Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Mzzz, teraz to nic nie wożę, bo motorek tyklo stoi, ale kiedyś zawsze miałem:

pompkę, łatki na dętkę, małą łychę do zdejmowania opony, zapasową świecę, oczywiście klucz do niej, z kluczy to 8, 10, 13, 17, chyba 19 do tylnej ośki, wkrętaki, co jeszcze to Krzysztof niech się wypowie. Ja swoich MZtek nigdy nie zostawiłem na drodze, zawsze gdy mi coś nawaliło naprawiłem. Siemanko

 

Cześć.

Niewiele można tu dodać. To dobrze. Ja jak jeździłem dalej zabieralem żarówkę drogową 6V 45W i jakaś tam 21W/6V. Raczej dlatego że kiedyś było cieżko z CPN-ami pracującymi w nocy teraz wiadomo inne czasy. Obejzyj swoje moto czy są tam może jeakieś nietypowe nakretki czy śruby które mogą w trasie doprowadzić do płaczu. Nie wiem jak w nowszych modelach ale w starszych nietypowa była "sruba" mocująca linke ssania do gaźnika. Pasował na nią klucz 14 i zdarzał się kłopot. Mozesz mieć również sruby imbusowe więc warto kupić wtedy komplet ot choćby taki za kilka złotych z supermarketu. Jeżeli wybierasz się w dalszą drogę przylutuj do zarówki takiej z 5W dwa kawałki drutów takie po 1,5 metra. Da to mozliwość naprawy moto w nocy a w razie potrzeby jest drut do kombinacji.

Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mzz, kazmirowi chyba chodzi o tzw. hermetic stosowany w samochodach.

Cześć.

Hermetik ma właściwości klejące. jest dobry bo teżejąc trwala uszczelnia ispaja powierzchnie ale bywa straszny w momencie rozdzielania połówek. Plecam zastosować silikon a zwłaszcza jego wersje odporna na temperatury.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele można tu dodać. To dobrze. Ja jak jeździłem dalej zabieralem żarówkę drogową 6V 45W i jakaś tam 21W/6V. Raczej dlatego że kiedyś było cieżko z CPN-ami pracującymi w nocy teraz wiadomo inne czasy. Obejzyj swoje moto czy są tam może jeakieś nietypowe nakretki czy śruby które mogą w trasie doprowadzić do płaczu. Nie wiem jak w nowszych modelach ale w starszych nietypowa była "sruba" mocująca linke ssania do gaźnika. Pasował na nią klucz 14 i zdarzał się kłopot. Mozesz mieć również sruby imbusowe więc warto kupić wtedy komplet ot choćby taki za kilka złotych z supermarketu. Jeżeli wybierasz się w dalszą drogę przylutuj do zarówki takiej z 5W dwa kawałki drutów takie po 1,5 metra. Da to mozliwość naprawy moto w nocy a w razie potrzeby jest drut do kombinacji.

Hej!

 

Dzięki.. A bezpieczniki? Wozicie? Słyszałem, że można taki bezpiecznik zastąpić zwykłym drutem to prawda?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to jeszcze nie mam za sobą wielkich podrozy ale tak mysle ze te bezpieczniki to przeciez mozna miec ze soba czy to tak duzo wazy cena jednogo to ok 30gr A co do zastapiania drutem to raz tak zrobilem z koniecznosci bo bylo male zwarcie i sie spalil bezpiecznik ale to lepiej robic na krótką mete Po co ryzykowac dla 30gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak oczywiście bezpieczniki należy mieć.Jakoś mi to do głowy nie wpadło a jest to rzecz niezbędna. Polecałbym wymianę standardowych bezpieczników typu rurkowego które potrafią mieć kiepskie styki na płytkowe typu samochodowego. Wiąże się to z koniecznością nabycia gniazdek przelotowych do ww bezpieczników. Te opisane typy są zdecydowanie lepsze, mają trwalsza konstrukcje, lepsze styki i są dostepne w wiekszości stacji benzynowych.

Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie musisz.

To zabieg "konsmetyczny" polegający na zdjęciu tylko lewego dekla. Wystarczy spuścić olej i przechylić moto na prawy bok żeby wszystko ściekło. Na upartego to mozna moto tylko mocno przechylić.

Jeżeli zejdzie cały olej to moto może stać normalnie w pionie.Przed zdjęciem dekla odkręć nakrętkę mocującą sprzęgło. Dodatkowo przed zdjęciem należy odłączyć linkę sprzęgła i zdjąć wajchę od biegów.Inaczej dekiel nie zlezie. Wcześcniej w sklepie z częściami zorientuj się czy mają uszczelkę pod lewy dekiel - kosztuje niewiele.

Dekiel powinien zejść bez żadnych problemów.

Przy montażu trzeba trochę więcej uwagi.

Zauważ w jaki sposób w wycięcie w bloku silnika wchodzi taka blacha ustalająca położenie kopniaka. Jest ona zamocowana na osi kopniaka i jednym końcem wchodzi w wycięcie na bloku. Przy montażu warto o tym pamiętać.

W razie problemsów pisz!

Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The Problem is,

 

że ja mam tylko prawy dekiel, który mogę na luzaka zdjąć.

Z lewej strony jest już trochę większa pokrywa i w dodatku jest uszczelniona czerwonym silikonem. Chyba, że chodzi o tą pokrywę :?: :?: :?:

 

 

I chciałbym jeszcze dokumentnie rozwiązać sprawę wymiany układu napedowego II rzędu.

 

Może wystarczy naciągnąć łańcuch, ale wolę go wymienić bo łańcuch przeskakuje na tylniej (prawdopodobnie) zębatce. Więc mam zamiar wymienić obie zębatki i łańcuch - dużo będzie z tym roboty. Podobno najlepiej nowy łańcuch przyczepić od starego (podczas naciągania). Też wylać olej przy zmianie zębatki pod prawym deklem :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sidewinder, dekiel z "czerwonym silikonem" to właśnie ten dekiel. Wymiana łańcucha to nie jest takie trudne, ja bym ci radził wymienić łańcuch i zębatki. W tym układzie zębatki też się zużywają robią się tzw. zęby rekinie i po wymianie tylko łańcucha to nie starczy ci on na długo, ponieważ dopasuje się do zużytych zębatek (zbyt szybko się rozciągnie). Oleju ze skrzyni nie musisz spuszczać, by wymienić zębatkę zdawczą. Nara

 

P.S. Słuchaj się Krzysztofa, bo ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za gratulacje ale to raczej bardziej obowiązki niż przyjemność.

Odnośnie dekla.

Oczywiście trochę namieszałem Sorry!!!

Prawa pokrywa dla uproszczenia nazywana "deklem" jest elmentem który może być zdejmowany bez żadnych problemów i na dobrą sprawę jak by się ktoś uparł to może bez niej jeździć. Oczywiście kosztem trwałości wielu elementów.

Lewa pokrywa jest elementem trwale związanym a silnikiem i nie zdejmuje jej się bez konkretnego powodu. Następna rózniaca to to że pod lewą pokrywą jest olej a pod prawą nie. Pisząc lewy dielkel miałem na myśli demontaż lewej pokrywy silnika czyli tej części osłaniającej przekładnię główną i sprzęgło. Do dobrania się do kopniaka konieczne jest zrobienie wg nastepującego schematu:

1. Linka sprzęgła - odlączyć i zdjąć.

2. odkręć małą okrągła pokrywkę sprzęgła - oznacz flamastrem co i jak było zestawione - zyskasz na nerwach przy montażu - nie dostaniesz szału.

3. Zdejmij wajchę od biegów.

4. Nie zdejmój dzwigni kopniaka - w instrukcjach cholera wie poco tak radzą!!!!

5. Odkreć nakretkę mocującą sprzęgło. Wiem że będzie trudno. Żeby się sprzęgło nie obracało wrzuć 5 i naciśnij hamulec. Nie podkładaj nic pod tłok jak wielu robi bo szlag go trafi.

6. Odkręć wszystkie śruby pokrywy i delikatnie ją zdejmij.

&. Napisz co zobaczyłeś.

 

Odnośnie łańcucha.

Są różne o różnej podziałce lub module. Różnica tkwi w odległości pomiędzy ogniwkami i średnicach ogniwek. Oczywiście są i różnice w budowie tzn, z oringami i innymi rzeczami tu są one mniej istotne.

W twoim Sidewinder przypadku prawdopodobnie sprzedawca dał łańcuch o innym module.Kup konkretny łańcuch taki jaki ma być w MZ.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZesc

 

Dzis przeprowadzilem piewrsza "operacje" mojej mz znaczy bylem tylko "anastazjologiem" no wiec: Wymienilem linke od skrzegla hamulec zrobilem wyregulowalem tylni tez

 

No i kopniak Do wymiany mam :

 

Półksiężyc - pare zębów znalazlem ale troche mi brak i nie wiem czy one gdzies sa czy moze ktos juz je wywyalil - Zgroza [ Co to robic ]

Wałek startera sprezynka bo jest peknieta

uczszelki olej

 

No i chyba odkrylem przyczyne ciagniecia sprzegla

otórz tryb rozruchowy kosza sprzeglowego - nie wiem czy sie dobrze wyrazam chodzi o te co jest ich 5 :D

 

ALe jak zrobie to bedzie brzytwa

 

JAki olej mi doradzacie no i Krzysztof prosil bym o opinie twoja na temat tych zębów jezdzilem tyle i nic nie bylo to one tam jeszcze mogą byc ? Wesprzyjcie mnie :| a i dzis bylem w wydziale komunikacji i mojego prawka jeszcze nie ma :(

 

I jescze jedno pytanie mnie bardzo nurtuje Moja srubka od spuszczania oleju nie wyglada za dobrze Można ja kupic ? zeby wymienic :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAPRASZAM WSZYSTKICH UZYTKOWNIKÓW MOTOCYLA MZ O WPISANIE SIĘ NA TEN POST Z PODANIEM JAKĄ MZ JEŹDZI. PROPONUJE NA TYM POŚCIE WPISYWAĆ WSZYSTKIE PROBLEMY DOTYCZĄCE MOTORU MZ, TAKŻE PORADY ORAZ STRONY DOTYCZĄCE WW. MOTORU

 

Mam 251e z 1990r. Mam taki problem że turkocze mi sprzęgło (jak wciskam klamkę to cichnie) Silnik jest po kapitalnym remoncie. Z takim turkotaniem i huczeniem spodkałem się w wielu MZkach? :?: To Tyle.

W dziale Mechanika opisałem :( Regeneracje pompy hamulcowej, :idea: SPRAWDZIŁO SIĘ

Każdy pewnie prubował wielu sposobów:

-wkładania oringów

-wkładania wcześniej namoczonych symeringów w hydrolu

-dobieranie innych

-wklejanie

-Spotkałem się z wytoczonym tłoczkiem z mosiądzu o większej średnicy. DZIAŁA tylko symeringi się deformóją po czasie.

Skorupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...