Skocz do zawartości

tłumik tuningowy w simku i charcie


markos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W silnikach dusuwowych tłumiki mają szczególne znaczenie. Opór , jaki stawiają one uchodzącym spalinom ,musi być scisle okreslony , gdyż od niego załeży przebieg przepłukiwania cylindra .Gdyby opor tlumika byl za duzy , to spaliny byłyby usuwane neizupelnie , gdys zać opor tłumika był za maly to czesc świezej mieszanki uchodziłaby wraz ze spalinami . W obu przypadkach wynikałyby straty mocy silnika . Zły tlumik powoduje spadek mocy silnika i zwieksza sie zuzycie paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach dusuwowych tłumiki mają szczególne znaczenie. Opór , jaki stawiają one uchodzącym spalinom ,musi być scisle okreslony , gdyż od niego załeży przebieg przepłukiwania cylindra .Gdyby opor tlumika byl za duzy , to spaliny byłyby usuwane neizupelnie , gdys zać opor tłumika był za maly to czesc świezej mieszanki uchodziłaby wraz ze spalinami . W obu przypadkach wynikałyby straty mocy silnika . Zły tlumik powoduje spadek mocy silnika i zwieksza sie zuzycie paliwa .

 

Zgadzam sie z Tobą, chodź nie zupełnie. :) bo straty w tym drugim przypadku oczywiście były by, ale nie na mocy, a wg. mnie raczej bardziej na spalaniu... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wydech musi być obliczony do danego silnika.Jeśli np. w etli powiększymy kanały lub wystarczy wsadzimy grubszą podkładkę pod cylinder ewe ściągniemy ją -natychmiast powinniśmy dostroić gaźnik i wydech. niezupełnie chodzi tu o opór(zbyt ogólny termin) lecz o pojemność , kształt , kąt dyfuzora , a nawet obroty przy jakich chcemy osiągnąć lepsze parametry.Dlatego mowa o konkretnym wydechu zakładanym do różnych silników nawet tej samej marki jest bezcelowa bo każdy silnik jest inny .Jasne , że dwa takie same simle będą podobnie reagować na dany wydech ale strojenie tych silników będzie miało przebieg indywidualny .Zresztą właśnie simle są takie mocne w stosunku do jawek czy chartów bo mają dobrze dobrane zasilanie do wydechu .

 

ps.

 

W świecie motocykli były kiedyś wzory obliczeń i rysunki wydechów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą właśnie simle są takie mocne w stosunku do jawek czy chartów bo mają dobrze dobrane zasilanie do wydechu .

 

Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. :) Ja mam tylko lekko splanowaną głowice, a kumplem ma simka z cylindrem chyba 70ccm i jedziemy tak samo szybko, a i przyspieszenie podobne.... Wiec wszystko zależy od umiejetności właściciela motorka. :D

 

P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. :icon_razz: Ja mam tylko lekko splanowaną głowice, a kumplem ma simka z cylindrem chyba 70ccm i jedziemy tak samo szybko, a i przyspieszenie podobne.... Wiec wszystko zależy od umiejetności właściciela motorka. :biggrin:

 

P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....

jakby ten simson był dobrze wyregulowany i miał dobrego kierowcę to nie miał byś z nim szans...tylko bez urazy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ten simson był dobrze wyregulowany i miał dobrego kierowcę to nie miał byś z nim szans...tylko bez urazy :icon_razz:

Miałem na myśli umiejetności własciciela, tzn. to czy umie go dobrze naprawić, wyregulowac i takie tam.. :icon_razz: A nie, czy umie dobze w skrzyni mieszac. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze.

 

P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....

 

 

I o to właśnie chodzi . Na tym polega tuning.Zauważ że simson fabryczny jest droższy od charta bo fabryka zrobiła go dokładniej (oryginalny simel nie ma nawet podkładek między karterami) . A wracając do tematu, trzeba kupić ten tłumik bo szkoda gadki . Kupić i sprawdzić potem opisać efekty abyśmy wszyscy mieli z tego pożytek .A jak będzie do d.....y to zawsze można sprzedać . Praktyka czyni mistrza .

 

Jeśli masz jakieś stare info to daj na jakiś serwer może ktoś skorzysta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...