nr Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Witam! Prosze o pomoc, bo nie moge spac! Ze dwa dni temu wchodze do garazu i stalo sie tak, ze jakos przewrocilem moto :bigrazz:. Polezal ze 40 sek. na prawej stronie, troche sie polamal, ale spoko. Pokleilem owiewki, wyprostowalem to i tamto i zadowolony odpalilem sprzeta. I nagle... o qrwa! cos napierdziela. Dzwięk taki, jak zawory, rozrzad... Pomyslalem, ze nie napompowalo napinaczana, szklanek, czy czegos tam. Nie gaszac silnika poczekalem z minute, ale to samo. Nie mialem zalozonej szafy, bo predkosciomierz w naprawie. Zalozylem szafe, zeby sprawdzic cisnienie oleju...i tu lipa! Kontrolka nie gasnie :(. Po sprawdzeniu stanu oleju oczywiscie (jest ok) wykrecilem czujnik cisnienia i zatkalem palcem. Czujac, ze nie ma cisnienia (na odpalonym silniku oczywiscie) puscilem palec i... nic pustynia, nawet kropelki oleju. Pomyslalem, ze moze jakims cudem spadl lancuch napedzajacy pompe. Odkrecilem pokrywe sprzegla, sprzeglo...i okazalo sie, ze lancuch jest spoko, pompa sie kreci...:icon_mrgreen:. Nie wiem o co biega. Jutro zaleje pompe, miske, podlacze wiertarke i sprawdze, czy dziala sama pompa... Jaki bedzie wynik tego testu zobaczymy. Prosze Was o jakies sugestie, co to moze byc... Panewki sie nie odzywaly przed upadkiem, ale nawet gdyby to byly panewki, to male, ale jakies cisnienie powinno byc??? Jeszcze jedno przyszlo mi do glowy. Czy mogl zawisiec sie zawor cisnienia oleju (ten miedzy smokiem, a pompa)??? Bo ja juz nie wiem! Jesli jutro okaze sie, ze pompa nie podaje, to pol biedy, a jak podaje, to mogila? :icon_mrgreen:. Z gory dzieki za szybkie odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Zawor mogl sie zawiesic, mozliwe tez ze pompa podczas upadku byla w takim polozeniu ze olej z niej odplynal i teraz wymaga zalania ( wypelnienia ) olejem zeby zaczela pracowac.Czyli manewr z wiertarka jest na razie najlepszym co mozesz zrobic.Jak sprawdzisz ze pompa podaje to wypada sie tylko modlic ze w czasie tych prob panewki sie nie porysowaly. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Mam nadzieje, ze panewki sa ok, bo silnik krecil sie max. ze dwie minuty bez cisnienia (łącznie) i przy obrotach biegu jałowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K1100rs Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Co do samego ciśnienia oleju może to spotkałem się z taką sytuacja w zeszłym sezonie, że po zwykłej właśnie przerotce motoru na zapalonym silniku przy próbie ponownego uruchomienia świeciła się kontrolka oleju. Okazało się, iż układ się zapowietrzył, a lekarstwem jest jak odpalisz odkęcić lekko filtr oleju, ąz pojawi się olej i po kłopocie. W tej sytuacji pomogło. Moze to będzie lekarstwo na choć część Twoich poblemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisert Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 (edytowane) WitamMam f3 z 98roku i miałem taki sam motyw w zeszlym zezonie - motocykl sie co prawda nie przewrócił. Po prostu wsiadam na moto odpalam a tu kontrolka od oleju sie swieci - zrobiłem dokładnie jak Ty - odkrecam czyjnik oleju, odpalam a tu lipa (ze laik jestem i o motorach wiem niewiele) - zawoze do serwisu - przyszedł Pan i wciagu 5min swierdził: trzeba wymienic filtr oleju wiec pół godziny stania przed serwisem i wszystko wróciło do normy - dziwne ale prawdziwe kosztowało mnie to 50zł :icon_razz:Pozdrawiam Edytowane 30 Marca 2006 przez flisert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 30 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Powiem Wam, ze nigdy nie cieszylem sie tak bardzo z faktu, ze mam pol garazu obryzgane olejem :banghead: . Pokrecilem chwile, dluzsza chwile (tak ze 30 sek), samą pompą i juz mialem zrezygnowac i dobierac sie do zaworu. Nagle siknelo olejem, az milo. Patent z wiertarka sie sprawdzil :flesje:. Byl to najprzyjemniejszy moment dzisiejszego dnia :icon_razz: . Pozniej zalozylem czujnik cisnienia, pokrecilem i kontrolka zgasla. Poskladalem wszystko do kupy i jest git :flesje:. Dzieki za wszystkie odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.