rozek56 Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 CZY KTOŚ MOŻE MI POWIEDZIEĆ JAK USTAWIA SIĘ EXUP ŻEBY DOBRZE DZIAŁAŁ .CZY MA SIE ZAMYKAĆ CZY OTWIERAĆ PODCZAS DODANIA GAZU :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykr1 Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 :icon_razz: CZY KTOŚ MOŻE MI POWIEDZIEĆ JAK USTAWIA SIĘ EXUP ŻEBY DOBRZE DZIAŁAŁ .CZY MA SIE ZAMYKAĆ CZY OTWIERAĆ PODCZAS DODANIA GAZU :icon_razz:exup musi sie otwierac podczas dodawania gazu! ja gdy mialem fzr wyj... linki sterujace a zawor na kolektorze wydechowym zblokowalem za pomoca druta :biggrin: po tej operacji fzrka ze strzalu z gazu na 1 biegu okolo 3000tys obrotow zajefajnie wstawala na kolo :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek56 Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 czy to jest normalne ze po dodaniu gazu silnik nie wchodzi na obroty płynnie tylko po chwili dostaje straszliwego kopa i trzeba sie mocno trzymac zeby nie zlecieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 exup w fzr na wolnych obrotach jest zamknięty(położenie kontrolne) i w miarę wkręcania na obroty otwiera się coraz bardziej. Silnik powinien płynnie reagować na gaz, opóźniona reakcja może być spowodowan właśnie np. zbyt wolnym otwieraniem się zaworu spowodowanym z kolei np. zapieczonymi linkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek56 Opublikowano 1 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 napiszcie w jakiej pozycji ma być walec zaworu exup . na wolnych obrotach powiedzmy na wyłączonym silniku , patrząc w korektor wydechowy ma być przelot całkowicie otwarty czy zmknięty.?? PROSZE O PODANIE JAKIŚ SCHEMATÓW LUB RYSUNKÓW dzieki .adres mail: [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 Kółko napędzane linkami ma taki otwór-wycięcie w kształcie literu "U", ma on współgrać z otworem wykonanym na kolektorze, od strony rzeczonego kółka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykr1 Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 odpal konia i baw sie tym zaworem! bedziesz slyszal po wydechu!! jak zamkniesz to kon przycichnie jak otworzysz to zacznie glosniej mruczec!! :icon_razz: zblokuj w tej 'glosnej' pozycji i juz! a z tym straszliwym kopem to tez tak mialem :icon_razz: do 3tys.obr trzeba byla ja pchac zeby jechala :) ale pózniej......... :biggrin: musisz tez wiedziec ze ten silniczek sterujacy ma w sobie wbudowane czujke polozeniowa!! i jak cos sie zp..... i zawor sie zatnie (nie otworzy go) to komputer nie pozwoli ci na wyzsze obroty jak 5tys!! mialem tak i dlatego pozbylem sie linek :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 :icon_mrgreen: exup musi sie otwierac podczas dodawania gazu! ja gdy mialem fzr wyj... linki sterujace a zawor na kolektorze wydechowym zblokowalem za pomoca druta :bigrazz: po tej operacji fzrka ze strzalu z gazu na 1 biegu okolo 3000tys obrotow zajefajnie wstawala na kolo :cool:Nie kapuje - to jaki sens był stosowania przez Yamahę Exupu, skoro jak piszesz po jego "unieszkodliwieniu"motor dostał strasznego kopa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykr1 Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 taki sens ze ma rowniez troche wiecej mocy wlasnie przed tymi 3tys!! gorna moc oczywiscie sie nie zmienia! to jest tylko takie wrazenie ze kon nie ciagnie a nagle ma kopa az do konca!! dla mnie to oczywiscie nie ma sensu bo jazda szosem na nizszych obrotach jak 5tys to parodia tego konia! :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuńczyk Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Co to jest EXUP i jak to działa? Wiem ,że to głupie pytanie ale jestem początkującym motocyklista i wszystkiego jestem ciekaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 CZY KTOŚ MOŻE MI POWIEDZIEĆ JAK USTAWIA SIĘ EXUP ŻEBY DOBRZE DZIAŁAŁ .CZY MA SIE ZAMYKAĆ CZY OTWIERAĆ PODCZAS DODANIA GAZU :icon_mrgreen:EXUP (Exhaust Ultimate Power Valve), z założenia ma zwiększać moment i moc w dolnym i średnim zaresie obrotów. Położenie wyjściowe jest "zamknięty" do ok 2000 rpm potem się zwiększa, aż do całkowicie "otwartego" przy ok. 6000. I zależy jak widać od obrotów silnika nie otwarcia przepustnicy gaźnika (chociaż te dwie rzeczy są napewno ze sobą powiązane :bigrazz: ).Niwprawidłowe działanie może być spowodowane: zakleszczającymi się linkami, nieprawidłowym luzem tychże (ok 1,5 mm na każdej), zakleszczaniem się zaworu w łożyskowaniu.Więcej na temat obsługi znajdziesz tu http://http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.htmlco prawda po murzuńsku, ale rozbite na atomy i z fotami.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek56 Opublikowano 2 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 dzięki wszystkim z motoryzowanym za udzieleni mi inforamcji na temat tego exup'u nareszcie ustawiłem go tak jak większość mi podowiadała a szczególności temu który przesłał mi rysunki z neta i zrobiłem tak jak tam jest .tera chodzi jak burza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.