Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Mam może prosty problem ale nie chciałbym nic zepsuć.. Jak odkręcić wirnik żeby się dostać do uszczelki na wale.. Może jest jakiś knif??? Pozdrowienia Mzzzzzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Mam może prosty problem ale nie chciałbym nic zepsuć.. Jak odkręcić wirnik żeby się dostać do uszczelki na wale.. Może jest jakiś knif??? Pozdrowienia MzzzzzzzŻeby dostać się do usczelniaczy wału rzeczywiście należy zdjąć wirnik prądnicy / alternatora. Jest on zamocowany na stożkowym końcu wału a dodatkowo posiada kołek ustalający jego położenie względem wału. To położenie określa moment zapłonu jest więc krytyczne. Wirnik wału jest przymocowany do czopu wału przy pomocy długiej śruby M7. Należy ją wykręcić. We wnetrzu wirnika wykonany jest gwint M10. Musisz przygotować śrubę M10 X około 150 z lekko stożkowym zakończeniem. To zakończenie ma służyć centralnemu utawieniu śruby wzgledem wału. Postepowanie jest następujące:wkręcasz śrubę w wirnik do momentu jej oparcia o wał. Niezbyt silnie dokręcasz ową subę i lekko popukuj młotkiem. Nie należy stosować ani dokręcania "do oporu" ani też walenia na chama. Lekkie wstepne napięcie statyczne sruby plus uderzenie młotkiem powinno odzielić wirnik od wału. Hdyby trzymał się nadal należy popukując młotkiem zwiększac moment dokręcający śrubę. Uwaga może wypaść kołeczek ustalający. PRzy składaniu wirnioka należę zwrócić uwagę czy osadził się idealnie na wale. Jakiekolwiek dostrzegalne bicia wirnika spowodują błyskawiczne wyrobienie szczotek i zniszczene ich kanałów. Jeżeli takowe bicie występuje można wirnik naprowadzić ale nie poprzez stukanie w komutaror. Można do tego wykorzystać wcześniej opisywaną śrubę M10.Po montażu prądnicy należy stawić punkt zapłonu. Najprawdopodobniej się zmienił. MZety są bardzo czułe na kąt zapołnu.Powodzenia.Hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 :) Niedawno kupiłem ES 251 (TROPHY) poprzedni właścicie pozakładał full nakrętek i tulejek na linkę od spszęgła obok manetki przy nakrętce do regulacji ktura była maksymalnie wkęcona wywaliłem ten syf i okazało się że nie mam sprzęgła co mam robić czy istnieje jakiś innny system regulacji ( tylko proszę o coś porządnego a nie coś w stylu, JAK NIE MASZ REGULACJI TO SE LINKĘ PRZYTNIJ. Z GóRy DANKE zapomoc : :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek150 Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Witam.Mam Etz 150 od miesiaca i jestem bardzo zadowolony.Mam pytanie zwiazane z predkoscia max, ktora wyciaga ten model.Moja tnie 90km/h i chcialbym wiedziec czy da sie cos zrobic (w domowym zakresie) zeby jechala jeszcze szybciej.Gdzies czytalem ze mozna wyciagnac nawet 120km/h przy idealnych ustawieniach.Ja mam prawie idealne,chyba:} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek150 Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Zapomnialem jeszcze spytac, bo mialem zle zalozony starter i sruba trzymajaca go wyzlobila szczeline w jewej obudowie silnika.Pytanie brzmi czym da sie to zalepic itd.Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 :) Niedawno kupiłem ES 251 (TROPHY) poprzedni właścicie pozakładał full nakrętek i tulejek na linkę od spszęgła obok manetki przy nakrętce do regulacji ktura była maksymalnie wkęcona wywaliłem ten syf i okazało się że nie mam sprzęgła co mam robić czy istnieje jakiś innny system regulacji ( tylko proszę o coś porządnego a nie coś w stylu' date=' JAK NIE MASZ REGULACJI TO SE LINKĘ PRZYTNIJ. ZAREJESTRUJ SIĘ TO NIE BOLI ANI NIE KOSZTUJE. :( [b'] Sprzęgło ma teoretycznie 3 regulacje!!!!1. Przy klamce od sprzegła.2. W silniku z lewej strony jest taka wystająca tuleja z której wychodzi linka. Należy zdjąć gumową osłone, wyjąć plastikowy czarny element oporowy linki i wykręcić tuleje. Zobaczysz wtedy taki metalowy elemencik - pręt fi 3mm do którego w wycięcie wkłada się końcówkę linki. Ten metalowy interes ma regulację. Im baredziej wlkręcisz tym mocniej będzie sprzęgło brało.3. Najistotniejszy!!! Na lewym deklu jest pokrywka z 3 srubkami. Poluzuj sprzęgło, odkręć ten dekilek i zdejmij go. Jeżeli wcześniej odkręciłeś wystająca tuleję z punktu 2 możesz stwierdzić że jeżeli ją wyciągniesz to obraca się końcowa cześć slimaka napinającego sprzegło. Postąpić należy w nastepujący sposób. Kręcąc ( odwrotnie do wskazówek zegara ) wystającym elementem - do niego jest zamocowana pierścieniowa blacha z nacięciami na śruby od dekielka spraw aby zaczep linki (z punktu 2) został wciagnięty max do bloku silnika. Praktycznie to lekko tylko wystaje oczko do mocowania linki. Załóż dekielek i porządnie przykręć. Pamietaj o uszczelce typu O-ring która musi wejść pod dekielek. Po tym zabiegu zalóż linka na zaczep, przymocuj tuleje do bloku i załóż plastikową czarną cześć oporową pancerza linki i gumową osłonę. Teraz będzie chwila prawdy. Jeżeli linka nie jest typu wynalazek to powinna się napinać przy pomocy regul. koło klamki . Jeżeli nie napisz co się dzieje pomyslimy dalej. Hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Jak juz wiadomo mam MZ ETZ 150 mam takie pytanie Chodzi mi o kopniak dziwnie sie zachowuje lata troche tak jakby kiedys mial odpasc przy mocniejszym kopnieciu raz kopie sie dobrze a czasem to az noge wybija a czasem kopie i nie ma tego swoistego pomruku To dla mnie problemem nie jest ale nie chcialbym zeby bylo Co wy o tym sądzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek150 Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Jak juz wiadomo mam MZ ETZ 150 mam takie pytanie Chodzi mi o kopniak dziwnie sie zachowuje lata troche tak jakby kiedys mial odpasc przy mocniejszym kopnieciu raz kopie sie dobrze a czasem to az noge wybija a czasem kopie i nie ma tego swoistego pomruku To dla mnie problemem nie jest ale nie chcialbym zeby bylo Co wy o tym sądzicieMyślę, że są 2 przyczyny:1)Masz źle ustawiony zapłon (mocne odbicie) nie pamiętam tylko czy wtedy jest przyspieszony czy opuźniony.2)Jest coś nie tak ze sprężyną rozrusznika (rozciągnięta albo źle założona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Jak juz wiadomo mam MZ ETZ 150 mam takie pytanie Chodzi mi o kopniak dziwnie sie zachowuje lata troche tak jakby kiedys mial odpasc przy mocniejszym kopnieciu raz kopie sie dobrze a czasem to az noge wybija a czasem kopie i nie ma tego swoistego pomruku To dla mnie problemem nie jest ale nie chcialbym zeby bylo Co wy o tym sądzicieMyślę, że są 2 przyczyny:1)Masz źle ustawiony zapłon (mocne odbicie) nie pamiętam tylko czy wtedy jest przyspieszony czy opuźniony.2)Jest coś nie tak ze sprężyną rozrusznika (rozciągnięta albo źle założona)Odbijanie to efekt zbyt wczesnego zapłonu. W skrajnej postaci moto poprostu zapali do tyłu!!!!!!! MZ-ety mając rozrząd symetryczny mogazapalić do tyłu i po wrzuceniu 1ki robisz glebe. Wyrobione zębatki rozrusznika mogą powoować przepuszczanie przy zapalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mzzz Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2002 Dzięki jak zwykle Krzysztof, przynajmniej teraz wiem jak prawidłowo powinno się to robić :)) Jutro będę składał, i niewiem czy pod tym deklem, w którym jest uszczelka gumowa łożyska wału powinna być jakaś uszczelka czy może być sam silikon??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BORSUKLES Opublikowano 1 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 1 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2002 Dzięki jak zwykle Krzysztof, przynajmniej teraz wiem jak prawidłowo powinno się to robić :)) Jutro będę składał, i niewiem czy pod tym deklem, w którym jest uszczelka gumowa łożyska wału powinna być jakaś uszczelka czy może być sam silikon???W MZetach uszczelka wstawiana jest tylko pomiędzy lewą pokrywą silnika a lewym karterem. Nastąpna papierowa jest pomiędzy blokiem silnika a cylindrem. Oczywiście cienka aluminiowa pod głowicą. Pomiędzy zaś połówkami slinika czyli prawym i lewym karterem tylko jakiś uszczelniacz może być silikon. Prawy dekiel osłaniający łańcuch i prądnice przykręca się na żywca bez usczelek. Jeżeli ma uszkodzenia bądz wyrażnie nie pasuje do reszty to można dać trochę silikonu - na pewno nie zaszkodzi. Pani Anderson opiera się głównie na silikonie i żyje!!! :( Jeżeli zdejmowałeś pradnicę radzę popatrzeć na zapłon. Hej --> Krzysiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 1 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2002 A co byś chcial wiedzieć o TS 250 ? Coś z techniki czy eksploatacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mzzz Opublikowano 1 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2002 Czyli pod tym degielkiem za wirnikiem (w którym jest zimmering walu) ma być sam sylikon tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 1 Września 2002 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2002 No tak i tu już wiem w czym problem. Nie podałeś o jaki typ moto chodzi..... trochę inaczej jest w modelach TS. ETS. ETZ i dodatkowo w 150, 175, czy 250 ccm. Z tego niejasności mogą powstać. Jeżeli pod pokrywką łożyska była uszczelka to ją wsadź.Proponuję żeby podawać o jaki typ MZety chodzi.hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.