the-one Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Jak mozna poznac ze silnik bierze olej, jesli bierze np z powodu zuzytych uszczelniaczy to moto wtedy traci na kompresji i mocy i czy na takim sprzecie mozna normalnie jezdzic czy ma to duzy wplyw na niszczenie sie silnika? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 WitamPrzede wszystkim kiedy będzie brał to będzie ci go ubywać-co logiczne , poza tym będzie puszczał dymek o specyficznym zapachua jak go mocniej ruszysz ten dymek będzie niebieskawy jeśli będzie to wina pierścieni to faktycznie może być słabsza kompresja ,ale może to byc też spowodowane nieszczelnością zaworówjeśli uszczelniacze to komresja będzie okczy zaszkodzi to dla moto- będzie ci zarzucał świece olejem i przy dużym poborze oleju będziesz jeździł jak dwutaktemale każdy silnik bierze trochę olej szczególnie jak go ostro przegonić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Mi ja xjta dluzej postoi to troche jej skapnie oleju ktory po odpaleniu wypala. Jest go malo wiec nie koci na niebiesko ale mozna wyczuc roznice w zapachu spalin. Ja wymienilem uszczelniacze i mimo ze na poczatku troche narzekalem bo koszt byl spory to moge ci powiedziec ze w okienku nic nie ubywa a juz prawie 1000 machniety. Jedynie czasem jej cos skapnie przy dlugim postoju. Kupilem sobie zapasowy litr oleju i jeszcze mam 300ml w jednej butelce i chyba ten nietkniety litr pozostanie to do wymiany oleju. Przed wymiana uszczelniaczy zapach spalim byl mocniejszy niz teraz co mi troche tam pusci oleju i byl nmon stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the-one Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 dzieki za odpowiedzi, a pytam dlatego ze w poniedzialek odbieram moto z serwisu i serwisant mowil przez tel ze moto pobiera nieco oleju, na zawory nie narzekal bo byly rowniez regulowane... hmmm zanim oddalem moto do serwisu to podczas jazdy kopa mial mocnego nie czulem jakichs brakow ;) Po sezonie oddam moto jeszcze do serwisu zeby wymienic uszczelniacze lub ewentualnie pierscienie. Pozdr Dodam ze moto zostalo sprowadzone z niemiec w listopadzie i jak narazie tylko dwa razy nim wyjechalem na droge i poszedl na regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 a po czym poznac ,bez sprawdzania kompresji, czy bierze olej pierscieniami czy uszczelniaczami na zaworach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 a po czym poznac ,bez sprawdzania kompresji, czy bierze olej pierscieniami czy uszczelniaczami na zaworach?Jak mocniej kopci przy zamknieciu przepustnicy w czasie jazdy na wyższych obrotach, to raczej uszczelniacze. Jak przy "odkręcaniu", to wskazywałbym na pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 w takim razie mam do wymiany uszczelniacze, bo akcja jest taka, jak go przegazuje np do 10tys to jest ok, ale jak puszcze manete to z jednego tlumika buchnie na niebiesko(olej) w momencie spadania obrotow... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Ja tak do konca nie byl bym pewnien czy to wina uszczelniczy. Mam KLXa 650 i jak narazie palil on 1L oleju na 250km - 300km ;) wymienilem w nim uszczelniacze bo myslalem ze to jest wlasnie przyczynai co sie okazalo ze motor nadal pali tyle samo oleju, ogolnie motor jak pracowal to nie dymil, niebieska chmurke bylo widac tylko i wylacznie po rozpedzeniu sie do 4 i zamknieciu gazu i tak schodzac az do 1 (byl taki oblok dymu jak za WSK 175). Po zdjeciu cylindra okazalo sie ze tlok i pierscienie (wygladalu ladnie kompresja byla) sa do wymiany bo dosc duzo odchodza od tzw "service limit". Wlasnie teraz skladam moto i czy dalej bedzie dymic to sie okaze ale raczej nie bo wymienione tlok pierscienie uszczelniacze i uszczelki.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 (edytowane) KLR i pewnie KLX pala troszke oleju i jest to normalne oczywiscie nie litra na 300 km a na 1500 - 2000 km Edytowane 23 Kwietnia 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy600 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 a po czym poznac ,bez sprawdzania kompresji, czy bierze olej pierscieniami czy uszczelniaczami na zaworach? Jeżali po odpaleniu zimnego silnika bedzie Ci kopcił, tzn. że bierze olej uszczelniaczami na zaworach, poniezaż olej , który zbiera sie w głowicy spływa na zawory i do cylindrów poprzez nieszczelne uszczelniacze i wypala sie po odpaleniu silnika.A jeżeli kopci przy przyspieszaniu - to pierścienie.Mniej-więcej tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the-one Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 a jakie sa orientacyjne koszta wymiany uszczelaniaczy i pierscieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 u mnie bylo to ok 400zl :icon_biggrin: ale jak wspominalem nie widac brania oleju po 1000km. Do mojej xjty sa dosc drogie uszczelniacze bo 16zl za sztuke a do diversion chyba 5zl. Do tego uszczelka pod glowice i robocizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the-one Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 no to sezon jeszcze przechulam a pozniej oddam do serwisu... moto bedzie operowane ze znieczulaczem bo bedzie spalo zmiowym snem :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 jak odpalilem po 6 miesiacach to :D sie dzialo w garazu, az sasiedzi zeszli zobaczyc co sie dzieje, dymu coniemiara chyba z 10 minut na wolnych go trzymalem i przestal :) ale dym niebyl calkowicie niebieski... wiec uszczelniacze:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Ale to wcale nie jest smieszne.... :(W Olejakach mozesz miectez uszczelke przedmuchana i wtedy tez moze zaciagac oleju z innego zrodla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.