Skocz do zawartości

Singiel czy V ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Od roku jestem "szczęśliwym" posiadaczem Yamahy XTZ 660 Tenere. Jest to mój pierwszy poważniejszy motor po singlach z lat młodzieńczych :P

 

Co do sprzętu: utrzymany jest świetnie pod względem wizualnym jak i technicznym - przez 49 k był serwisowany przez niemca w serwisie - zrobione wszystko co trzeba.

 

Jedynym stosunkowo niemiłym doświadczeniem z xtz 600 jest brak komfortu przy dłuższej jeździe na dystancie powiedzmy 100km - wibracje z singla dają o sobie znać. O prędkości max wiele tu już powiedziano wiec niebede sie powtarzał :banghead:

 

Nadszedł sezon i zacząłem sie zastanawiać czy nie zmienić maszynki na jakąś inną z dwoma cylindrami:

- Hondę Transalp XL600V

- Yamahe XTZ 750

- Honde Africa Twin

 

Doradzcie czy tego typu zamiana miałaby większy sens ?

W szczególności chodzi o komfort podczas dłuższej jazdy oraz relatywnie większy V-max na przelotówkach (tak aby dotrzymywać kroku plasiczkom :cool:)

 

Dzięki za podpowiedzi,

 

Pozdr,

Edytowane przez HawK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTZ 750 owszem 75 konia daje rade a np Africa czy Transalp juz troszke slabawe do swojej masy i tam juz nie pogonisz jak XTZ ,z ktorej przy dobrej pogodzie wycisniesz 200 km/h ,ale przy tak 160 wysokie zawieszenie i tak utrudnia jazde. Jedyny 100 konny LC8 byl by w tym wypadku doskonaly ale troszke kosztuje .....

 

p.s mi wibracje nie dokuczaja chyba jestes zadelikatny :P

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTZ 750 owszem 75 konia daje rade a np Africa czy Transalp juz troszke slabawe do swojej masy i tam juz nie pogonisz jak XTZ ,z ktorej przy dobrej pogodzie wycisniesz 200 km/h ,ale przy tak 160 wysokie zawieszenie i tak utrudnia jazde. Jedyny 100 konny LC8 byl by w tym wypadku doskonaly ale troszke kosztuje .....

 

p.s mi wibracje nie dokuczaja chyba jestes zadelikatny :P

 

Z danych producednta wynika iż Transalp 600 ma lepszy Vmax i przyspieszenie niż Africa - prawda to ?

 

XTZ 750 fajne moto no i tansze niz TA i AT

Gdzieś czytałem że do XTZ 750 można wsadzić silniczek od TDM :banghead: - to by była jazda

 

LC8 to już kobyłka no i cenowo zbliża sie do Varadero :cool:

 

Co do wibracji bardziej przeszkadzają plecaczkowi niż mi :icon_razz:

 

PS. Jaką prędkość podróżną można uzyskać na tych moto ?

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie enduro to DL albo Viadro. ake to nowe furki.

 

szwagier mial transalpa i bardzo sobie chwalil. troche slabawe heble ale silnik bardzo elastyczny.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawą alternatywą jest mały V-storm 650, motocykl nowoczesny, na wtrysku z rewelacyjnym silnikiem od SV'ki. Można go pogonić za plastikami, idealnie nadaje się do turystyki we dwoje (czego mi w SV'ce brakuje :icon_rolleyes: ). Tylko że to nowy model i troszkę kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-strom 650 to by było to.

Koła co prawda bardziej szosowe ale w trasie lepsze, ważne jak jeździsz z plastikami. Zawsze możesz założyć opony bardziej terenowe np Metzellery Tourance albo Bridgestone TW

Ja mialem Tenere 660 i w trasie pow. 120 na kierownicy pojawiały sie wibracje. Za to po polskich drogach jeździłem bez stresu, nie patrząc czy jest studzienka czy nie ma , czy ma klapkę czy nie.

Teraz na Viadrze bardziej uważam na koleiny i farbę, ,szczególnie w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-strom 650 to by było to.

Koła co prawda bardziej szosowe ale w trasie lepsze, ważne jak jeździsz z plastikami. Zawsze możesz założyć opony bardziej terenowe np Metzellery Tourance albo Bridgestone TW

Ja mialem Tenere 660 i w trasie pow. 120 na kierownicy pojawiały sie wibracje. Za to po polskich drogach jeździłem bez stresu, nie patrząc czy jest studzienka czy nie ma , czy ma klapkę czy nie.

Teraz na Viadrze bardziej uważam na koleiny i farbę, ,szczególnie w deszczu.

 

Dokładnie pow. 120 km/h występują wibracje - trzeba się nauczyć trzymać odpowiednio manetki aby po dłuższej trasie nie nabawić sie choroby operatora młota wiertniczego :icon_rolleyes:

- jak sądze występuje to we wszystkich singlach enduro/cross pow 120 km/h :icon_rolleyes:

 

V-storm to rzeczywiście droga maszyna :banghead: Bridgestone TW mam założone i bardzo sobie chwalę - na leśnych niezabłoconych duktach daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nadszedł sezon i zacząłem sie zastanawiać czy nie zmienić maszynki na jakąś inną z dwoma cylindrami: - Hondę Transalp XL600V - Yamahe XTZ 750 - Honde Africa Twin Doradzcie czy tego typu zamiana miałaby większy sens ? W szczególności chodzi o komfort podczas dłuższej jazdy oraz relatywnie większy V-max na przelotówkach (tak aby dotrzymywać kroku plasiczkom )

 

Moge tylko opisać XTZ 750, na pozostałych nie jeździłem.

 

Komfort na dłuższych trasach jest dobry, chociaz dla plecaczka może być ciasno, a predkości przelotowe to w granicach 120-140 km/h, powyżej już jest trochę męczące, pomaga wyższa szyba.

 

No i XTZ trochę paliwożerna jest

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pol_dek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pow. 120 km/h występują wibracje - trzeba się nauczyć trzymać odpowiednio manetki aby po dłuższej trasie nie nabawić sie choroby operatora młota wiertniczego :icon_rolleyes:

- jak sądze występuje to we wszystkich singlach enduro/cross pow 120 km/h :icon_rolleyes:

Nie we wszystkich. W moim nie występują, a na trasie trzymam twardo 120-140 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym motocyklu występują. W moim są na tyle małe, że traktuję to tak jakby ich nie było. Na pewno nie powodują dyskomfortu. Lusterka nie drżą więc i kierownica po łapach nie daje. Podnóżki też nie drżą. No to co mam pisać, że są te wibracje czy nie? :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Africa ganiala 185 czyli dokladnie tyle ile w katalogu, ganialem nia w trasy po 500km i nie bylo problemow ze zmeczeniem, plecaczek do dzisiaj wspomina ze Africa to byl motor, wygodnie jej sie siedzialo i wszystko widziala, nie to co na sporcie :icon_razz:

 

Jezeli chodzi o trwalosc moto to tylko Africa :) po przejechaniu przy pelnej predkosci 200km spocil mi sie jedynie leciutko simmering przy ciegnie sprzegla :banghead:

 

SuperTenere jezdzi ok 200, ale kultura pracy rzedowej 2jki pozostawia wiele do zyczenia.

 

Pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...