Skocz do zawartości

tłumik tuningowy w simku i charcie


markos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W silnikach dusuwowych tłumiki mają szczególne znaczenie. Opór , jaki stawiają one uchodzącym spalinom ,musi być scisle okreslony , gdyż od niego załeży przebieg przepłukiwania cylindra .Gdyby opor tlumika byl za duzy , to spaliny byłyby usuwane neizupelnie , gdys zać opor tłumika był za maly to czesc świezej mieszanki uchodziłaby wraz ze spalinami . W obu przypadkach wynikałyby straty mocy silnika . Zły tlumik powoduje spadek mocy silnika i zwieksza sie zuzycie paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pawlik666 napisał:

W silnikach dusuwowych tłumiki mają szczególne znaczenie. Opór , jaki stawiają one uchodzącym spalinom ,musi być scisle okreslony , gdyż od niego załeży przebieg przepłukiwania cylindra .Gdyby opor tlumika byl za duzy , to spaliny byłyby usuwane neizupelnie , gdys zać opor tłumika był za maly to czesc świezej mieszanki uchodziłaby wraz ze spalinami . W obu przypadkach wynikałyby straty mocy silnika . Zły tlumik powoduje spadek mocy silnika i zwieksza sie zuzycie paliwa .

 

Zgadzam sie z Tobą, chodź nie zupełnie. :) bo straty w tym drugim przypadku oczywiście były by, ale nie na mocy, a wg. mnie raczej bardziej na spalaniu... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wydech musi być obliczony do danego silnika.Jeśli np. w etli powiększymy kanały lub wystarczy wsadzimy grubszą podkładkę pod cylinder ewe ściągniemy ją -natychmiast powinniśmy dostroić gaźnik i wydech. niezupełnie chodzi tu o opór(zbyt ogólny termin) lecz o pojemność , kształt , kąt dyfuzora , a nawet obroty przy jakich chcemy osiągnąć lepsze parametry.Dlatego mowa o konkretnym wydechu zakładanym do różnych silników nawet tej samej marki jest bezcelowa bo każdy silnik jest inny .Jasne , że dwa takie same simle będą podobnie reagować na dany wydech ale strojenie tych silników będzie miało przebieg indywidualny .Zresztą właśnie simle są takie mocne w stosunku do jawek czy chartów bo mają dobrze dobrane zasilanie do wydechu .

 

ps.

 

W świecie motocykli były kiedyś wzory obliczeń i rysunki wydechów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  goorny napisał:

Zresztą właśnie simle są takie mocne w stosunku do jawek czy chartów bo mają dobrze dobrane zasilanie do wydechu .

 

Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. :) Ja mam tylko lekko splanowaną głowice, a kumplem ma simka z cylindrem chyba 70ccm i jedziemy tak samo szybko, a i przyspieszenie podobne.... Wiec wszystko zależy od umiejetności właściciela motorka. :D

 

P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  markos16 napisał:

Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. :icon_razz: Ja mam tylko lekko splanowaną głowice, a kumplem ma simka z cylindrem chyba 70ccm i jedziemy tak samo szybko, a i przyspieszenie podobne.... Wiec wszystko zależy od umiejetności właściciela motorka. :biggrin:

 

P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....

jakby ten simson był dobrze wyregulowany i miał dobrego kierowcę to nie miał byś z nim szans...tylko bez urazy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  gajoss napisał:

jakby ten simson był dobrze wyregulowany i miał dobrego kierowcę to nie miał byś z nim szans...tylko bez urazy :icon_razz:

Miałem na myśli umiejetności własciciela, tzn. to czy umie go dobrze naprawić, wyregulowac i takie tam.. :icon_razz: A nie, czy umie dobze w skrzyni mieszac. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  markos16 napisał:

Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze.

 

P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....

 

 

I o to właśnie chodzi . Na tym polega tuning.Zauważ że simson fabryczny jest droższy od charta bo fabryka zrobiła go dokładniej (oryginalny simel nie ma nawet podkładek między karterami) . A wracając do tematu, trzeba kupić ten tłumik bo szkoda gadki . Kupić i sprawdzić potem opisać efekty abyśmy wszyscy mieli z tego pożytek .A jak będzie do d.....y to zawsze można sprzedać . Praktyka czyni mistrza .

 

Jeśli masz jakieś stare info to daj na jakiś serwer może ktoś skorzysta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...