Skocz do zawartości

Problemy z elektyka w CZ 350??


Mesjasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno kupilem Cezetke 6 V,znajomy przewiozl mi ja na lawacie-niestety w czasie naprawde intensywnego deszczu

 

Od razu pojawily sie problemy z odpalaniem,udawalo sie ja wlaczyc tylko na pych,z poczatku dziala na obydwa gary,po jakims czasie tylko na jeden.

 

Po wymianie swiec i naladowaniu akumulatora,wszystko dzialalo w porzadku.

 

Nastepne dwa dni deszczu motocykl spedzil przykryty w raczej wilgotnym garazu,po tym czasie okazalo sie ze kontrolki przestaly dzialac,wlaczaly sie tylko na ulamek sekundy w czasie wkladania kluczyka do stacyjki :)

 

Po ponownym odpaleniu go znow dzialal tylko jeden tlok...postanowilem ponownie naladowac akumulator,tym razem postal dwa razy dluzej niz poprzednio -24 h...

 

Motocykl odpalil za pierwszym razem na dwa gary(pomimo tego kontrolki sie nie zapalaly - tym razem pozostaly martwe nawet w czasie wkladania kluczyka),po zgaszeniu i ponownym rozruchu dzialal juz tylko jeden gar,a za trzecim razem nie chcial juz wogole zapalic,i swiatla przestaly dzialac (wszystkie 3 proby odbyly sie w ciagu 5 minut :smile: )

 

 

Ma ktos pojecie o co moze chodzic?Prosilbym o odpowiedzi w miare zrozumiale dla laika :D

Edytowane przez Mesjasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos pojecie o co moze chodzic?Prosilbym o odpowiedzi w miare zrozumiale dla laika :)

 

CZ to dziwne sprzęty.

Ja u siebie ucze się na błędach.

Czasem nie swieci kontrolka zapłonu... Ale postukanie w obudowę pomaga.

Jak akumluator nie jest nabity na full to nie zapali od kopniaka...

 

Osttatnio CZ gubiła iskrę jednego cylindra... Olej sie zlał z krzywki na platynki i zasyfił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Tak jak napisał własnie kolega wyżej CZ to dziwne sprzęty. Ja na Twoim miejscu bym sprawdził wszystkie kabelki czy sa izolacje całe ponieważ może gdzieś podchodzić wilgoć i robi się zwarcie w układzie. A zacznij też od sprawdzenia masy czy jest dobrze przykrecona i wyczyszczona. A aku zawsze musi byc dobrze naładowany ponieważ cewki muszą mieć dużo prądu przy zapalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZ to dziwne sprzęty.

Ja u siebie ucze się na błędach.

Czasem nie swieci kontrolka zapłonu... Ale postukanie w obudowę pomaga.

Jak akumluator nie jest nabity na full to nie zapali od kopniaka...

 

Osttatnio CZ gubiła iskrę jednego cylindra... Olej sie zlał z krzywki na platynki i zasyfił...

 

Nie będe mówił kto z podkładkami jest dziwny,

pare razy większość rzeczy w cezecie rozkręcałem i zawsze na oba gary mi paliła, a fakt że ma mase połączeń itp , elektryka nie jest mocną stroną. Do zabezpiczenia polecam rurki termokurczliwe. bardzo dobra metoda. A co do kontrolek - poprostu są tak zrobione że czasem nie stykają kombinowałem troche i nie bardzo da sięzrobić żeby idealnie działały. Mi cezeta odpalała na raczej słabo naładowanym akumulatorze ( jak był całkiem to fakt, nie chciała) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...