Skocz do zawartości

remont dniepra


stasiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy sobie poradzisz. W swojej skrzyni także miałem złamaną sprężynkę. Po pierwsze trzeba mieć odpowiedni materiał żeby był sprężysty i przy tym nie za kruchy.

Znalazłem sprężynę od zegara, rozhartowałem , odpowiednio ukształtowałem a następnie z powrotem zahartowałem. Ale długo dochodziłem do tego jaki zastosować ośrodek chłodzący i do jakiej temperatury nagrzać. Bo albo sprężynki były bardzo kruche albo były za miękkie.

Straciłem cały dzień na to. Myślę że tarcza jest tańsza niż cały dzień pracy inżyniera :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie elektryki.Pytałem cię już o to wcześniej,ale jeśli mógłbyś mi przypomnieć,to byłbym ci wdzięczny-Który zacisk alternatora jest który?Czyli co doczego i w jakiej kolejności ?

Nie wiem też czy orientujesz się czy do dnieprowskiego alternatora da się jakoś sęsownie podłączyć regulator od MZ ?

W moim motocyklu ta część instalacji jest tak pokopana,że niewiem jak dość z tym do ładu.Zainstalowane są chyba dwa regulatory,z czego jeden jest właśnie od MZ.Nie wiem czy to w ogóle działało,bo poprzedni właściciel,z którym cały czas próbuje się skontaktować ,dziwnie milczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alternatorze masz trzy zaciski. Jeden to + czyli wyjście z mostka prostowniczego do9 instalacji, drugi to zacisk który podłączony jest do szczotki która dostarcza prąd do uzwojenia wirnika. Trzeci to odczep z jednego z uzwojeń. Kolejność która tu opisałem jest przypadkowa. Po prosu nie pamiętam kolejności takiej jak w rzeczywistości. Ale po ściągnięciu tej osłony wszystko ładnie widać. ( jeżeli masz metalowa osłonę- wersja exportowa, odłącz akumulator bo przy jej ściąganiu łatwo można zrobić zwarcie)

Żeby przejść na regulator z MZ trzeba wykonać dodatkowy mostek z trzej diod .Inaczej się nie da. Diody trzeba podłączyć do końców uzwojeń alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te diody muszą posiadać jakieś określone parametry?

Powiedz mi proszę ,jak wygląda regulator do dniepra.

Mam w tych wszystkich gratach coś co mogło by nim być,ale nie jestem pewien.

Jest to niewielki prostopadłościan (w przybliżeniu),z czterema połączeniami.Trzy z nich są względem siebie równoległe,a czwarte jest do nich prostopadłe.

Wiem,że "zdziałano to w ZSSR",ale co to dokładnie jest,tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator w Dnieprze posiadałem elektroniczny. Był w metalowej puszcze o kształcie graniastosłupa o podstawie prostokąta. Był kadmowany z wierzchu i posiadał napisy po rosyjsku. Miał trzy zaciski. Ale z ruskim reglerem się nie certol. To szmelc. Nie dość że drogi to jeszcze zawodny. Poza tum w razie awarii niegdzie go nie dostaniesz. Możesz spokojnie zastosować regulator elektroniczny z malucha (jest na tyle mały że z powodzeniem można do przekręcić do alternatora lub ukryć gdzieś pod ramą, jest wielkości pudełka po zapałkach)

Kosztuje około 20 zł

Jeżeli chodzi o diody to główne kryterium to max prąd. Powinny wytrzymywać około 5-8 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu mam problem z simmerrami.Dzwoniłem wszędzie tam,gdzie miałem telefony,szukałem w internecie,ale w żadnym katalogu nie ma takich wymiarów.

Wolałbym nie zakładać ruskich,ale czuję,że będę musiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...