kobuz1 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Witam, mam w WSK 175 instalacje pradu stalego 6V, a chcialbym miec 12V, tak wiec trzeba by zmienic akumulator jak rowniez odbiorniki na 12V no i zapewnic odpowiednie ladowanie... i tu jest problem , czy da rade przewinac te dwie cewki ktore sa od ladowania?? Mnie sie wydaje ze poprostu musze nawinac 2xtyle zwojow co bylo, tylko ze 2xcieńszym drutem..? Dobrze mowie? Zanim sie za to zabiore to wole zebyscie sie wypowiedzieli!Pozdro - JulasPS.Wiem ze na allegro mozna zakupic cale cewki do WSK 175, ale nie mam zamiaru siedziec przed komputerem zeschizowany ze zaraz w ostatniej chwili ktos mnie przebije i i tak mi sie nie uda kupic...Moze ktos z was ma takie cewki? To chetnie bym kupil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Cześć!Nie przewijałem z 6 na 12V, ale wpadłem na inny pomysł.Najlepszym rozwiązaniem jest przewinięcie całego"stojana" na trójfazowy.Ja tak zrobiłem i da się.Nie mam wprawdzie jeszcze zamontowanego, alepowiino być git bo to już wtedy ma więcej wspólnegoz alternatorem i większą wydajnością.Wada jest tego taka, że trzeba ciut instalację elektrycznąprzerobić i dodać mostek trójfazowy(np.taki jaki w PF126p)+regulator napięcia.Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 najlepiej kup na allegro pradnice 12 V. czesto takie sie zdarzeja. byly montowane w gazeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 W sumie szybko i skutecznie załatwi temat.Ale ja dałem za przewinięcie 30,00 zł, więc można tanio zrobić upgrade ładowania do przyzwoitego poziomu.PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 6 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Siema, kolego "Yolayos"-podoba mi sie twoje myslenie:D:D Ja tez lubię tak kombinować, ale o tym akurat nie pomyslalem.. O przeróbke instalacji to sie nie martw bo ja z takimi rzeczami nie mam najmniejszego problemu (zawod elektronik..) :D Tak wiec mostek prostowniczy se zloze jak rowniez regulator napiecia:) A wogule to chetnie zrobie od nowa instalacje bo moja ma juz dorabiane kable i wogule zaśniedzialem itp...a tak to se bytm zrobil nowe wszystko no i polaczenia lutowane itp.. Wiesz co? Jestem tylko ciekaw skad elektryk bedzie wiedzial ile ma nawinac zwojow na kazda cewke.. No i jeszcze taki problemik, ze alternatory maja duza moc bo ich wirniki maja magnesy wzbudzane pradem, dzieki czemu wytwarza sie bardzo mocne pole magnetyczne i w cewkach produkuje sie duzy prad! No a w WSK jest wirnik ze stalymi magnesami tak wiec pole magnetyczne nie bedzie raczej za duze..:D Wiec chyba nie uzyskamy z tego za duzej mocy..A te twoje cewki to serio przewinoles juz? Czy tylko taki pomysl dales? Hehe, ciekaewe jak by sie sprawdzilo w praktyce?Ja najchetniej to bym zalozyl alternator od Jawy TS 350, tylko ze bym musial przerobic prawy czop walu zeby pasowal do wirnika jawy.. no a teraz nie mam zamiaru rozbierac silnika, wiec chce przerobic jakos swoje cewki zeby mialy 12V no i jakas w miare normalna moc..:DPozdro PS. JEsli znasz liczby zwojów do przewiniecia na kazda cewke to ja poprosze:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.