikatnym chwilowym zasysaniem lewego powietrza, poprzez krućce służace do podłączania wakuometrów. Moto swoje lata ma, a zaślepki tych krućców nieco twarde się zrobiły... Jak wyeliminuję ten element zdam oczywiście relację :buttrock:

 

Spróbuj popsikać brake cleanerem, samostartem lub jakimś innym łatwopalnym areozolem w okolice tych zatyczek i zobacz czy obroty będą wzrastały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...