Skocz do zawartości

350 czy 500 ?


Pikas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Junaki o pojemności 500 były kiedyś produkowane tylko do celów wyścigowych. Taki silnik miał bardzo ładne osiągi, 160 km/h i 36 KM powalały nie jednego w tamtych czasach. Teraz taki silnik znaleźć jest naprawde ciężko (z dokumentamia w rozsądnej cenie :wink: ale słyszałem o przeróbkach Junaków. Za pomocą głowicy i tłoka od VW garbusa podobno można w nietrudny sposób posiadać pojemność 500. :) Jeśli ktoś taką przeróbke zrobił to mógł by sie popisać swoimi osiągami :) (moc, max speed, spalanie na 100 km, itp.). Bardzo mie to ciekawi (może bym sam takową wykonał w przyszłości :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

 

Sam jezdze na 350, ale powoli skladam drugi silnik o poj. ok 500ccm - to tytulem wstepu tylko...

 

 

Skad wiesz o osiagach tych ówczesnych 500- tek?

I jeszcze do tych ówczesnych... to moialy one poczatkowo wal o skoku 100mm - korbowod od JAP'a , pozniej stosowano korbowody ( a moze i waly, juz nie pamietam...) od polskiego żużlowego FIS'a o skoku 99mm... Silnik krecil powyzej 30KM, ale dokladniej to nie wiem, skad masz te dane ?

Wtedy zostawiono oryg. cylinder i rozwiercono go do jakichs 80mm, silnik byl troche wyzszy - ....

 

 

Teraz najprosciej to wyglada tak: Cylinder + kompletny tlok od VW Garbusa 1600ccm+odpowienia obróbka całosci ( tłok ma średnice 85,5mm , co daje pojemnosc ~ 453ccm)

Tylko troche ten cylinder od garba psuje ( wg. mnie oczywisicie) wyglada silnika, znaczy sie oryginalny wyglad , jego zeberka sa ciencze ( gestsze) i o mniejszej srednicy niz oryginal - warto IMO pokusic sie o dorobienie takiego cylinderka na wzor oryginalu ( tuleja żeliwna zalana aluminium...) oczywiscie jak ktos ma na to kase ( cos ok 250zl...???)

 

Efekt...

No na pewno lepsze przyspieszenia, spalanie cos ok 4l/100km, V-max... zalezy od zebatki zadawczej...ale ze 130 poleci...

A jezeli pomieszamy troche przy rozdrzadzie to dodamy mu jeszcze troche wigooru w gornym zakresie obrotów silnika 8) ( spalannie 5,5 l /100km...)

Ale z obserwacji to na przwde ta, nazwijmy ja umownie :-) 500 ma zrywa calkiem niezlego, cos ponizej 10s do setki IMO...

I to wszystko na oryginalnym Pegazie .

 

Powyrzsze dane biore tylko z obserwacji i zasłyszanych ( ale wiarygodnych ) danych.

 

 

 

Aha, przed przerobka na 500-te zastanow sie najpierw czy na pewno to chcesz zrobic ( to troche kosztuje...) A 350, lekko usprawniona tez daje duzo frajdy :wink:

 

Pozdrawiam

Wulkan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane które podałem, znalazłem na jakiejś stronie internetowej w której skupili sie na dokładnym opisie 500 (wersja wyścigowa). Na dodatek w ogłoszeniu człowiek który tuningowaną, garbusowatą wersje miał na spredanie podał te dane. Podobno robił dokładne pomiary (wierze mu na słowo gdyż facet nie jest jakimś tam laikiem) tyle że sprzęcior facet chciał opchnąć za ponad 5 tysiaków co chyba dla niepełnoletniej osoby która nie może jeszcze pracować (tylko do sierpnia :wink:) jest chyba za drogo. A co do przeróbki na 500 to powoli można składać 2 silnik :). Potem tylko podmienić w ramie ( karter z numerami trzeba założyć stary) dać do kontroli na stacje (dać w kopercie mały podarek :lol: ) i można sie cieszyć super maszynką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, hej, A czy mogl bys podac strone gdzie znalazles ten opis o junaku 500 lub wogle jak ja znalazles tzn jaka wyszukiwarke i slowa wpisales, to wtedy poszukam. interesuja mnie wlasnie takie orginalne junce, i bym pewnie sie skusil i kupil takiego orginalnego, ale chyba ich wogle malo jest, a jak nie to jak wulkan powiedzial wylac cylinder, Pytanie: gdzie cos takiego robia?? ze daje im wymiary a oni mi wyleja cylinder? czyszby skuter lub cos podobnego? dzieki! i jeszcze jedno do wulkana: czy znasz adres tej firmy co przewija pradnice na 12v ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

CZESC. ZGADZAM SIE ALE SAMO ZALOZENIE CYLINDRA I TLOKA OD GARBUSA BEZ DROBYCH KOREKT SILNIKA NIE WYSTARCZY.JUZ WIELU LUDZI SIE NA TYM PRZEJECHALO.CHODZI MI TU PRZEDE WSZYSTKIM O DOBRANIE ODPOWIEDNIEGO STOPNIA SPREZANIA.CO DO CYLINDRÓW TO W KRAKOWSKIM OLDMOCIE PRZERABIALI JUNAKI NA 500 tki ZAKLADAJAC DORABIANE WIEKSZE ALUMINIOWE CYLINDRY KTÓRE DORABIAL IM PODOBNO ALMOT RAZEM Z TLOKAMI. DOWIEM SIE DOKLADNIEJ TO NAPISZE CO I JAK. NAPISZ GDZIE ADRES TEJ STRONY .CHOLERNIE MNIE TA SRAWA ZTYMI ORGINALNYMI 500tkami CIEKAWI. POZDROWIENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZESC. ZGADZAM SIE ALE SAMO ZALOZENIE CYLINDRA I TLOKA OD GARBUSA BEZ DROBYCH KOREKT SILNIKA NIE WYSTARCZY.JUZ WIELU LUDZI SIE NA TYM PRZEJECHALO.CHODZI MI TU PRZEDE WSZYSTKIM O DOBRANIE ODPOWIEDNIEGO STOPNIA SPREZANIA.CO DO CYLINDRÓW TO W KRAKOWSKIM OLDMOCIE PRZERABIALI JUNAKI NA 500 tki ZAKLADAJAC DORABIANE WIEKSZE ALUMINIOWE CYLINDRY KTÓRE DORABIAL IM PODOBNO ALMOT RAZEM Z TLOKAMI. DOWIEM SIE DOKLADNIEJ TO NAPISZE CO I JAK. NAPISZ GDZIE ADRES TEJ STRONY .CHOLERNIE MNIE TA SRAWA ZTYMI ORGINALNYMI 500tkami CIEKAWI.

 

*** Nie musisz sie dowiadywac. Na dzikowej liscie junakowej, ktorej czlonkiem jest piszacy tu Wulkan jest szef Old Motu Graf Gardzek i silna grupa `laubzegowcow`

przerabiajaca Junaki ( te ktore trafily w ich rece jako przerobki) na wieksza pojemnosc ( 460 ccm) na bazie VV, ale jednoczesnie uzyskujaca z tych przerobek dosc wysokie moce.

Jednoczesnie na `warsztacie` sa takie projekty:

- alternator na wale,

- elektroniczny zaplon z impulsem branym z walu korbowego,

- przerobka pradnicy na 12V z elektroniczna regulacja pradu,

- uszczelnienie olejenia walu.

- przerobka walu na panewke ze zwiekszeniem pojemnosci do 500 ccm ( lany cyl z tlokiem samochodowym)

Wiekszosc tego jest juz gotowa i sprawdzana jako prototypy.

Warto poczytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Male sprostowanie do slow Adama, z listy junakowej jest tu jeszcze pare ossob: Biskup , Mimo_ck, Ataman, jesli kogos pominalem to przepraszam...

 

 

 

A co do przezwajanej pradnicy, to modge podac namiary osobe ktora sie tym zajmuje.... a firma w korej pare osob juz przewinelo przdnice to Elstan we Wroclawiu...

Ale z ta pradnica to jeszcze nie wszystko wiadomo, jest w fazie testow, efekty podobno zadowalajace,. Nie to zebym zniechecal, ale zie zdarzylo pare wpadek, glownie sprawa sie rozchodzi o specjalne potraktowanie tejze pradnicy dostosowujac ja do piekielnych warunkow w ktorych przyszlo jej pracowac. Potraktowanie jej ( regeneracja ) szablonowa nie zawsze zdaje egzamin jak potwierdzaja wszesniej wspomniasne wpadki...

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiwigips

Witam!

Wulkan jak bys mogl podac kto przewija pradnice to bym ci wdzieczny. a co do listy Dzikiej to ja sie zapisalem na liste, dostaje emaile. Troche durzo tego i nie tak latwo sie doczytac, nie ma to jak forum. Nie bylo by wam wygodniej zrobic forum? nic, koncze bo nie czytalem tych listow od was przez tydzien i skrzynka pelna. Nie mam zbyt durzo do wypowiedzi na jego temat ale chcial bym sie z wami zaprzyjaznic. pytac was wciasz nie chcem bo zasmiece wam liste. Jak zaprosicie to bym przyjechal na zlot.

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiwigipis,ale to właśnie o to chodzi,żebyś pytał!!!Widziałeś o jakie bzdety czasem ludzie pytają.To jest właśnie idea tej listy-nie wiesz to pytasz-a kto wie to odpowiada.Się nie przejmuj tylko pytaj,pytaj,pytaj a jak sam coś wiesz ciekawego to zapodawaj.

 

A zlot-przeceż dla Dzików otworem stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiwigips

No prawda od tego forum lub lista, rozszerzac wiedze, mysle ze bede w stanie cos ciekawego dodac do tej strony. w albumie technicznej zauwarzylem zdjecia "jak dotrzec zawory" lub cos podobnego to z ksiaszki "Motorcycle workshop practise manual" mam ja moge kilka zdjec z tamtad ze skanowac wam, mam tez kilka jeszcze ciekawych ksiazek, ale wrzystkie po angielsku wiec z tlumaczeniem gorzej bo nie mam na to czasu. ale zdjecia tez dobre. dajcie znac przyjaciele Dzicy (jak moge do was sie zwacac jako przyjaciele).

Zapraszam was na mazury! Na zlot w zabim oczku! fajnie tam, rowniesz do mragowa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Kiwigips, co do pradnic, to moge podas Ci namiary na jednedo Dzika, ktory sie tym zajmuje, i jest zwiazany wlasniew z ta fabryka, tylko musze wrocic do domu bo teraz nadaje nie od siebie...

Adres i telefon firmy gdzies mi wcielo niestety, a na dzikowe j stronce juz od dawna nie moge otworzyc podstronki z adreesami, wiec jakby komus sie to udalo, to prosze podajcie te namiary.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...