Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MZ ETZ 150 (od miesiąca..)

 

A teraz pytanko:

Z czego można zrobić uszczelkę pod lewą pokrywę silnika? (Papierowa chyba przecieknie)

 

Może ktoś zna jakieś miejsa z częściami do Mz-tek w woj. Śląskim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof MZ TS 250/1 MZ etz 250 tudzież 251 i inne które przy okazji wpadły w łapska.

 

W uszczelce pod lewy dekiel ważne jest żeby była dokładnie wycięta. Najlepszym materiałem jest specjalne tworzywa używane na uszczelki a z braku laku może być cienki preszpan lub cienka twarda tektura. Można byle delikatnie przesmarować taką uszelkę silikonem. Uwaga przed przyklejeniem takiej uszczelki na silnik dobrze żeby jedna część silnika była nie odtłuszczona tak do końca. W przeciwnym wypadku późniejsze rozklejenie młotkiem i przecinakiem.

Silnik może przeciekać przez wajchę a ściślej ośkę zmieniacza biegów.

Po prawidłowym montaży i uszczelnieniu nic nie powinno podciekać. Chyba że z połówek karterów. Tam niestety tylko silikon. Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mzzz najbliższym miejscem dla Ciebie będzie giełda samochodowa w Sośnicy, z tego co się orientuję to kupisz tam wszystko do MZ'tki. Gdyby tam nie było to jest jeszcze sklep z częściami do MZ'tek w Rybniku na ul. Żorskiej i widziałem też sklep w Rybniku w uliczce obok rynku.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzysztof..

 

A co robić jak olej cieknie do przedziału z prądnicą? Mam tam olej i m.in. on też cieknie gdyż tam niema uszczelki..

 

Z tego co słyszałem i sam mam tak zrobione : NAJLEPSZY DO USZCZELNIANIA jest CZERWONY SILIKON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzysztof..

 

A co robić jak olej cieknie do przedziału z prądnicą? Mam tam olej i m.in. on też cieknie gdyż tam niema uszczelki..

Jeżeli w przedz8ale prądnicy znajduje się olej to są dwie mozliwości:

Ze skrzynu biegów - sprawdz zimering wałka zdawczego na kole łańcuchowym małym. Kosztuje grosze a wymiana jest prosta. Czasem wzrto sprawdzić czy koło łańc. jest fest dokręcone.

Powód nr. 2. Zimenring wału z prwej strony. Możesz sprawdzić w nastepujący sposób: Zdejmij prawy dekiel' date=' powoli naciskając kopniaka( bez zapłonu!!!) posłuchaj czy nic nie syczy w okoicach usczelnioacza wału.

Jeżeli nic innego to może być też wydzielanie oleju ze smaru łańcuchowego ale to racej w przestrzeni łańcuchowej.

Hej![/b']

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie jest powód do rozpaczy. Zimer kosztuje pare złotych. Trzeba zdjąć prądnice, wirnik i chyba o ile pamiętam to jest w gnieździe zimera pierscień osadczy. Mozna go delikatnie wydłubać ostrym nożem. Pierścien Ziemmera również da się wyjąć z zewnatrz. Kłopot może być z jego włożeniem. MUSI WCHODZIĆ RÓWNOMIERNIE W GNIAZDO. czyli trzeba go popukiwać równomiernie a najlepiej posłuzyć się w tym celu jakims kawałkiem rury czy wałka o średnicy minimalnie mniejszej niż średnica pierścienia. Czyli chyba 63 milimetry. Pierścien musi być olejoodporny a nie jakiś gówniany ze sklepu z częsciami od pralek!

Aha, uszkodzenie tego pierścienia związane jset ze spadkiem mocy z powodu zmniejszania dostarczania mieszanki ze skrzyni korbowej do cylindra. Łatwo to stwierdzić. W motorach typu MZ TS 250 w wersji 4 biegowej prawe lożysko było smarowane olejem skrzyniowym!!!

Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...