Skocz do zawartości

silnik bierze olej


the-one
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przede wszystkim kiedy będzie brał to będzie ci go ubywać-co logiczne , poza tym będzie puszczał dymek o specyficznym zapachua jak go mocniej ruszysz ten dymek będzie niebieskawy

jeśli będzie to wina pierścieni to faktycznie może być słabsza kompresja ,ale może to byc też spowodowane nieszczelnością zaworów

jeśli uszczelniacze to komresja będzie ok

czy zaszkodzi to dla moto- będzie ci zarzucał świece olejem i przy dużym poborze oleju będziesz jeździł jak dwutaktem

ale każdy silnik bierze trochę olej szczególnie jak go ostro przegonić

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ja xjta dluzej postoi to troche jej skapnie oleju ktory po odpaleniu wypala. Jest go malo wiec nie koci na niebiesko ale mozna wyczuc roznice w zapachu spalin. Ja wymienilem uszczelniacze i mimo ze na poczatku troche narzekalem bo koszt byl spory to moge ci powiedziec ze w okienku nic nie ubywa a juz prawie 1000 machniety. Jedynie czasem jej cos skapnie przy dlugim postoju. Kupilem sobie zapasowy litr oleju i jeszcze mam 300ml w jednej butelce i chyba ten nietkniety litr pozostanie to do wymiany oleju.

 

Przed wymiana uszczelniaczy zapach spalim byl mocniejszy niz teraz co mi troche tam pusci oleju i byl nmon stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi, a pytam dlatego ze w poniedzialek odbieram moto z serwisu i serwisant mowil przez tel ze moto pobiera nieco oleju, na zawory nie narzekal bo byly rowniez regulowane... hmmm zanim oddalem moto do serwisu to podczas jazdy kopa mial mocnego nie czulem jakichs brakow ;) Po sezonie oddam moto jeszcze do serwisu zeby wymienic uszczelniacze lub ewentualnie pierscienie. Pozdr

 

Dodam ze moto zostalo sprowadzone z niemiec w listopadzie i jak narazie tylko dwa razy nim wyjechalem na droge i poszedl na regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznac ,bez sprawdzania kompresji, czy bierze olej pierscieniami czy uszczelniaczami na zaworach?

Jak mocniej kopci przy zamknieciu przepustnicy w czasie jazdy na wyższych obrotach, to raczej uszczelniacze. Jak przy "odkręcaniu", to wskazywałbym na pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak do konca nie byl bym pewnien czy to wina uszczelniczy. Mam KLXa 650 i jak narazie palil on 1L oleju na 250km - 300km ;) wymienilem w nim uszczelniacze bo myslalem ze to jest wlasnie przyczynai co sie okazalo ze motor nadal pali tyle samo oleju, ogolnie motor jak pracowal to nie dymil, niebieska chmurke bylo widac tylko i wylacznie po rozpedzeniu sie do 4 i zamknieciu gazu i tak schodzac az do 1 (byl taki oblok dymu jak za WSK 175). Po zdjeciu cylindra okazalo sie ze tlok i pierscienie (wygladalu ladnie kompresja byla) sa do wymiany bo dosc duzo odchodza od tzw "service limit". Wlasnie teraz skladam moto i czy dalej bedzie dymic to sie okaze ale raczej nie bo wymienione tlok pierscienie uszczelniacze i uszczelki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLR i pewnie KLX pala troszke oleju i jest to normalne oczywiscie nie litra na 300 km a na 1500 - 2000 km

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznac ,bez sprawdzania kompresji, czy bierze olej pierscieniami czy uszczelniaczami na zaworach?

 

 

Jeżali po odpaleniu zimnego silnika bedzie Ci kopcił, tzn. że bierze olej uszczelniaczami na zaworach, poniezaż olej , który zbiera sie w głowicy spływa na zawory i do cylindrów poprzez nieszczelne uszczelniacze i wypala sie po odpaleniu silnika.

A jeżeli kopci przy przyspieszaniu - to pierścienie.

Mniej-więcej tak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpalilem po 6 miesiacach to :D sie dzialo w garazu, az sasiedzi zeszli zobaczyc co sie dzieje, dymu coniemiara chyba z 10 minut na wolnych go trzymalem i przestal :) ale dym niebyl calkowicie niebieski...

 

wiec uszczelniacze:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...