Skocz do zawartości

ile sie pochylić...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę niektórzy się chyba nabijają :D ale temat jest całkiem całkiem. Sam sobie zadawałem to pytanie bo po szlifie to juz chyba za późno. Jak wyżej ja proponuje sobie znaleśc jakis fajny zakręt i poćwiczyć zerknąc na opone ile jeszcze zostało...itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

nie chcialem zaczynac nowego tematu wiec odswierzam ten.

 

Mam takie pytania:

 

Co jesli zamkne tylna opone?? Co dalej dzieje sie z motocyklem lub moze sie stac??Jesli juz jest opona tylna zamknieta to czy motocykl daje jakies oznaki owego zamkniecie (np znacznie ciezej jest pochylic sie glebiej)??

Wielokrotnie slyszalem ze ktos zamknal tylna opony i starl sie jeszcze domknac przod. Ozncaza to ze mimo zamkniecia tylko mozna jeszcze sie dalej skaldac??

 

 

Pytania dla mnie wazne bo juz skosilem wasy na obrzezach tylnej oponie i barkuje mi ze 2mm. Nie zalezy mi na zamknieciu ale im dluzej jezdze tym odwazniej sobie poczynam i cos tak czuje ze niedlugo zamkne ta opone.

 

Niestety moja xjta ma wade w postaci waskich opon. Narazie musze tak jezdzi ale mam zamiar zalozyc szersze na ktoych mozna smialo smigac wedlug opini posiadajacych takie kapcie w xjtach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak w oponach o rozmiarze 180/50, mówie rzecz jasna o tyle zamknięcie na ulicy jest dość proste. Przód z reguły jest 120/70 więc jest wyższy i zamknąć jest go gożej bo brakuje tyłu. Efekt jechania na rancie opony to tzw pływanie czyli opona się uslizguje, łapie uślizguje łapie itd. Na takich oponach na ulicy nie przytrzesz podnóżka no chyba że śmigasz turystykiem tam one są trochę niżej zawieszone. Aby się powykładać proponuję zakupić używane gumy z toru, ale nadające się do dalszej eksploatacji. przód rozmiar standart 120/70 tył jeśli to 600-ta to 180/60, jak tysiąc 190/60. Na takich gumach motocykl naprawdę się miło prowadzi. Po takiej przesiadce stwierdzicie, że gumy na drogę to pomyłka. Minusy gum torowych szybciej się zużywają. litrem jakies 1500km, szóstką znacznie więcej. Cena kompletu to około 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe kontrolowany.... ty to kontrolujesz, motocykl nic za ciebie nie zrobi. Czujesz że ci poprostu ucieka tył czy przód. W Kaliszu na niektórych ulicach jest taki asfalt wyślizgany, że nie radzę próbować. Lekki przechył i czujesz uślizg, a najlepsze jest to że uciekają obie opony jednocześnie. Najlepiej wybierz jakiś odcinek nowo pobudowanej lub wyremontowanej drogi, zrób wcześniej jakąs traskę żeby guma była nagrzana i trenuj w kółko. Składaj się i patrz ile brakuje do końca gumy. Używaj takiego biegu żeby silnik był na wysokich obrotach i dysponował dużą mocą. 600tka to 10 tys. na wejsciu w zakręt - litr - 8 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe kontrolowany.... ty to kontrolujesz, motocykl nic za ciebie nie zrobi.

 

heh chyba mnie nie zromumiales. Nic takiego nie napisalem o chodzilo mi o to czy moze po zamknieciu gumy nagle opona straci przyczepnosc czy tez nie. Teraz wiem ze poprostu sie tyl uslizguje czyli jest to do opanowania. Z tanczacym tylem i uslizgiem przodu juz mialem do czynienia wiec mysle ze w razie czego sobie poradze (oby).

Poza tym nie mam zamiaru na sile zamykac opony i mi na tym nie zalezy ale zblizam sie do tej granizy im dluzej jezdze bo odwazniej jezdze po zakretach.

 

U mnie 10000obr/min to juz prawie czerwone pole. Ja mam xj 600 :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...