Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam może prosty problem ale nie chciałbym nic zepsuć..

 

Jak odkręcić wirnik żeby się dostać do uszczelki na wale..

 

Może jest jakiś knif???

 

Pozdrowienia

 

Mzzzzzzz

Żeby dostać się do usczelniaczy wału rzeczywiście należy zdjąć wirnik prądnicy / alternatora. Jest on zamocowany na stożkowym końcu wału a dodatkowo posiada kołek ustalający jego położenie względem wału. To położenie określa moment zapłonu jest więc krytyczne. Wirnik wału jest przymocowany do czopu wału przy pomocy długiej śruby M7. Należy ją wykręcić. We wnetrzu wirnika wykonany jest gwint M10. Musisz przygotować śrubę M10 X około 150 z lekko stożkowym zakończeniem. To zakończenie ma służyć centralnemu utawieniu śruby wzgledem wału. Postepowanie jest następujące:

wkręcasz śrubę w wirnik do momentu jej oparcia o wał. Niezbyt silnie dokręcasz ową subę i lekko popukuj młotkiem. Nie należy stosować ani dokręcania "do oporu" ani też walenia na chama. Lekkie wstepne napięcie statyczne sruby plus uderzenie młotkiem powinno odzielić wirnik od wału. Hdyby trzymał się nadal należy popukując młotkiem zwiększac moment dokręcający śrubę. Uwaga może wypaść kołeczek ustalający.

 

PRzy składaniu wirnioka należę zwrócić uwagę czy osadził się idealnie na wale. Jakiekolwiek dostrzegalne bicia wirnika spowodują błyskawiczne wyrobienie szczotek i zniszczene ich kanałów. Jeżeli takowe bicie występuje można wirnik naprowadzić ale nie poprzez stukanie w komutaror. Można do tego wykorzystać wcześniej opisywaną śrubę M10.

Po montażu prądnicy należy stawić punkt zapłonu. Najprawdopodobniej się zmienił. MZety są bardzo czułe na kąt zapołnu.

Powodzenia.

Hej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Niedawno kupiłem ES 251 (TROPHY) poprzedni właścicie pozakładał full nakrętek i tulejek na linkę od spszęgła obok manetki przy nakrętce do regulacji ktura była maksymalnie wkęcona wywaliłem ten syf i okazało się że nie mam sprzęgła co mam robić czy istnieje jakiś innny system regulacji ( tylko proszę o coś porządnego a nie coś w stylu, JAK NIE MASZ REGULACJI TO SE LINKĘ PRZYTNIJ.

 

 

Z GóRy DANKE zapomoc : :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek150

Witam.Mam Etz 150 od miesiaca i jestem bardzo zadowolony.

Mam pytanie zwiazane z predkoscia max, ktora wyciaga ten model.Moja tnie 90km/h i chcialbym wiedziec czy da sie cos zrobic (w domowym zakresie) zeby jechala jeszcze szybciej.Gdzies czytalem ze mozna wyciagnac nawet 120km/h przy idealnych ustawieniach.Ja mam prawie idealne,chyba:}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek150

Zapomnialem jeszcze spytac, bo mialem zle zalozony starter i sruba trzymajaca go wyzlobila szczeline w jewej obudowie silnika.Pytanie brzmi czym da sie to zalepic itd.Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Niedawno kupiłem ES 251 (TROPHY) poprzedni właścicie pozakładał full nakrętek i tulejek na linkę od spszęgła obok manetki przy nakrętce do regulacji ktura była maksymalnie wkęcona wywaliłem ten syf i okazało się że nie mam sprzęgła co mam robić czy istnieje jakiś innny system regulacji ( tylko proszę o coś porządnego a nie coś w stylu' date=' JAK NIE MASZ REGULACJI TO SE LINKĘ PRZYTNIJ.

 

 

ZAREJESTRUJ SIĘ TO NIE BOLI ANI NIE KOSZTUJE. :(

 

[b']

 

Sprzęgło ma teoretycznie 3 regulacje!!!!

1. Przy klamce od sprzegła.

2. W silniku z lewej strony jest taka wystająca tuleja z której wychodzi linka. Należy zdjąć gumową osłone, wyjąć plastikowy czarny element oporowy linki i wykręcić tuleje. Zobaczysz wtedy taki metalowy elemencik - pręt fi 3mm do którego w wycięcie wkłada się końcówkę linki. Ten metalowy interes ma regulację. Im baredziej wlkręcisz tym mocniej będzie sprzęgło brało.

3. Najistotniejszy!!!

Na lewym deklu jest pokrywka z 3 srubkami. Poluzuj sprzęgło, odkręć ten dekilek i zdejmij go. Jeżeli wcześniej odkręciłeś wystająca tuleję z punktu 2 możesz stwierdzić że jeżeli ją wyciągniesz to obraca się końcowa cześć slimaka napinającego sprzegło. Postąpić należy w nastepujący sposób. Kręcąc ( odwrotnie do wskazówek zegara ) wystającym elementem - do niego jest zamocowana pierścieniowa blacha z nacięciami na śruby od dekielka spraw aby zaczep linki (z punktu 2) został wciagnięty max do bloku silnika. Praktycznie to lekko tylko wystaje oczko do mocowania linki. Załóż dekielek i porządnie przykręć. Pamietaj o uszczelce typu O-ring która musi wejść pod dekielek. Po tym zabiegu zalóż linka na zaczep, przymocuj tuleje do bloku i załóż plastikową czarną cześć oporową pancerza linki i gumową osłonę. Teraz będzie chwila prawdy. Jeżeli linka nie jest typu wynalazek to powinna się napinać przy pomocy regul. koło klamki . Jeżeli nie napisz co się dzieje pomyslimy dalej.

Hej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wiadomo mam MZ ETZ 150 mam takie pytanie Chodzi mi o kopniak dziwnie sie zachowuje lata troche tak jakby kiedys mial odpasc przy mocniejszym kopnieciu raz kopie sie dobrze a czasem to az noge wybija a czasem kopie i nie ma tego swoistego pomruku To dla mnie problemem nie jest ale nie chcialbym zeby bylo Co wy o tym sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek150
Jak juz wiadomo mam MZ ETZ 150 mam takie pytanie Chodzi mi o kopniak dziwnie sie zachowuje lata troche tak jakby kiedys mial odpasc przy mocniejszym kopnieciu raz kopie sie dobrze a czasem to az noge wybija a czasem kopie i nie ma tego swoistego pomruku To dla mnie problemem nie jest ale nie chcialbym zeby bylo Co wy o tym sądzicie

Myślę, że są 2 przyczyny:

1)Masz źle ustawiony zapłon (mocne odbicie) nie pamiętam tylko czy wtedy jest przyspieszony czy opuźniony.

2)Jest coś nie tak ze sprężyną rozrusznika (rozciągnięta albo źle założona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wiadomo mam MZ ETZ 150 mam takie pytanie Chodzi mi o kopniak dziwnie sie zachowuje lata troche tak jakby kiedys mial odpasc przy mocniejszym kopnieciu raz kopie sie dobrze a czasem to az noge wybija a czasem kopie i nie ma tego swoistego pomruku To dla mnie problemem nie jest ale nie chcialbym zeby bylo Co wy o tym sądzicie

Myślę, że są 2 przyczyny:

1)Masz źle ustawiony zapłon (mocne odbicie) nie pamiętam tylko czy wtedy jest przyspieszony czy opuźniony.

2)Jest coś nie tak ze sprężyną rozrusznika (rozciągnięta albo źle założona)

Odbijanie to efekt zbyt wczesnego zapłonu. W skrajnej postaci moto poprostu zapali do tyłu!!!!!!! MZ-ety mając rozrząd symetryczny mogazapalić do tyłu i po wrzuceniu 1ki robisz glebe.

Wyrobione zębatki rozrusznika mogą powoować przepuszczanie przy zapalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jak zwykle Krzysztof, przynajmniej teraz wiem jak prawidłowo powinno się to robić :))

 

Jutro będę składał, i niewiem czy pod tym deklem, w którym jest uszczelka gumowa łożyska wału powinna być jakaś uszczelka czy może być sam silikon???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jak zwykle Krzysztof, przynajmniej teraz wiem jak prawidłowo powinno się to robić :))

 

Jutro będę składał, i niewiem czy pod tym deklem, w którym jest uszczelka gumowa łożyska wału powinna być jakaś uszczelka czy może być sam silikon???

W MZetach uszczelka wstawiana jest tylko pomiędzy lewą pokrywą silnika a lewym karterem. Nastąpna papierowa jest pomiędzy blokiem silnika a cylindrem. Oczywiście cienka aluminiowa pod głowicą. Pomiędzy zaś połówkami slinika czyli prawym i lewym karterem tylko jakiś uszczelniacz może być silikon. Prawy dekiel osłaniający łańcuch i prądnice przykręca się na żywca bez usczelek. Jeżeli ma uszkodzenia bądz wyrażnie nie pasuje do reszty to można dać trochę silikonu - na pewno nie zaszkodzi. Pani Anderson opiera się głównie na silikonie i żyje!!! :( Jeżeli zdejmowałeś pradnicę radzę popatrzeć na zapłon. Hej --> Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak i tu już wiem w czym problem. Nie podałeś o jaki typ moto chodzi..... trochę inaczej jest w modelach TS. ETS. ETZ i dodatkowo w 150, 175, czy 250 ccm. Z tego niejasności mogą powstać. Jeżeli pod pokrywką łożyska była uszczelka to ją wsadź.

Proponuję żeby podawać o jaki typ MZety chodzi.

hej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...