Gość cristo Opublikowano 4 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2002 Mam pytanie. Nie jest to calkiem problem natury technicznej, ale zawsze problem dotyczacy mojej MZ.Zapewne przez cala zime bede moj motorek trzymal w garazu, gdzie jest duzo roznych rzeczy a co za tym idzie i kurzu. Jak moge sie zabezpieczyc, zeby moj motor nie byl caly czas pokryty kurzem. Mozna zrobic jakas kape? Jesli tak to jaki material bylby najlepszy, przeczytalem gdzies, ze folia sie nie nadaje!Licze na szybka pomoc, bo kurz powoli osiada :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SKORUPA Opublikowano 4 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2002 Mam pytanie. Nie jest to calkiem problem natury technicznej, ale zawsze problem dotyczacy mojej MZ.Zapewne przez cala zime bede moj motorek trzymal w garazu, gdzie jest duzo roznych rzeczy a co za tym idzie i kurzu. Jak moge sie zabezpieczyc, zeby moj motor nie byl caly czas pokryty kurzem. Mozna zrobic jakas kape? Jesli tak to jaki material bylby najlepszy, przeczytalem gdzies, ze folia sie nie nadaje!Licze na szybka pomoc, bo kurz powoli osiada :D Pozdrawiam Witam!Ja swoją 251 nakrywam dużym kocem! :D Pozdrawiam!Skorupa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 7 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2002 ile panowie lejecie oleju do skrzyni biegow ? Czesciowo odpowiem sobie sam na to pytanie ja wlalem ok 750ml a powinno byc 500 pozniej wyczytaem w "Jeżdże motocyklem MZ" Czy strasznie zle ze tak duzo wlalem ? kumpel mowil ze moze tak byc A co wy na to ? PS mam juz prawko odebralem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SKORUPA Opublikowano 7 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2002 Witam! Najlepiej lać do ogranicznika (do otworu zakręconego śrubką w lewym deklu).Ja raz nalałem za dużo oleju to mi wyrzucało dzwignią zmiany biegów, cięgłem linki od sprzęgła i zaczeła dymić. Może temu że było za duże ciśnienie lub miałem przytkany korek wlewu oleju. Pewien mechanik powiedział mi żeby lepiej było mniej oleju niż więcej! Skorupa :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterek Opublikowano 8 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2002 Gdy kupiłem 251 strasznie sprzęgło szarpało. Sprawdziłem poziom oleju i było o wiele za dużo. Po upuszczeniu oleju sprzęgło przestało szarpać. Lać tak jak napisał Skorupa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 8 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2002 tyle ze jak ja lalem to lalem wlalem prawie 800ml a z tej srubki kontrolnej nic nie lecialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 8 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2002 tyle ze jak ja lalem to lalem wlalem prawie 800ml a z tej srubki kontrolnej nic nie lecialoOleju powinno się lać tyle ile zaleca producent.Sprawdz czy piszesz o właściwej srubce kontrolnej! Po wlaniu odczekaj momencik - olej musi rozpłynąć się po skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 8 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2002 juz spuscilem 250ml i jest ok motor dziala kopniak zrobiony elegancko dzieki PS wiem gdzie jest srubka kontrolna :D ale dzieki za troski :D Wiecie olej byl gesty i to moze dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SKORUPA Opublikowano 8 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2002 tyle ze jak ja lalem to lalem wlalem prawie 800ml a z tej srubki kontrolnej nic nie lecialoOleju powinno się lać tyle ile zaleca producent.Sprawdz czy piszesz o właściwej srubce kontrolnej! Po wlaniu odczekaj momencik - olej musi rozpłynąć się po skrzyni. Do 250 MZ idzie 900ml oleju, śrubka kontrolna jest na wysokości dzwigni zmiany biegów w zewnętrznej ściance dekla między kopniakiem a pokrywką od Obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cmyk Opublikowano 10 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2002 Hej. Sluchajcie nikt nie wspomnial o waznej rzeczy!!! Nadmar oleju moze doprowadzic do wypadku!!! Nalewajac wiecej oleju powodujemy wzrost cisnienia (mimo odpowietrznikow) oleju w skrzyni biegow na zimeringi walu korbowego, ale rowniez i zimeringu zebatki napedzajacej lancuch napedowy, jesli olej wyleje przez ten uszczelniacz to dostanie sie do oslony lancucha, a tamtedy przez tylna oslone plastikowa rozrzucony sila odsrodkowa na tylna opone. Nie madrze sie tytaj tylko sam lezalem przez ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 10 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2002 Hej. Sluchajcie nikt nie wspomnial o waznej rzeczy!!! Nadmar oleju moze doprowadzic do wypadku!!! Nalewajac wiecej oleju powodujemy wzrost cisnienia (mimo odpowietrznikow) oleju w skrzyni biegow na zimeringi walu korbowego, ale rowniez i zimeringu zebatki napedzajacej lancuch napedowy, jesli olej wyleje przez ten uszczelniacz to dostanie sie do oslony lancucha, a tamtedy przez tylna oslone plastikowa rozrzucony sila odsrodkowa na tylna opone. Nie madrze sie tytaj tylko sam lezalem przez ten problem. Dzieki na pewno sie nam MZciarzom przyda Ale mam taki maly dylemat. Wlalem 500ml oleju tyle ile zaleca producent ale ze sróbki kontrolnej nic nie leje sie :D Co jest nie tak Boje sie troche jezdzic bo zeby nie pozacierac silnika ale przeciez zrobilem wszystko dobrze. A wlewalem Hipol W80/90 czy cuś takiego Moze przyczyna jest zimno ? olej gęsty naprawde nie mam pojecia Co robic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cmyk Opublikowano 10 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2002 Sprawa jest prosta juz wczesniej pisana forum do skrzyni wchodzi wiecej niz 500 ml, po za tym motocykl musi stac na kolach a nie na podnozkach bo jest przechylony do przodu i bedziesz mial za malo oleju, ja podkladalem pod przednie kolo kawalek deski tak na oko aby stal bardziej w poziomie, wykrecalem srubke kontrolna wlewalem ok 600 ml a potem dolewalem malymi kawalkami az wyciekalo ze srubki, pamietaj troche to trwa bo jest zimno a olej gesty jak smar. Proponuje ci zagzac olej we wrzacej wodzie tylko nie na piecu bo jeszcze ci sie zapali :D) , bedzie wygodniej go nalewac. Proponuje ci wlewac inny olej niz hipol, to lipa robi sie szybko z niego bloto. Sprawdz klase lepkosci i kub olej do skrzyni innej firmy (oczywiscie do moto), warto zainwestowac, biegi beda wchodzic lzej a i halas sie obnizy. Ja jezdzilem na shellu, ale juz nie pamietam co to bylo, roznica zdecydowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 jaka moze byc przyczyna slizgania sie sprzegla Jade sobie na 5 ok 70km/h daje gazu na maxa a motocykl po pewnym czasie spada z obrotow przy dawaniu gazu ( przepustnica otwarta na maxa ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 jaka moze byc przyczyna slizgania sie sprzegla Jade sobie na 5 ok 70km/h daje gazu na maxa a motocykl po pewnym czasie spada z obrotow przy dawaniu gazu ( przepustnica otwarta na maxa )To co opisałeś to nie jest slizganie sprzegła. Jeżeli na powiedzmy 3 dodasz gwałtownie gazu i moto nie przyspiesza a jedynie czujesz i widziszże silnik zwieksza obroty to to jest własnie poślizg sprzegła. U ciebie raczej można się dopatrywć problemów z poziomem paliwa w gaźniku. Przeczyść filtry w kraniku, sprawdź odpowietrzenie zbiornika, przeczyśc też filtr w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 14 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 jaka moze byc przyczyna slizgania sie sprzegla Jade sobie na 5 ok 70km/h daje gazu na maxa a motocykl po pewnym czasie spada z obrotow przy dawaniu gazu ( przepustnica otwarta na maxa )To co opisałeś to nie jest slizganie sprzegła. Jeżeli na powiedzmy 3 dodasz gwałtownie gazu i moto nie przyspiesza a jedynie czujesz i widziszże silnik zwieksza obroty to to jest własnie poślizg sprzegła. U ciebie raczej można się dopatrywć problemów z poziomem paliwa w gaźniku. Przeczyść filtry w kraniku, sprawdź odpowietrzenie zbiornika, przeczyśc też filtr w zbiorniku. Krzysiek wiesz to jest to wlasnie z wyprawy wrocilem :D nie moge sie nawet dobrze rozbujac co robic ? Na 4 daje gaz obroty skacza a tu dupa nie jedzie szybciej do 3 biegu jest jeszcze jako tako albo moze po prostu na tych biegach sie nie katuje tak Pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.