Skocz do zawartości

rotax 123


kwas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

EnduroMax mam pytanie ile masz lat i ile lat naprawiasz silniki motocyklowe? :P co do nadwymiarów to popytaj gdzies w serwise i dowiedz sie ze tłoki posiadaja nadwymiar i selekcje , nadwymiar czyli szlif jak niektórzy nazywaja, polini do swojego cylindra produkuje tylko selekcje 4 co chyba 0.03mm ,natomiast tłoków o np, 0,25mm wiekszych nie produkuje(0,25mm zazwyczaj podczas szlifowania gładzi o tyle sie rozwierca cylinder)wiec wrazie W nie przeszlifujesz tulej zeliwnej, co do tuleji ja tam mam silnik rotaxa w piwnicy z zestawem polini i tuleje alu mam wprasowana wiec nie wiem moze jakies odlewy sa np. w orginalnym :)ale to i tak nie zmienia zadnego fajtu opróćz tego ze bedzie "dłubanie" przy odlewie, a jezei grubosc tej tuleji lub jak TY wolisz odlewu jest na tyle wystarczajaca to nie widze problemu w rozwiercaniu nastepnie pokryciu nikasylem, poczytaj w jaki sposób zwieksza sie pojemnosc samochodów czy motocylki :P komnetarze na przyszłosc zachowaj dla siebie i odrób lekcje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komnetarze na przyszłosc zachowaj dla siebie i odrób lekcje Wink
EnduroMax mam pytanie ile masz lat i ile lat naprawiasz silniki motocyklowe? Wink

Nie masz sie do czego przyczepić tylko do wieku? Zapewniam Cię że niektorzy ludzie nawet 13 letni przewyzszaja Ciebie umiejetnosciami i doswiadczeniem.

 

Pozatym Max nigdzie nie pisał, że przez wsadzenie tłoka o większej średnicy nie zwiększymy pojemnosci silnika!

Japko, a w jakim celu stosuje sie tuleje aluminiową w cylindrze z tego samego materialu? Jesli naprawde masz cos takiego to w sumie spoko sprawa, bo w razie gdy uszkodzenie przekroczy znacznie poziom powloki nicasilowej, zamiast kombinowac lub zmieniac cylinder wystarczy wsadzic nową tuleje (+nikasil of course :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przerabialem taki silnik na pojemnosc 154ccm polegalo to na zmianie cylinra + tlok w zestawie poliniego oraz wzmocnionej korby bo normalna nie wytrzymywala wiecej jak 1000km i wysypywalo sie lozysko z ewentualnymi wymianami tlokow nie bylo problemu wszystko bylo dostepne w ofercie poliniego ja akurat z poznania to zamawialem gaznika nie zmienialem bo wystarczajaco mial duzy gardziel 34mm tylko jeszcze dysze wieksze wsadzilem i chulalo az milo a co do standardowego cylindra nie slyszalem zeby ktos go rozwiercal jedynie ponowne nakladanie nicasilu jezeli sie do tego nadawal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do nadwymiarów to popytaj gdzies w serwise i dowiedz sie ze tłoki posiadaja nadwymiar i selekcje ' date=' nadwymiar czyli szlif jak niektórzy nazywaja, polini do swojego cylindra produkuje tylko selekcje 4 co chyba 0.03mm ,natomiast tłoków o np, 0,25mm wiekszych nie produkuje[/quote']

Tylko co z tego skoro czasami można pare razy wrzucić tą samą selekcję.

Powłoka nicasilowa jest tak twarda że tak naprawde praktycznie minimalnie sie zuzywa, za to tłoki schodzą szybciej niż na żeliwie.

Jak już mówie są przypadni że wsadzało się pod rząd 3 tłoki tej samej selekcji.

 

ale to i tak nie zmienia zadnego fajtu opróćz tego ze bedzie "dłubanie" przy odlewie' date=' a jezei grubosc tej tuleji lub jak TY;) wolisz odlewu jest na tyle wystarczajaca to nie widze problemu w rozwiercaniu nastepnie pokryciu nikasylem,[/quote']

Może i racja ale zajamy sobie pytanie jaki to na sens skoro wyjdzie nam 150zł mniej niż nowy zestaw polini...

 

Sory bo troche mnie poniosło ale skoro jestes taki doswiadczony mechanik to czemu jednak sie w niekotrych sprawach mylisz?

Pozdrawiam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do EnduroMax no mnie tez troche poniosła wiec praszam ;)

w przypadku nikasylu owszem ale moja wypowiedz dotyczyła tuleji zeliwnej :banghead: . W cylindrach gdzie gładz jest pokryta nikasylem zmienia sie tylko kolejne selekcje tłoka a czesto sie zdarza ze własnie wstawia sie ta sama selekcje gdyz sredniaca cylindra nie zmieniła sie i jest w granicach tolerancji ,gdy gładz zostanie porysowana lub skonczy sie to jezeli gosc który regeneruje nikasyl nie odstawia fuszerki to przeszlifowuje gładz ok 0,25mm i wtedy nakłada nikasyl w procesnie elektrolizy, w przypadku tuleji zeliwnej w motocyklach 2T wysilonych przy "odpowienim" uzytkowaniu przy przebiegu 20-30kkm luz jest juz tak duzy ze mozna jedynie wstawic kolejny nadwymiar, kiedys jak remontowałem silnik od yamahy dt to po zmierzeniu okazało sie ze cylinder był tak zuzyty ze mozna było wstawic tłok na kolejny szlif bez szlifowania gładzi :lol:

a do kwas'a popatrz na ebay.de i ebay.it patrzyłem dzis i mozna cały komplet kupic nowke nawet za 800zł , wiec po co sie bawic w te "klocki" :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...