HawK Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 (edytowane) Witajcie, Od roku jestem "szczęśliwym" posiadaczem Yamahy XTZ 660 Tenere. Jest to mój pierwszy poważniejszy motor po singlach z lat młodzieńczych :P Co do sprzętu: utrzymany jest świetnie pod względem wizualnym jak i technicznym - przez 49 k był serwisowany przez niemca w serwisie - zrobione wszystko co trzeba. Jedynym stosunkowo niemiłym doświadczeniem z xtz 600 jest brak komfortu przy dłuższej jeździe na dystancie powiedzmy 100km - wibracje z singla dają o sobie znać. O prędkości max wiele tu już powiedziano wiec niebede sie powtarzał :banghead: Nadszedł sezon i zacząłem sie zastanawiać czy nie zmienić maszynki na jakąś inną z dwoma cylindrami:- Hondę Transalp XL600V- Yamahe XTZ 750- Honde Africa Twin Doradzcie czy tego typu zamiana miałaby większy sens ? W szczególności chodzi o komfort podczas dłuższej jazdy oraz relatywnie większy V-max na przelotówkach (tak aby dotrzymywać kroku plasiczkom :cool:) Dzięki za podpowiedzi, Pozdr, Edytowane 6 Kwietnia 2006 przez HawK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 XTZ 750 owszem 75 konia daje rade a np Africa czy Transalp juz troszke slabawe do swojej masy i tam juz nie pogonisz jak XTZ ,z ktorej przy dobrej pogodzie wycisniesz 200 km/h ,ale przy tak 160 wysokie zawieszenie i tak utrudnia jazde. Jedyny 100 konny LC8 byl by w tym wypadku doskonaly ale troszke kosztuje ..... p.s mi wibracje nie dokuczaja chyba jestes zadelikatny :P Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 XTZ 750 owszem 75 konia daje rade a np Africa czy Transalp juz troszke slabawe do swojej masy i tam juz nie pogonisz jak XTZ ,z ktorej przy dobrej pogodzie wycisniesz 200 km/h ,ale przy tak 160 wysokie zawieszenie i tak utrudnia jazde. Jedyny 100 konny LC8 byl by w tym wypadku doskonaly ale troszke kosztuje ..... p.s mi wibracje nie dokuczaja chyba jestes zadelikatny :P Z danych producednta wynika iż Transalp 600 ma lepszy Vmax i przyspieszenie niż Africa - prawda to ? XTZ 750 fajne moto no i tansze niz TA i ATGdzieś czytałem że do XTZ 750 można wsadzić silniczek od TDM :banghead: - to by była jazda LC8 to już kobyłka no i cenowo zbliża sie do Varadero :cool: Co do wibracji bardziej przeszkadzają plecaczkowi niż mi :icon_razz: PS. Jaką prędkość podróżną można uzyskać na tych moto ? Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 140 - 160 bez problemu w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Szybkie enduro to DL albo Viadro. ake to nowe furki. szwagier mial transalpa i bardzo sobie chwalil. troche slabawe heble ale silnik bardzo elastyczny. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 140 - 160 bez problemu w trasieMówisz o transalpie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel-SV Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Ciekawą alternatywą jest mały V-storm 650, motocykl nowoczesny, na wtrysku z rewelacyjnym silnikiem od SV'ki. Można go pogonić za plastikami, idealnie nadaje się do turystyki we dwoje (czego mi w SV'ce brakuje :icon_rolleyes: ). Tylko że to nowy model i troszkę kosztuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 V-strom 650 to by było to. Koła co prawda bardziej szosowe ale w trasie lepsze, ważne jak jeździsz z plastikami. Zawsze możesz założyć opony bardziej terenowe np Metzellery Tourance albo Bridgestone TW Ja mialem Tenere 660 i w trasie pow. 120 na kierownicy pojawiały sie wibracje. Za to po polskich drogach jeździłem bez stresu, nie patrząc czy jest studzienka czy nie ma , czy ma klapkę czy nie.Teraz na Viadrze bardziej uważam na koleiny i farbę, ,szczególnie w deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 V-strom 650 to by było to. Koła co prawda bardziej szosowe ale w trasie lepsze, ważne jak jeździsz z plastikami. Zawsze możesz założyć opony bardziej terenowe np Metzellery Tourance albo Bridgestone TW Ja mialem Tenere 660 i w trasie pow. 120 na kierownicy pojawiały sie wibracje. Za to po polskich drogach jeździłem bez stresu, nie patrząc czy jest studzienka czy nie ma , czy ma klapkę czy nie.Teraz na Viadrze bardziej uważam na koleiny i farbę, ,szczególnie w deszczu. Dokładnie pow. 120 km/h występują wibracje - trzeba się nauczyć trzymać odpowiednio manetki aby po dłuższej trasie nie nabawić sie choroby operatora młota wiertniczego :icon_rolleyes: - jak sądze występuje to we wszystkich singlach enduro/cross pow 120 km/h :icon_rolleyes: V-storm to rzeczywiście droga maszyna :banghead: Bridgestone TW mam założone i bardzo sobie chwalę - na leśnych niezabłoconych duktach daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajetan Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Poczytaj trochę o Afryczce www.africatwin.prv.pl i wejdz na forum AT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pol_dek Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 (edytowane) Witam Nadszedł sezon i zacząłem sie zastanawiać czy nie zmienić maszynki na jakąś inną z dwoma cylindrami: - Hondę Transalp XL600V - Yamahe XTZ 750 - Honde Africa Twin Doradzcie czy tego typu zamiana miałaby większy sens ? W szczególności chodzi o komfort podczas dłuższej jazdy oraz relatywnie większy V-max na przelotówkach (tak aby dotrzymywać kroku plasiczkom ) Moge tylko opisać XTZ 750, na pozostałych nie jeździłem. Komfort na dłuższych trasach jest dobry, chociaz dla plecaczka może być ciasno, a predkości przelotowe to w granicach 120-140 km/h, powyżej już jest trochę męczące, pomaga wyższa szyba. No i XTZ trochę paliwożerna jest Pozdrawiam Edytowane 7 Kwietnia 2006 przez Pol_dek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Dokładnie pow. 120 km/h występują wibracje - trzeba się nauczyć trzymać odpowiednio manetki aby po dłuższej trasie nie nabawić sie choroby operatora młota wiertniczego :icon_rolleyes: - jak sądze występuje to we wszystkich singlach enduro/cross pow 120 km/h :icon_rolleyes:Nie we wszystkich. W moim nie występują, a na trasie trzymam twardo 120-140 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Nie we wszystkich. W moim nie występują, a na trasie trzymam twardo 120-140 km/h W singlu 800ccm niema wibracji ? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 W każdym motocyklu występują. W moim są na tyle małe, że traktuję to tak jakby ich nie było. Na pewno nie powodują dyskomfortu. Lusterka nie drżą więc i kierownica po łapach nie daje. Podnóżki też nie drżą. No to co mam pisać, że są te wibracje czy nie? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walkie Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Moja Africa ganiala 185 czyli dokladnie tyle ile w katalogu, ganialem nia w trasy po 500km i nie bylo problemow ze zmeczeniem, plecaczek do dzisiaj wspomina ze Africa to byl motor, wygodnie jej sie siedzialo i wszystko widziala, nie to co na sporcie :icon_razz: Jezeli chodzi o trwalosc moto to tylko Africa :) po przejechaniu przy pelnej predkosci 200km spocil mi sie jedynie leciutko simmering przy ciegnie sprzegla :banghead: SuperTenere jezdzi ok 200, ale kultura pracy rzedowej 2jki pozostawia wiele do zyczenia. Pozdrawiam :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.