DomAir Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Witam Kupiłem motor Cagiva W8 w dość zaniedbanym stanie. Odpala na kopkę bez problemu, ale coś ma nie tak z elektryką. Gdy silnik jest na obrotach światła ledwo się jarzą. Gdy obroty spadają na granicy zgaśnięcia wtedy światło zaczyna mocniej świecić. Proszę o poradę co może być uszkodzone lub jakie parametry pomierzyć żeby zidentyfikować problem. Kupiłem nowe aku ale jeszcze go nie instalowałem. Z góry dziękuję i pozdrawiam. DomAir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 (edytowane) Obawiam się, że mozesz mieć spalony regulator napięcia, popatrz też na połączenia przewodów w jego okolicach może są zaśniedziałe, jaki masz tam alternator, z magnesami trwałymi, czy taki jak w samochodzie? Edytowane 6 Kwietnia 2006 przez czmiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DomAir Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Styki są OK. Intuicyjnie też podejrzewam regulator napięcia. Alternator z magnesami trwałymi. Obawiam się, że mozesz mieć spalony regulator napięcia, popatrz też na połączenia przewodów w jego okolicach może są zaśniedziałe, jaki masz tam alternator, z magnesami trwałymi, czy taki jak w samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 sprawdź napięcie na wyjściu bezpośrednio z regulatora, mozliwe bardzo, że diody(tyrystory) mają przebicie, jesli jest rozbieralny, to może sie coś udać, ale podejrzewam, że nie jest rozbieralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 (edytowane) a i jeszcze mi przyszła do głowy taka rzecz, że mogą być uszkodzone same cewki odepnij regulator i pomierz oporności pomiędzy przewodami (jak jest 3 fazowy, tro będą 3 w tym samym kolorze, zazwyczaj) powinno być tyle samo miedzy każdym (wielkości do kilku ohmów) chociaż to mało prawdopodobne a i jeszcze na odpalonym moto posprawdzaj napięcia między tymi przewodami, powinny być takie same i rosnąć wraz z obrotami (przebicie może być też tu) Edytowane 20 Kwietnia 2006 przez czmiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.