Skocz do zawartości

YAMAHA VIRAGO 1100 ZAPALA SIE KONTROLKA OD OLEJU


TOMASZ MILEWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM JAK ODPALE NA POSTOJU I MOTOCYKL STOI NA BOCZNEJ STOPCE PO PEWNYM CZASIE ZAPALA SIE KONTROLKA OLEJU DOTYCZY TO ROWNIEZ STOPKI CENTRALNEJ PS.NADMIENIAM ZE STAN OLEJU JEST OK CZY TO NORMA W VIROWKACH MOJA JEST Z 1994.R. PO ZDJECIU ZE STOPKI SIE TO NIE ZDARZA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka pozimu - stanu oleju zapala się ponieważ poziom oleju przy uruchomionym silniku obniża się z uwagi na to, że zaczyna płynąć w magistrali olejowej - jest rozprowadzany. Yamahay są tak czułe na poziom oleju ponieważ misa olejowa nie posiada przegrody i smok przy nierównym poziomie oleju nie ciągnie go. Jeżeli po opuszczeniu z centralki motor stoi równo - kontrolka zgasnie. Przechyl moto na bok kontrolka powinna się zaświecić. Ponoć lekarstwem na to jest :D nalanie trochę więcej oleju - ponad miarkę tak polecają niektórzy użytkownicy Viagry. Wydaje mi się, że producent też wie o tej przypadłości i jeżeli nie zaleca zwiększenia poziomu oleju to widocznie wie co robi nie modernizując modelu :) . To tyle własnych rad. Jezeli jednak masz wątpliwości to pozostaje wizyta w dobrym servisie i oni powinni Ci wyjaśnić problem :wink: . Ja na początku też trochę nerwowo reagowałem :notworthy: na kontrolkę ale powoli mi to przechodzi. Pozostaje jednak śledzenie poziomu oleju i radocha z jazdy. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo (ale dotyczy tylko nóżki bocznej, na centralce lampka się nie zapala) i znajomy mechanik powiedział to co kolega wyżej. Po prostu tak jest i już. Zdaża sie to częściej przy zimnym silniku (gęsty olej nie spływa szybko do miski). Trzeba przywyknąć :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viagry mają czujnik poziomu oleju a nie ciśnienia w związku z czym po przechyleniu motocykla olej spływa i czujnik "świruje" zaświecając się.Norma ale jeżeli zapala ci się na centralce to sprawdź poziom oleju(jeśli ok to może czujniczek pada)Większość użytkowników nie zaleca też dłuższej pracy na "kosie" gdyż smok oleju jest z prawej strony a moto przechyla się na lewą i gdy jest mniejszy poziom oleju może dojść do braku smarowania.Podobna sytuacja zdaję się miała miejsce w pierwszych wersjach Maraudera.

 

 

P.S.

Może ktoś ma service manual do XV750 rok 1993 pod ręką i może mi udzielić info jaki powinien być maksymalny luz na łańcuszku napędowym pompy oleju?

Edytowane przez Fabio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem virago to też był ten stres ale w serwizie powiedzieli mi że zły olej leję i że powinien być poziom trochę większy niż powinno być a zalili mi go Castrolem 20W 40

Niby pomogło ale itak motor sprzedałem bo się wszystko j... zaczeło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM JAK ODPALE NA POSTOJU I MOTOCYKL STOI NA BOCZNEJ STOPCE PO PEWNYM CZASIE ZAPALA SIE KONTROLKA OLEJU

 

Nie przejmuj się, też tak mam :icon_razz:

Ale dzięki zapalaniu się lampki "zmuszany" jestem co jakiś czas sprawdzić poziom oleju w przezierniku :banghead:

 

Pzdr

 

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...