Skocz do zawartości

Szlifowanie cylindra


kuba_195
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nurtuje mnie sprawa szlifów cylindra. żeliwne cylindry są utwardzane powierzchniowo(azotowane np.), ale znów to nie wszystkie, jestem ciekawy jaka gruba jest ta warstwa utwardzona, bo robiąc szlif niestety ona jest zdzierana, a co za tym idze wytrzymałość takiej tuleii nie jest zbyt duża. Znajomy rozszlifował cylinder do zipa 80 cm na 90cm3 , ja się zastanawiam nad taką przerubką, ale nie wiem, czy zaraz pierścienie nie "wgryzą" się w tuleje przy takim silnku.

Wypowiedzcie sie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejżewam że trzebaby się u producenta dowiadywać. Na przykładzie CZ cross 125- pierwsze 3 szlify ok, a później warstwa utwardzona się kończy i układ zużywa się dużo szybciej. Co ciekawe producent przewiduje 9 szlifów. Każdy nadwymiar to 0,25mm. Przy 9 szlifie to już będzie ponad 2 milimetry więc pojemność sporo wzrośnie. Nie wiem jaki jest skok tłoka więc teraz tego nie policze. W CZ 380 już tylko 3 szlify są przewidziane, czasami można dostać tłok na 4 szlif natomiast nie wiem jak jest z wytrzymałością.

 

Takie rozwiercanie o jakim mówisz napewno negatywnie wpływa na zużywanie się uładu. 10cc przy pojemności 80 to pewnie będzie parę mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azotowanie jest długotrwałym procesem który trwa kilkadziesiąt lub więcej godzin. Warstwa azotowana jest cienka, rzędu kilku dziesietnych milimetra. Zależy to od czasu. Niektóre rodzaje żeliwa maja tak dobre właściwości że nie trzeba stosować innych zabiegów które tylko przyczynią sie do wyższych kosztów cylindra. Myślę że już pierwszy szlif niszczy tę warstwę całkowicie.

Azotowanie ma sens w przypadku aluminiowych cylindrów np. w niektórych kosiarkach spalinowych w których nie ma tulei żeliwnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest u ciebie??CZyli po 1 musisz miec troche siana:) po 2 jezeli pozwoli ci tuleja na tyle :buttrock: 10cm to bedzie cos kolo 3,5 mm czyli troche powyzej 1,5 mm na scianke:) Potem pokrywanie ogolnie to wypali ale nie jest to tani interes doliczając tlok:) A Efektu sie nie spodziewaj zawielkiego:) Bo kanaly zostają przystosowane do 80cmm :)Olus to taki ze bedziesz mial wiekszego buta na dole obrotow:) ale stracisz troche gory:) No chyba ze zajmiesz sie kanalami :twisted: ile jest u ciebie wiesz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty nie rozwiercałeś tego cylindra do 60 tylko pewnie kupiłeś taki "tjuningowy", czyż nie? On już powinien mieć szersze kanały. A co do poprawiania fabryki to waro usunąć progi, większe nierówności, można się pokusić o wyrównanie powierzchni kanałów na gładko (lecz nie lustro). Ale tego młotkiem się nie zrobi. Odpowiednia szifierka konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Szlifierka Tylko Dryl:) No chodzi o to co powiedzial Wojteque plus jeszcze rozszlifowanie je:) Jezeli chodzi o simsona to plukające mozna nawt o 150% wieksze zrobic :buttrock: ssące tez duzo tak samo jak i wydechowe ;) Juz wielokrotnie psialem na forum co i jak wystarczy poszukac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty nie rozwiercałeś tego cylindra do 60 tylko pewnie kupiłeś taki "tjuningowy", czyż nie?

Kupiłem rok temu zestaw 60cm z Kemotu, ale nie zadowalają mnie osiągi (brak zmian) i dlatego pytam co mogę zrobić, żeby to poprawić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...