Skocz do zawartości

Straszne zgrzanie tarczy hamulcowej Cagiva Mito


jokoko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

3 dni temu bylem w Tarnowie w serwisie BDG w celu zakołkowania przebitej opony. No więc przy sciąganiu felgi powiedzieli ze tylni hamulec jest zapowietrzony ( przed chodził idealnie ) No więc zrobili mi to ale efekt był taki sam jak przed. Dziś wyjmuje motocykl i jade do miasta. Wracając nagle motocykl stracił moc i cos go "trzymało" zjezdzam na bok patrze na tylnią tarcze a ona zmieniła kolor w niektórych miejscach na : czerwony, czarny. Dotykam . AŁĆ tarcza cholernie gorąca. Czekam 10 min a mialem z 300 m do domu więc podjechałem. Więc teraz moje pytanie. Pomijając co zepsuli w trakcie roboty chciałem się zapytać czy takie zagrzanie tarczy, ( tarcza strzelała w trakcie ochładzania ) może jej zaszkodzic? Co mogło być przyczyną aż takiego zagrzania tarczy ( jeszcze nie rozebrałem zacisku )

 

P.S. BDG w Tarnowie stracił w moich oczach i to bardzo :[

Edytowane przez jokoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze żeby tarcza ucierpiala bo np.: w przypadku gwaltownego hamowania z dużej prędkości też się bardzo nagrzewa, a proces ten zachodzi w czasie urzytkowania wielokrotnie. Zapewne masz brudne (zapieczone) tłoczki w zacisku i dlatego klocki "nie odbijaja". Proponuje odkreciś zacisk, wysunąć tłoczki, wyczyścić je (dobry będzie płyn hamulcowy i ewentualnie na koniec delikatnie liznąc bardzo drobnym papierem wodnym), na koniec wsunąć tłoczki (dwie deseczki i ścisk stolarski się do tego nadadzą) i złożyć wszystko do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze szkodzi rozhartujesz tarcze i w skutek czego pokrzywi sie i nada sie na zlom , klocki rowniez zle znosza takie temperaturki -spalisz je i tez nadadza sie na smietnik

 

zapieczony masz zacisk - kup paste do tloczkow ,wyjmij (wysun) tloczek i do dziela dokladnie oczysc i nasmaruj :)

 

pozdro

 

EDIT:

 

tloczki powinny wsunac sie placami wszelki opor swiadczy o nieprawidlowym dzialaniu i odkrec odpowietrznik wsuwajac tloczki ,potem dolej plynu hamulcowego

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc: w BDG nie dali mi wlozyli mi tego zabezpieczenia na klocki. Wykrecilem zacisk z wielkim trudem musialem pukac mloteczkiem, wylecialo dosc duzo syfu. tloczki wysunolem i wsunolem powinno być okej ale boje się właśnie ze tarcze rozhartowalem. Co do wsuwania tloczków to dość opornie one wchodziły, ale wsuneły się bez śrubokrętów itd:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ciesz się, że nie rozwaliło totalnie zacisku. Niedawno kolega mi opowiadał, jak w enduro jechał na zablokowanym zacisku tylnego hamulca dłuższy czas i na postoju od rozgrzanego zacisku zapalił się wąż a potem płyn hanlucowy. Spalił się cały zacisk. Duże koszty...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja fizykiem tez nie jestem ale wydaje mi sie to nieprawdopodobne.... jezeli plyn hamulcowy bylby latwopalny, to przy hamowaniu moglibysmy wyleciec w powietrze :) owszem mógł zagotować ale zeby sie zapalic to raczej nie mozliwe....

 

po zagotowaniu moglo chyba uszczelki w zacisku rozwalic....(ewentualnie)

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...