kuba_195 Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Nurtuje mnie sprawa szlifów cylindra. żeliwne cylindry są utwardzane powierzchniowo(azotowane np.), ale znów to nie wszystkie, jestem ciekawy jaka gruba jest ta warstwa utwardzona, bo robiąc szlif niestety ona jest zdzierana, a co za tym idze wytrzymałość takiej tuleii nie jest zbyt duża. Znajomy rozszlifował cylinder do zipa 80 cm na 90cm3 , ja się zastanawiam nad taką przerubką, ale nie wiem, czy zaraz pierścienie nie "wgryzą" się w tuleje przy takim silnku.Wypowiedzcie sie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Podejżewam że trzebaby się u producenta dowiadywać. Na przykładzie CZ cross 125- pierwsze 3 szlify ok, a później warstwa utwardzona się kończy i układ zużywa się dużo szybciej. Co ciekawe producent przewiduje 9 szlifów. Każdy nadwymiar to 0,25mm. Przy 9 szlifie to już będzie ponad 2 milimetry więc pojemność sporo wzrośnie. Nie wiem jaki jest skok tłoka więc teraz tego nie policze. W CZ 380 już tylko 3 szlify są przewidziane, czasami można dostać tłok na 4 szlif natomiast nie wiem jak jest z wytrzymałością. Takie rozwiercanie o jakim mówisz napewno negatywnie wpływa na zużywanie się uładu. 10cc przy pojemności 80 to pewnie będzie parę mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Azotowanie jest długotrwałym procesem który trwa kilkadziesiąt lub więcej godzin. Warstwa azotowana jest cienka, rzędu kilku dziesietnych milimetra. Zależy to od czasu. Niektóre rodzaje żeliwa maja tak dobre właściwości że nie trzeba stosować innych zabiegów które tylko przyczynią sie do wyższych kosztów cylindra. Myślę że już pierwszy szlif niszczy tę warstwę całkowicie. Azotowanie ma sens w przypadku aluminiowych cylindrów np. w niektórych kosiarkach spalinowych w których nie ma tulei żeliwnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 10 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 czyli jak ustosunkować się do mojego pomysłu?? 90cm?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Ile jest u ciebie??CZyli po 1 musisz miec troche siana:) po 2 jezeli pozwoli ci tuleja na tyle :buttrock: 10cm to bedzie cos kolo 3,5 mm czyli troche powyzej 1,5 mm na scianke:) Potem pokrywanie ogolnie to wypali ale nie jest to tani interes doliczając tlok:) A Efektu sie nie spodziewaj zawielkiego:) Bo kanaly zostają przystosowane do 80cmm :)Olus to taki ze bedziesz mial wiekszego buta na dole obrotow:) ale stracisz troche gory:) No chyba ze zajmiesz sie kanalami :twisted: ile jest u ciebie wiesz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacher Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 No chyba ze zajmiesz sie kanalamiA co można zrobić z kanałami żeby je poprawić (mam dwa w Simsonie 60cm) :?: Nie mam o tym żadnego pojęcia, więc liczę na dokładną i rzeczową odpowiedź :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Ale ty nie rozwiercałeś tego cylindra do 60 tylko pewnie kupiłeś taki "tjuningowy", czyż nie? On już powinien mieć szersze kanały. A co do poprawiania fabryki to waro usunąć progi, większe nierówności, można się pokusić o wyrównanie powierzchni kanałów na gładko (lecz nie lustro). Ale tego młotkiem się nie zrobi. Odpowiednia szifierka konieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Nie Szlifierka Tylko Dryl:) No chodzi o to co powiedzial Wojteque plus jeszcze rozszlifowanie je:) Jezeli chodzi o simsona to plukające mozna nawt o 150% wieksze zrobic :buttrock: ssące tez duzo tak samo jak i wydechowe ;) Juz wielokrotnie psialem na forum co i jak wystarczy poszukac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 A czy Twoj HM nie ma powłoki nikasilowej? Bo jak tak to o rozwiercaniu mozesz zapomniec.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 głupi ja nie jestem żeby nicasyl szlifować:buttrock: 50 była na nicasylu ale 80 jest żeliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacher Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ale ty nie rozwiercałeś tego cylindra do 60 tylko pewnie kupiłeś taki "tjuningowy", czyż nie?Kupiłem rok temu zestaw 60cm z Kemotu, ale nie zadowalają mnie osiągi (brak zmian) i dlatego pytam co mogę zrobić, żeby to poprawić :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Chyba nic tu się nie da zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Chyba nic tu się nie da zrobić. Oj da i to wiele :twisted: :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacher Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Oj da i to wieleWięc słucham ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 13 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 powrót do tematu chłopaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.