viperPL Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 (edytowane) Witam. Mój problem, a może to żaden problem ale w mojej CBR 600 F3 98` dochodzi do delikatnych wahań obrotów. jakie są dokładnie wahania obrotów ? nie mam pojęcia iż nie posiadam dokładnego obrotomierza. Po obserwacji obrotomierza motocykla wystepują wahania o grubość wskazówki, wiec sadze że może to być z 50 rpm... a może mniej ? Postaram się mniej wiecej zaobrazować jak to się dzieje :wink: : chodzi chodzi.. i wskazówka drgnie w góre ... chodzi chodzi i znow drgnie w góre .. chodzi chodzi i drgnie w dól.... więc nie jest to żadne falowanie :cool: Motocykl po wiosennym przeglądzie:nowe filterkiprane gaźniki + synchro + reg. pilot screw na 2 1/4 obrotusprawdzone przerwy na świecachkrućce ssące w super stanie. Ogólnie motocykl jeździ dobrze: schodzi momentalnie z obrotów a także dobrze się "wkręca", kolor świec hmm prawidłowy - izolator elektrody dodatniej kawa z mlekiem. Świece to NGK iridium z przebiegiem 11 tyś. Z uruchamianiem silnika nie ma najmniejszych problemów.Nie żeby to było coś strasznego :) , ale jakoś nie mogę patrzeć na tą lekko "chodzącą" wskazówke :clap: Pozdro. Edytowane 8 Maja 2006 przez viperPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 (edytowane) Skoro obrotomierz jest wyskalowany co 500 rpm (u mnie przynajmniej tak jest) to taką trzeba założyć dokładność pomiaru, więc na takim przyrządzie te mikrodrgnięcia chyba nic nie znaczą. Może warto by było podłączyć jakiś dokładniejszy obrotomierz (jakiś serwisowy czy coś... albo samemu się pobawić...) i wtedy dopiero szukać dalej.Hmm, w sumie ciekawe to nawet, jakiego rzędu dokładność dałoby się uzyskać na obrotomierzu domowej roboty... może nawet niekoniecznie ukłąd pokazujący wartość obrotów, ale wykrywający ich zmianę... Edytowane 8 Maja 2006 przez ukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Niby to takie tylko drgania ale u kolegi w SC 33 nie występują, i nie sądze żeby obrotomierz w SC33 posiadał jakiś układ oszukujący i pokazujący średnią :wink: Ps Ukasz, masz jakies dojścia do sprawdzonych schematów takich cyfrowych obrotomierzy ? :) Są co prawda multimetry warsztatowe z pomiarem obrotów - dzialają super, ale obecnie nie moge sobie pozwolić na taki wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Jeśli wskazówka pływa, ale nie słychać zmian w pracy silnika to bym się nie przejmował. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Wskazówka nie pływa, wkazówka ma bardzo delikatne drgania.Jak się wsłucham w prace silnika to wyczuję mikroskopijne zawahania w obrotach. :) Niby nic, a tyle problemów ... i wielka chęć do wyeliminowania tego zjawiska :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Mam też bardzo dobrze przygotowane moto do sezonu i zauważyłem to samo. Więc dołaczam się do pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Ps Ukasz, masz jakies dojścia do sprawdzonych schematów takich cyfrowych obrotomierzy ? :wink: Są co prawda multimetry warsztatowe z pomiarem obrotów - dzialają super, ale obecnie nie moge sobie pozwolić na taki wydatek. Schematów trochę mam, z gazet i w necie trochę widziałem. Niestety niesprawdzone - nigdy nie budowałem takiego urządzenia. Poza tym, najprostsze schematy opierają się np. o zapalanie kolejnych diod LED co 500 rpm więc i tak trzebaby je jakoś zmodyfikować.Zakup multimetru tylko po to, żeby zmierzyć sobie obroty byłby faktycznie mało opłacalny :) A nie dałoby się np. zagadać w jakimś warsztacie, żeby udostępnili takie coś do pomiarów? Tak by było chyba najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Jak się wsłucham w prace silnika to wyczuję mikroskopijne zawahania w obrotach.Pedanci, czy jak? :wink: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Możliwe że macie jakies zanieczyszczenia w Gaźnikach :buttrock: Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Możliwe że macie jakies zanieczyszczenia w Gaźnikach Nie no, prałem je dokładnie jak diabli :buttrock:Może to nieszczelności zaslepek od krućców podciśnieniowych - tych do podłączania wakuometrów, moto ma kilka wiosenek i guma zaslepek troszkę twardawa. Własnorecznie zrobię prowizoryczne zaślepki na krućce, może jednak to to hmm :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Gaźniki były "robione" 300km temu. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Gaźniki były "robione" 300km temu. ??? nie były "robione" tylko ROBIONE, a jeśli chodzi o ścisłość to czyszczone, regulowane i synchronizowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Wiesz czemu słowo "robione" wziąłem w cudzysłów?Ja tam za udawanie magikowi nie płaciłem :buttrock: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 (edytowane) Wiesz czemu słowo "robione" wziąłem w cudzysłów?Ja tam za udawanie magikowi nie płaciłem Tak się składa że ja też wykonuję wszelkie prace przy motocyklu i wszystkim co ma silnik samodzielnie, jak mam czas to i pogrzebię przy obcym sprzecie. Wiadomo są magicy i mechanicy, są lekarze i konowały. Ale zapewniam Ciebie że nie wszyscy to magicy jak to głosza obiegowe opinie :buttrock: Pozdrawiam. Ps. Często gęsto najwiekszych magików z mechaników robią sami mechanicy - konkurencja, calkiem chora konkurencja. Osobiście mialem przypadek jadącego pacjenta po mechaniku naprawiającego część A. Do mnie przyjechał niby na część A ale jednak to była częsc B. Część A była poprawnie naprawiona... Ps2. Odnośnie mojego problemu myśle iż może to być powodowane .. bardzo delikatnym chwilowym zasysaniem lewego powietrza, poprzez krućce służace do podłączania wakuometrów. Moto swoje lata ma, a zaślepki tych krućców nieco twarde się zrobiły... Jak wyeliminuję ten element zdam oczywiście relację :crossy: Edytowane 10 Maja 2006 przez viperPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Ps2. Odnośnie mojego problemu myśle iż może to być powodowane .. bardzo delikatnym chwilowym zasysaniem lewego powietrza, poprzez krućce służace do podłączania wakuometrów. Moto swoje lata ma, a zaślepki tych krućców nieco twarde się zrobiły... Jak wyeliminuję ten element zdam oczywiście relację :buttrock: Spróbuj popsikać brake cleanerem, samostartem lub jakimś innym łatwopalnym areozolem w okolice tych zatyczek i zobacz czy obroty będą wzrastały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.