MichalF Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Witam serdecznie mam nadzieje ze znajde kogos kto na ten temat bedzie troche wiedzial, nie tylko teoretycznie ale i praktycznie, a jego wiedza oparta bedzie na obserwacjach silnikow ''od wewnatrz''. Do konkretow! Mialem juz kilka motocykli i uzywalem oleju MOBIL...(w autach Quaker state-ktorego juz nie ma na rynku..:_(.)ale byly to motocykle na sezon.. teraz kupilem pieknego carnego suzuki intrudera vs700 z Californi z przebiegiem 16tys mil- bardzo ladny..pochwale sie.. i sie zastanawiam nad wymiana oleju..w ksiazce pisze 10w-40..pewnie mineral..rok motocykla 1986.. Spotkalem sie z opiniami ze PENNZOIL to jeden z najlepszych jezeli nienajlepszy olej..zarowno do motocykli jak i samochodow i innych ustrojstw... Moje Pytanie rysuje sie mianowicie....jaki olej do tego starego motocykla...silnik pracuje pieknie....(takze przebieg 16tys mil ...bardzo prawdopodobny -znam ostatniego wlasciciela...przez 12lat zrobil 1000mil) temat juz prawdopodobnie byl ale chcialbym zeby temat zostal potraktowany powaznie..trzeba to wreszcie wyjasnic..rozwiac mity...o ile sie da..dziekuje za odp. Pozdrawiam Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 ja zalalem kawe z konca 88 olejem syntetycznym i do tego samochodowym Shell Helix Ultra 5W40 (jedyny olej dopuszczony do stosowania przez ferrari ). Wyciekow brak,zuzycie oleju w normie skrzynia pracuje lzej tak jak i sprzeglo ktore pracuje lzej ,nie slizga sie i nie skleja .Przedtem mialem polsyntetyka 10W40 i skrzynia ciezej pracowala , a na zimno sprzeglo sie sklejalo Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ilu nas na forum, tyle opinii. :) A tak serio to największe doświadzcenie z olejami również "samochodowymi" ma chyba Adam. Swoje stare motocykle katuje na syntetycznym Mobilu bez żadnych negatywnych objawów. To że silnik nie wymaga oleju syntetycznego najwyzszej klasy, nie znaczy że mu taki olej zaszkodzi. Silniki pracujące na syntetykach zachowuja wewnętrzna czystośc przez wiele tysięcy km. Żadnych szlamów, nagaru, lepkiego syfu na pokrywach zaworów... Polecam syntetyk. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logum Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 a jaki olej byscie proonowali do Kawasaki GPX750R z rocznika '88 ?? zalecany przez producienta czy jakies moze lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ja zalewam motocykl Mobilem 10W40 czyli jest to półsyntetyk. Gdy jeździłem KZ 1100 to nie miałem powodów do narzekań, w ZX 10 jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. W instrukcji KZ 1100 był podany właśnie taki typ oleju jako zalecany. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 a co w przypadku moto sprowadzonego?? nie wiem jaki był tam olej.. w tym roku go wymienię, kupiłem castrola R4 syntetyk. przebieg 16000. motocykl to ktm lc4. Czy mogę zalać ten castrol bez oporów? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 mozna lac obecnie kazdy olej ma wlaasciwosci pluczace wiec nie sasdze abys mial tam kilo szlamu i nagaru Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alien162 Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 ja zalalem do swojej yamahy rd 350 motul pol syntetyk 10w40 ogolnie dobry olej ale tak jak napisl Nitomen skrzynia ciezej pracuje i sprzeglo sie lekko skleja jak moto postoi przez noc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 mozna lac obecnie kazdy olej ma wlaasciwosci pluczace wiec nie sasdze abys mial tam kilo szlamu i nagaru regulowałem zawory, ściagałem kapę i żadnego nagaru nie zauważyłem ani syfu. Mam tam dwa korki oleju do spuszczania i jeden ma takie sitko i wnim był syf trochę ale ogólnie to zero jakiegoś niewiadomego pochodzenia substancji heh, pozdr chodzi o kapę sprzegła rzecz jasna :"D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 16 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2006 Ja osobiście nie polecam cały czas wlewania oleju syntetycznego ponieważ zbytnie wypłukanie postałego nagaru może spowodować luzy. Tak samo jak nie polecam zbyt szybkiego zalewania maszyny mineralem bo szybciej zużyje nam się silnik. Półsyntetyk najlepiej spełnia swoje zadanie w nowych i niezbyt eksploatowanych maszynach. Natomias mineral w motocyklach gdzie zaczyna nam się "pocić" silnik a w miedzy czasie ze spokojem można zaleważ półsyntetykiem jakim to już osobisty wybów. Castrol, Motul, Bell-Ray, Agip.To jest tylko moje skromne zdanie-jak każdy moge się oczywiście mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.