Piotrek89 Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 a co jeżeli pozostawiłem dyfuzor,końcówkę tłumika uciąłem i założyłem od 600tki??....w tej chwili mam problem ze na 5 i 6 biegu mi nie przyspiesza-nie rosną obroty,natomiast przed zmianą było wszystko cacy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Stalo sie to co najczesciej sie staje przy domowych przerobkach ukladow wydechowych, ze straciles troche mocy.Tlumikow w dwusowach sie nie przerabia ( bez wiedzy i hamowni ) o czym sie przekonales na wlasnej skorze. Tez mozesz sprobowac wzbogacic mieszanke podnoszac iglice o jeden zabek ( jesli to mozliwe ) lub podkladajac podkladke (gdy nie ma regulacji ) ale caly wic tlumika w dwusowie polega na wykorzystaniu zjawisk falowych w celu zwiekszenia napelnienia cylindra. Jezeli cos tam zmienisz to o wiele latwiej jest popsuc niz poprawic. Teraz moze byc tak ze mimo wiekszego zuzycia paliwa osiagow nie poprawisz, no ale trzeba sprobowac i zobaczyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek89 Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 acha...thx....no cóż...jeszcze jest jedno wyjście...powrót do oryginału....pzdr i jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemasVIP Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 według mnie nie jest to potrzebne, ale jeśli masz sportowy tłumik to możesz zwiększyć mu dawke paliwa, będzie miał lepszego kopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Sprawdziles to moze na hamowni ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 No a co to sa spaliny?Jest to powietrze zawierajace substancje powstale po spaleniu poprzedniej porcji mieszanki paliwowo powietrznej. W zwiazku z tym dawka benzyny odmierzona przez dysze paliwowa gaznika zostanie zmieszana z czystym powietrzem pobranym przez gardziel gaznika i w komorze spalania z powietrzem zanieczyszczonym czyli spalinami.Jezeli tej czystej mieszanki bedzie tam mniej niz zalozyl konstruktor - bo przy zalozeniu "sportowego" tlumika z wiekszym przelotem wieksza czesc mieszanki trafi do ukladu wydechowego w fazie przeplukania komory spalania - to ogolnie stosunek paliwa do powietrza w komorze spalania ( tego czystego z gaznika i tego brudnego, spalin ) zmieni sie na niekorzysc paliwa, czyz nie ?Dlatego pisze ze po zalozeniu "sportowego" tlumika nastapi zubozenie mieszanki w komorze spalania. Adam M. Spaliny - jest to dwutlenek węgla, który nie wchodzi w dalsze reakcje. Jest to gaz obojętny (jeśli chodzi o spalanie), tak jak np. azot którego jest w powietrzu ok. 78%. Za zubożenie mieszanki jest odpowiedzialny tylko gażnik (pod warunkiem że reszta jest sprawna). Jeśli to nie przekonuje, to proszę dokładnie przeanalizować zasadę działania silnika dwusuwowego lub skontaktować się z chemikiem i przanalizować proces spalania. BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 (...) Za zubożenie mieszanki jest odpowiedzialny tylko gażnik (pod warunkiem że reszta jest sprawna). Jeśli to nie przekonuje, to proszę dokładnie przeanalizować zasadę działania silnika dwusuwowego lub skontaktować się z chemikiem i przanalizować proces spalania. BT. Ty najpierw czytaj uważnie co napisał Adam - dobrze napisał, a potem zabieraj głos. Do analizy silnika dwusuwowego sam się odeślij a nie kogoś kto prawdę o zjawiskach w komorze spalania napisał. Podczas suwu sprężania miesza się świeża mieszanka z pozostałościami po ostatnim cyklu pracy. Ilość pozostałości decyduje o jakości sprężanego ładunku.Jakim cudem facet w Twoim wieku prawi takie głupstwa na forum?Z całym szacunkiem, lecz odniosłem wrażenie że małolat zabiera głos. A był już jeden co sobie wiek podnosił... według mnie nie jest to potrzebne, ale jeśli masz sportowy tłumik to możesz zwiększyć mu dawke paliwa, będzie miał lepszego kopa Posta chciałes sobie nabić? Nie powtarzaj tego, co już kilkakrotnie zostało powiedziane w tym temacie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Spaliny - jest to dwutlenek węgla, który nie wchodzi w dalsze reakcje. Jest to gaz obojętny (jeśli chodzi o spalanie), tak jak np. azot którego jest w powietrzu ok. 78%. Za zubożenie mieszanki jest odpowiedzialny tylko gażnik (pod warunkiem że reszta jest sprawna).. Spaliny to nie tylko dwutlenek wegla, mozna tam znalezc wiele innych gazow i substancji, ale mozemy ogolnie przyjac ze jest to mieszanina gazow.Tak samo jak powietrze jest mieszanina roznych gazow, w sklad ktorych wchodzi rowniez tlen, ktory w trakcie spalania zmienia sie w dwutlenek wegla, tlenek wegla i cos tam jeszcze. Nie ma to dla mnie wiekszego znaczenia bo rozpatrujemy stosunek paliwa do mieszaniny gazow, zwanej powietrzem w momencie gdy w gazniku powstaje mieszanka PALIWOWO POWIETRZNA, a nie np paliwowo tlenowa. Potem w komorze spalania silnika tez mamy ta sama sytuacje - rozpatrujemy stosunek dawki paliwa do mieszaniny gazow na ktora sklada sie swiezo pobrane z ladunkiem mieszanki powietrze i spaliny. Dlatego jezeli ten stosunek zmienia sie na niekorzysc paliwa ( bo czesc swiezego ladunku mieszanki wyleciala w fazie przeplukania komory ) to nazywam to zubozeniem mieszanki.W fabrycznym tlumiku motocykla z silnikiem 2 suwowym za dyfuzorem znajduje sie przegroda, ktorej zadaniem jest ( razem ze zwezajaca sie czescia dyfuzora ) zawrocic ten ladunek swiezej mieszanki korzystajac z fali zwrotnej powstalej w ukladzie. Ma to efekt doladowania dynamicznego silnika 2suwowego i w momencie gdy przegrode usuniemy, czy przewiercimy to po prostu tracimy ten efekt. Stad zmniejszenie mocy max. Oprocz tego wszelkie wymiary rury wydechowej, dyfuzora - jego czesci rozchylajacej sie, najwieksza srednica rozchylenia, dlugosc nastepujacej po niej czesci walcowej jak rowniez kat stozka pod ktoym dyfuzor sie schodzi by przejsc w koncowke tlumika, srednica tej koncowki jak rowniez jej dlugosc jest dostosowana do charakterystyki gaznika, silnika i wysokosci obrotow silnika, krotko mowiac zalezy od tego do jakiego celu dany silnik ma sluzyc. wyscigu czy normalngo poruszania sie z punktu A do B.Dlatego proby zrobienia sciganta z przecietngo jezdzidelka w wypadku silnika suwowego maja dla amatora bardzo male szanse powodzenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boronet Opublikowano 16 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2006 witam ja chcialem zapytac czy usuniecie z dyfuzora lejka spowoduje spadek mocy. chcem odblokowac tlumik na niemieckiej stronie o odnosnie dt125 jest fotohttp://www.dt125.de/dt125/Mainpage/Werksta...mmer/index.htmlchcialem zapytac czy tylko lejek musze usunac czy tez te dwa alementy zwezenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.