Skocz do zawartości

Shell V-Power - mozna stosowac ?


Myszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Można śmigać ,prawde mówiac stosowałem i stosuja ja do innych maszyn ,daje niezłego kopa , napewno maz mniej nagaru .Troche droga jest ale cos zacoś .

 

A miałeś czujnik spalania stukowego połaczony z modułem zapłonowym w tym motocyklu ;) ?

Chyba że silnik byl po modyfikacjach - to może była potrzeba stosowania paliwa "99 oktan' ?

 

czyli mowisz ze nie tylko lepszego kopa daje ale i zdrowsze jest to paliwo ? Ciekaw jestem czy moja setka to wytrzyma? Lal ktos moze do crossa 125cc ?

 

Motocykl wytrzyma, kieszeń jeśli jest odpowiednio gruba także.

 

 

Moje zdanie jest takie: Jeśli nie odczuwasz spalania stukowego lub jesli Twój silnik nie posiada czujnika piezo czystym szaleństwem jest stosowanie w/w paliwa.

 

Lepiej skupić się na wartości opałowej stosowanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem na jakiejs stronce test tego paliwa i motyw był taki ze jak testowali to na hamowni to wzrost mocy w 40 konnym motocyklu wyniusł tylko 0,2 KM a spalanie nie spadło wogle moim zdaniem to jest marnowanie pieniedzy lepiej kupic juz zwykła 98 albo 95 na ktorej jezdze i nie mam co nazekac w sumie raz na jakis czas zaleje ta 98 ale to raczej wogle nie wpływa na fure raczej na swiadomosc kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza poprawą samopoczucia kierowcy takie paliwo w sasadzie nic nie daje i jesli motocykl nie wymaga stosowania paliwa LO98 to lanie takiej beznzynki nie ma najmniejszego sensu.

Może jest mniej nagaru, ale tak naprawdę nagar powstaje z oleju oraz złej regulacji składu mieszanki.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można śmigać ,prawde mówiac stosowałem i stosuja ja do innych maszyn ,daje niezłego kopa , napewno maz mniej nagaru .Troche droga jest ale cos zacoś .

 

A miałeś czujnik spalania stukowego połaczony z modułem zapłonowym w tym motocyklu :) ?

Chyba że silnik byl po modyfikacjach - to może była potrzeba stosowania paliwa "99 oktan' ?...

 

Wiesz co to jest liczba oktanowa i o czym ona mowi, bo cos mi sie widzi ze nie bardzo :lol:

Stosowanie wysokooktanowego paliwa a zatem odpornego na spalanie stukowe pozwala na uzywanie go w silnikach o zwiekszonym stopniu sprezania bez obawy o wystepowanie zjawiska spalania detonacyjnego, tak wiec jazda na tym paliwie na nie wyzylowanych silnikach sama w sobie praktycznie nic nie daje :P Zreszta temat byl juz kiedys walkowany i nie ma sensu go na nowo walkowac....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz łopatologicznie:

 

- jeśli silnik był po modyfikacjach (np zmiana stopnia sprężania - ja pomyślałem, ty napisałeś) widzę sens stosowania paliwa wyoko oktanowego

 

- jeśli silnik jest "fabryczny" (zalecane paliwo o LO 95) na podstawie danych czujnik piezo zwiększa w pewnym stopniu wyprzedzenie zapłonu - jednorazowo o 0.5 - 1 st. , jeśli uzna taki czujnik że następują objawy spalania stukowego wtdy opóźniany jest zapłon o wartość ~ 3 stopni - czyli przyspiesza wlasnie "troszkę" aby uzyskać jak największą moc.

 

- więc jeśli silnik jest fabryczny ( z zalecanym Lo 95), bez czujnika piezo to paliwo Lo 99 da nam tyle co córze koryntu nowe majtki.

 

pzdr. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie susz zębów :)

 

Nie ma to jak obrócić coś w żart i przypalić głupa...

Sporo juz tutaj na Forum było sytuacji .......... podobnych do Twojej.

 

Motocykla, ŚM, domowy majsterkowicz :mrgreen: to jednak zbyt mało aby zdobyć troszke teori na temat konstrukcji nowoczesnych układów zapłonowych.

 

Pozdrawiam, nich Moc nieświadomości będzie z Tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...