Pawlik666 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 W silnikach dusuwowych tłumiki mają szczególne znaczenie. Opór , jaki stawiają one uchodzącym spalinom ,musi być scisle okreslony , gdyż od niego załeży przebieg przepłukiwania cylindra .Gdyby opor tlumika byl za duzy , to spaliny byłyby usuwane neizupelnie , gdys zać opor tłumika był za maly to czesc świezej mieszanki uchodziłaby wraz ze spalinami . W obu przypadkach wynikałyby straty mocy silnika . Zły tlumik powoduje spadek mocy silnika i zwieksza sie zuzycie paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 W silnikach dusuwowych tłumiki mają szczególne znaczenie. Opór , jaki stawiają one uchodzącym spalinom ,musi być scisle okreslony , gdyż od niego załeży przebieg przepłukiwania cylindra .Gdyby opor tlumika byl za duzy , to spaliny byłyby usuwane neizupelnie , gdys zać opor tłumika był za maly to czesc świezej mieszanki uchodziłaby wraz ze spalinami . W obu przypadkach wynikałyby straty mocy silnika . Zły tlumik powoduje spadek mocy silnika i zwieksza sie zuzycie paliwa . Zgadzam sie z Tobą, chodź nie zupełnie. :) bo straty w tym drugim przypadku oczywiście były by, ale nie na mocy, a wg. mnie raczej bardziej na spalaniu... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Każdy wydech musi być obliczony do danego silnika.Jeśli np. w etli powiększymy kanały lub wystarczy wsadzimy grubszą podkładkę pod cylinder ewe ściągniemy ją -natychmiast powinniśmy dostroić gaźnik i wydech. niezupełnie chodzi tu o opór(zbyt ogólny termin) lecz o pojemność , kształt , kąt dyfuzora , a nawet obroty przy jakich chcemy osiągnąć lepsze parametry.Dlatego mowa o konkretnym wydechu zakładanym do różnych silników nawet tej samej marki jest bezcelowa bo każdy silnik jest inny .Jasne , że dwa takie same simle będą podobnie reagować na dany wydech ale strojenie tych silników będzie miało przebieg indywidualny .Zresztą właśnie simle są takie mocne w stosunku do jawek czy chartów bo mają dobrze dobrane zasilanie do wydechu . ps. W świecie motocykli były kiedyś wzory obliczeń i rysunki wydechów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Zresztą właśnie simle są takie mocne w stosunku do jawek czy chartów bo mają dobrze dobrane zasilanie do wydechu . Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. :) Ja mam tylko lekko splanowaną głowice, a kumplem ma simka z cylindrem chyba 70ccm i jedziemy tak samo szybko, a i przyspieszenie podobne.... Wiec wszystko zależy od umiejetności właściciela motorka. :D P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. :icon_razz: Ja mam tylko lekko splanowaną głowice, a kumplem ma simka z cylindrem chyba 70ccm i jedziemy tak samo szybko, a i przyspieszenie podobne.... Wiec wszystko zależy od umiejetności właściciela motorka. :biggrin: P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem....jakby ten simson był dobrze wyregulowany i miał dobrego kierowcę to nie miał byś z nim szans...tylko bez urazy :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 jakby ten simson był dobrze wyregulowany i miał dobrego kierowcę to nie miał byś z nim szans...tylko bez urazy :icon_razz:Miałem na myśli umiejetności własciciela, tzn. to czy umie go dobrze naprawić, wyregulowac i takie tam.. :icon_razz: A nie, czy umie dobze w skrzyni mieszac. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik666 Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Mówisz że niebyło by straty mocy to wiesz napewno nie takiej ktorej dalo by sie ja jakos specjalnie odczuć ale napewno lekka by była !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Kłóciłbym sie... bo jak dobrze sie zrobi charta, to simki wcale nie są mocniejsze. P.S. Ja mam całą książke o dobieraniu wydechów gdzieś na strychu.. ale stara jak świat ona jest. kiedyś ją troche czytałem.... I o to właśnie chodzi . Na tym polega tuning.Zauważ że simson fabryczny jest droższy od charta bo fabryka zrobiła go dokładniej (oryginalny simel nie ma nawet podkładek między karterami) . A wracając do tematu, trzeba kupić ten tłumik bo szkoda gadki . Kupić i sprawdzić potem opisać efekty abyśmy wszyscy mieli z tego pożytek .A jak będzie do d.....y to zawsze można sprzedać . Praktyka czyni mistrza . Jeśli masz jakieś stare info to daj na jakiś serwer może ktoś skorzysta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.