Skocz do zawartości

Regulator napięcia w Aprili Af1 125 elektryka


malegro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie zakupiłem Aprilie Af1 125 90r. i nie ma w ogóle w niej prądów, akumulator sprawny na 100%, wszystkie kable prawidłowo podłączone. Poprzedni właściciel twierdzi że spalił się regulator napiecia, odkęciłem go i faktycznie pod spodem jest cały stopiony ten plastik. Moje pytanie brzmi czy jeżeli wymienię ten regulator to wszystko bedzie ok? czy może jest jeszcze jakaś część co jest odpowiedzialna za elektrykę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien regulator, sprawdz przedewszystkim bezpieczniki! pradnice(tam gdzie sa te cewki wyzej wymienone :icon_razz: ) mozesz sprawdzic najprosztszym miernikiem napiecia zmiennego, który mozna kupic za kilkanascie złotych (15zł) w sklepie z czesciami elektronicznymi lub na bazarku u przyjaciol ze wschodu, jezeli nie masz nic grzebane w instalacji to z silnika powinny isc do regla dwa przewody takiego samego koloru(chyba zołty albo zołtoczarny, bo tak mam na schemacie z neta), jezeli mozesz odpalic motocykl na "pych" to odpal i zmierz napiecie(pamietaj tam jest napicie zmienne) pomiedzy tymi przewodami a obudowa prostownika, jezeli jest około 14V to pradnica jest ok. Sprawdz jeszcze zanim załozysz nowy regel czy nie ma gdzies zwarcia w instalacji lub nie sa za mocne zarówki załozone, bo regulator/prostownik sam z siebie sie nei spala :icon_razz:

Edytowane przez japko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym nowym regulatorem to nie jest tak łatwo, może ma ktoś na sprzedaż regulator napięcia do Af1 125 90r. Wychodzą z niego 4 wtyki oznaczone: G G R +B, a kable są połączone do niego : żółty, żółty, czerwony i pomarańczowy. Regulator Ducati Energia: 343870 8904.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie kupiłes jeszcze to popatrz na allegro tam jest duzo czesci, a nie musi byc to koniecznie od af1, moze byc tez od rs, rx etx w kazdej jest ten sam ;) w ostatecznosci to jak nie znajdziesz takiego, mozna z innego moto załozyc tylko sprawdzic przedtem czy wytrzyma pobór pradu oraz wyprowadzenia koncówek zeby odpowiednio podłaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą reglera na nowy najpierw trzeba znaleźć przyczyne awarii, by nowy nie poszedł szybko w ślady starego.

Przyczyn może być kilka:

- zwarte uzwojenia alternatora - moto ma już kilka latek, jest narazone na drgania i możliwe, ze gdzieś wyłuszczyła się izolacja z uzwojeń lub się one przegrzały i zwarły. Na to nie pomoże żaden regulator, bo huolają tam wtedy straszne prądy i spali się wszystko. trzeba najpierw dokładnie pomierzyc uzwojenia.

- zwarcie w instalacji - przeiążono regulator poprzez zwarcie jego wyjścia do masy lub inną "magię" przy instalacji. To też trzeba sprawdzić.

- samoistne uszkodzenie regulatora - tu wystarczy tylko wymian.

Z tego, co pamiętam to reglery w tych apriliach są dość podobne. Chyba na wrocławskim bazarze nie stoi koleś, który ma w ofercie reglery do aprilii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...