Zbig Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Witam Yamaha XJ r90. :icon_rolleyes: Chce wymienic olej w przednich lagach, nie mam serwisowki. Pytanie jaki olej, ile na lage i czy jest korek spustowy czy musze wyciagac z polek? Wiem ze ten ktory zaleca producent jest zadki i przod zbyt miekki zalezy mi aby nieco utwardzic przod. I jak postepujemy z tylnym amortyzatorem, tam tez mozna wymienic olej? Pzdr (moze ktos ma namiary na manual, lub serwisowke do tego moto? z gorw wielki dzieki :icon_rolleyes: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) spust jest. Takie male srubeczki na krzyzakowy srubokret. Utwardzic mozesz wkladajac tulejke nad sprezyne lub gestszym olejem. Wlewa sie 10W po 269ccm na lage. nie musisz zdejmowac jesli tylko ktos ci pomoze. wystarczy jakas butelka ktora bedziesz trzymal przy spuscie a ktos bedzie pompowal amorem. Utwardzanie olejem ma wade. Zmienia sie charakterystyka tlumienia. Xjta nie ma regulacji tlumienia powrotu nie wspominajac o tlumieniu kompresji wiec amor bedzie bardziej mulowaty. Gestszy olej -> wzrosnie kompresja tlumienia wiec potrzeba wiecej sily zeby dobic amortyzator ale tez wzrosnie tlumieni powrotu czyli amortyzator bedzie wolniej odbijal. Ja wsadzilbym nad sprezyne tuleji ok 10-15mm. Amortyzator sie utwardzi poprzez wieksze napiecie sprezyn a bedzie pracowal tak samo. Oczewsicie nie mozesz wsadzic tulejek po ok 5cm i wiecej bo trzeba miec na uwadze skok sprezyn. W przeciwnym wypadku skrocisz skok: zanim dobija gorne lagi do dolnych to skonczy sie skok spreyny i cala sila pojcie w tlumik ktory jest aluminiowy. A nawet gdyby sprezyna miala tak rzadkie zwoje ze tulejki po 5cm by weszly to konieczna byla by zmiana sprezyny negatywnej na twardsza bo przy wpadnieciu w dziure i przy slabej negatywnej amortyzator odbijajc dobilby zas od drugiej stronu w tlumiki. Ale 10 do nawet 20m spokojnie mozesz zainstalowac. Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) Ok dzieki. :icon_rolleyes: Faktycznie sa srubki na krzyzak. A co do napiecia sprzezyn w etz zrobilem tak ze poprostu wstawilem srube M-14 (chyba) w sprezyne a leb sruby byl wlasnie tym dystansem napinajacym (10-12mm)czy tu mozna zastosowac podobne rozwiazanie? I czy z tylnym centralnym amorem cos sie robi, jak wyglada jego regulacja, czy wymiana oleju?Olej 10W taki zwykly silnikowy?Mala przerwa nie mam imbusa 17 do odkrecenia korkow w lagach... Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) Ok dzieki. :icon_rolleyes: Faktycznie sa srubki na krzyzak. A co do napiecia sprzezyn w etz zrobilem tak ze poprostu wstawilem srube M-14 (chyba) w sprezyne a leb sruby byl wlasnie tym dystansem napinajacym (10-12mm)czy tu mozna zastosowac podobne rozwiazanie? I czy z tylnym centralnym amorem cos sie robi, jak wyglada jego regulacja, czy wymiana oleju?Olej 10W taki zwykly silnikowy?Mala przerwa nie mam imbusa 17 do odkrecenia korkow w lagach... no wiec ze zsruba to nawet dobry pomysl. Na sprezyne jest taka podkladka z dosc duzym otworem. Spokojnie tam jakas wieksza sruba wejdzie. Dobry pomysl :icon_rolleyes: Co do imbusa do korkow. Idziesz do sklepu metalowego i proszisz o srube z lbem 17 i do tego 2 nakretki samokontrujace. Skrecasz ile dasz rade. Wkladasz leb sruby w gniazdo a klucz lapiesz za dolna nakretne i krecisz. Zapewne sruby jeszcze troche sie dociagna zanim puszcza korki. Olej do amortyzatow 10W Silnikowy osiaga swoje wlasciwosci w wyzszej temperaturze a tu muisz miec olej ktory nawet przy +5 ma myc gotowy do pracy. Ja zalalem castrolem 10Whttp://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c5&c=e3...1ed0ff613f563bd Co do tylnego amortyzatora to u mnie nie ma regulacji. Regulowane byly we wczesnych rocznikach. Ja niestety tej regulacji nie mam (xj z 91r). A amortyzator tylny zeby rozebrac trzeba by miec przyrzad do sciskania sprezyny. Ja bede oddawal do regenaracji w warsztacie ale poki co pracuje dobrze choc jesli od nowosci nikt nie wymienial oleju to pewnie wszystkie uszczelki do wymiany. Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) Olej z przodu juz wymieniony :icon_rolleyes: Co do klucza do korkow wlasnie tak zrobilem sruba z lbrm 17 i 2 nakretki z kontra.Poszlo nadspodziewanie latwo.Z olejem zbytnio sie nie rozczulalem, wlalem 220ml 10w jakis lotos i ~50 ml hipolu. Dzieki temu jest troche bardziej gesty, a co za tym idzie twardszy.Sprezyny napiolem w sposob identyczny jak w etce, czyli patent ze sruba M 14 i okraglym lbem imbusowym,calosc weszla na styk w miski, a te w sprezyny. Dalo to dokladnie 17mm dodatkowego napiecia (wysokosc lba sruby)Pierwsza jazda i jest super.Pozdrawiam i dzieki za pomoc :icon_rolleyes: Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strażak Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 WitamA może ktoś wie ile się leje oleju na lagę w XJ 700 S, szukałem na necie i lipa.Serwisówkę znalazłem na ebayu usa - cena była chyba coś koło 70 usd :biggrin: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.