rafal.grom Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Witam!ostatnio probuje zreanimowac swoja poczciwa mz251 z niefabrycznym zaplonem elektronicznym.zaplon dzial tak ze na wale jest kolnierz z przerwa i w momencie gdy przerwa jest w polu dzialania kontraktronu ten daje sygnal do modulu sterujacego zeby puscic iskre na swiece (wtedy tez powinna zasiwecic sie dioda na module sterujacym). dioda ta nie swieci sie ale zauwazylem ze swieci gdy zalacze kierunki (wtedy miga razem z nimi) a druga rzecz to zwarcie kazdego styku cewki wysokiego napiecia z masa (sprawdzone miernikiem). czy cewka powinna miec takie zwarcie? czy ktos ma pomysl jak z tym poradzic? z gory dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Hej. Najpierw sprawdź stacyjkę czy jej czasem nie odbiło. Podejżewam, że nie ty robiłeś ten zapłon, najlepiej, gdyby zobaczyła na niego osoba która jest jego autorem. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal.grom Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 zgadza sie nie jestem autorem projektu zaplonu. robila go firma ktora robi je masowo do roznych motocykli i nie bardzo da sie tam zajrzec bo zalali go jakims specyfikiem pewnie z powodu praw autorskich. zastanawiam sie nad zamiana calego zaplonu na klasyczny. tylko musze sie upewnic ze ten jest uszkodzony. stacyjke sprawdze chociaz nigdy nie sprawiala najmniejszych problemow. pytanie pozostaje aktualne czy cewka powinna miec jakies zwarcie z masa i jak sprawdzic cewke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Jak sprawdzic cewke zaplonowa ?Bierzesz omomierz podlaczasz do wyprowadzen uzwojenia pierwotnego i mierzysz. Dosc czesto wystepuja takze takie anomalie ze cewka zaczyna szwankowac gdy sie np troche nagrzeje podczas jazdy.Nie wiem co rozumiesz pod pojeciem zwarcie? Jezeli tam jest jakis zaplonik elektroniczny to mozliwe ze i cewka jest do tego o obnizonej rezystancji. (Jaka tam masz cewke zaplonowa?) Zmierz ten opor i napisz ile omow wynosi. Oczywiscie przed pomiarem wypnij przewody z cewki. Nie wiem na ile znasz sie na tej calej elektryce, ale ja bym probowal wypiac calkiem ten uklad zaplonowy i sprawdzic go "na krotko". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal.grom Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 cewka jest nie zmieniona oryginalna do mz(12V) zaplon jest przystosowany do pracy z takimi cewkami. przez zwarcie rozumiem stan gdy miernik pomiedzy dwoma punkatmi pomiarowymi (np. karter silnika - dowolny styk cewki) wskazuje zerowy opor (jedynka na mierniku + pisk). myslalem o tym ze ten modul sterujacy moze robic zwarcie ale podczas pomiaru nie ma on styku z masa. opor cewki zmierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 (edytowane) Aha, jako niefabryczny myślałem, że to jakaś samoróba. Jeśli jakiś fabryczny to inna bajka. Więc tak, to zwarcie masz gdy przewody od wyprowadzerń cewki są odłączone ? Jeśli nie to je odłącz, zmierz (na opór nie na piskliwym zakresie) i podaj pomiary. Kurcze, teraz tak patrze napisałeś zmierze a nie mierze. Dobra czekamy na pomiar. Edytowane 11 Kwietnia 2006 przez ober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal.grom Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 rozmawialem z producentem tego zaplonu i po ogolnych testach wyszlo ze modul sterujacy jest sprawny ale wszystko w zestawie dziala nieprawidlowo. stanelo na tym ze wyslalem caly uklad do sprawdzenia bo moze to ciagle jego wina. poczas rozmowy z nim dowiedzialem sie ze te elektroniczne mierniki z niskiej polki maja problem z pomiarem niskich oporów i tak tez bylo w moim przypadku. gdy zmierzylem opor cewki wskazanie wynosiło jakies 0.6 ale przed chwila zmierzylem prad i przy napieciu 12,4V wynosi ok 2,4A co daje opor ok 5,2 wiec cewka wyglada na sprawna. druga sprawa to to ze opcja z piskiem (tzw "przedzwanianie") reaguje juz na niskie opory a nie tylko na czyste zwarcie ale tak czy inaczej okazalo sie ze pisk miernika nie dotyczyl cewki ale jednego z przewodów ktory prowadzi do listwy polaczeniowej w lampie (co sie okazalo po odkreceniu przewodow od cewki). ciagle jednak nie wiem czy sprawdzanie instalacji "przedzwanianiem" jest najlepszym rozwiazaniem. na ta chwile musze poprostu sprawdzic czy instalacja jest "zdrowa" przynajmniej sam uklad zaplonowy. czy macie jakis konkretny sposób na sprawne przeprowadzenie kontroli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.