bronx Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Cze mam pytanko jakiego koloru powinny bys swiece w poprawnie dzialajacym i wyregulowanym silniku ???Bo np Ojciec w samochodzie ma BIALE a silnik jakos dziwnie mu lazi przy 80 ale niechce slyszec o regulacji zaworow itp. ech jego strataA ja jak z moto wykrece to mam takie jakby czarne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Powinny byc such bezowo / brazowe.Ojciec z bialymi ma za uboga mieszanke lub uszczelke pod glowica na wylocie, ty z czarnymi masz za bogata - sprawdz filtr powietrza, a jezeli tam jest dobrze to trzeba by bylo troche poszukac w jakim zakresie obrotow jestes za bogaty i odpowiednio przeregulowac gaznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 No poprzednik już wyjaśnił. Stożek izolatora powinien nieć kolor kawy z mlekiem , wiem że to śmieszne porównanie ale nic innego nie wpadło mi do głowy. Taki jasno brązowy. Jeżeli ojciec ma białe a wartość cieplna jest odpowiednia z zaleceniami producenta to albo bardzo ostro jeździ albo rzeczywiście to usterka silnika - za uboga mieszanka Jeżeli ty masz czarne, to rzeczywiście możesz mieć albo zanieczyszczony filtr albo bardzo spokojnie jeździsz ( w co nie wierze) Wartość cieplną świecy należy dobrać do stylu jazdy ( jeżeli cały motocykl jest ustawiony poprawnie) Jeżeli jeździmy spokojnie to powinniśmy zastosować cieplejszą świece np. zamiast ( oznaczenie Bosch) W 8 BC zastosować W 7 BC aby mogła się ona samo oczyszczać pomimo mniejszego obciążenia silnika. Jeżeli jeździmy bardzo ostro to powinniśmy zastosować zimniejszą świece aby nie następowało zjawisko samozapłonów od rozgrzanych elektrod świecy czyli zamiast W 8 BC stosujemy W 9 BC. Ja sam miałem podobną sytuacje. Jeździłem z kolegą z którym nieźle wymiataliśmy , prawie cały czas tyle co fabryka dała. Niestety kumpel wyjechał i teraz siedzi w Niemczech. Zacząłem jeździć z innymi kumplami. Ci zaś jeździli spacerowo. W pewnych momentach musiałem się gdzieś wypuścić i przejechać jakiś odcinek na max osiągach bo po prostu podczas tej jazdy spacerowej nie następowało oczyszczanie świec i silnik po jakimś czasie zaczynał przerywać , wypadały mu zapłony, strzelił w rurę albo gaźnik. Jedynym wyjściem było zmienić świece na cieplejsze. Problemy znikły jak ręką odjął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Właśnie, "kawa z mlekiem" - czemu śmieszne? to chyba popularne określenie, przynajmniej ja się często z nim spotykałem. Taki ładny kolorek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Pipcyk powaznie przy wolnej i spokojnej jezdzie swiece trzeba zmieniec ??????????? Kurde w zyciu by mi to do glowy nieprzyszlo. Wydawalo mi sie ze tylko cieplota gra tu role a rozruznienie na swiece sportowe itp to juz tylko poprostu inna konstrukcja i inny sposob wyzwalania iskry na swiecy .Opisze to tak bo nigdy do tego nieprzywiazywalem jakos uwagi (w ogarku czy MZ jakos uszlo to mojej uwadze a autko dobrze jezdz wiec ... :) ), moja siweca w moto wyglada tak na okolo gwintu jest czarna a elektroda jest hmm powiedzmy brazowawa ale napewno niejest berzowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 moja siweca w moto wyglada tak na okolo gwintu jest czarna a elektroda jest hmm powiedzmy brazowawa ale napewno niejest berzowa. *** Moze najpierw wyjasnimy o czym mowa, bo widze ze istnieja pewne niezgodnosci miedzy nami jezeli chodzi o nazwy czesci swiecy zaplonowej.Przede wszystkim mowiac o kolorze swiecy mowimy tak naprawde o kolorze porcelanowego izolatora elektrody centralnej. Nie interesuja nas tak bardzo okolice gwintu swiecy, ani kolor samych elektrod ktore sa dwoma kawalkami metalowego prencika, jeden wychodzacy ze srodka swiecy, drugi polaczony z metalowym przedluzeniem czesci gwintowanej ( elektroda masowa). Oczywiscie w przypadkach skrajnych elektrody i wnetrze gwintu tez beda pokryte nalotami, nadtopione itp ale przecietna swieca, w zaleznosci od skladu mieszanki i swojej wartosci cieplnej bedzie zmieniala kolor od prawie bialego do czarnego wlasnie na powierzchni tego porcelanowego izolatora.Tak ze jezeli mowisz ze elektroda jest brazowawa to czy mowisz o izolatorze???Jezeli tak to jest OK i nie musisz sie martwic o sklad swojej mieszanki.Na sprawe dobierania swiec do stylu jazdy patrze troche inaczej niz kol. Pipcyk, a mianowicie: jezeli twoje swiece sa zgodne z ksiazka tzn tym co Yamaha poleca dla twego modelu moto to jest OK i nie musisz nic zmieniac. Te podstawowe swiece sa najbardziej uniwersalne - nie robia problemow przy spokojnej jezdzie, a odrobina szalenstwa im tez nie szkodzi. Dla tych, ktorzy zdecydowanie preferuja szybka jazde fabryka podaje zwykle jedna czy dwie opcje swiec zimniejszych oszczedzajac ci poszukiwan na wlasna reke.Czyli w moich (kanadyjskich ) warunkach jezeli mam jakies watpliwosci to dzwonie do autoryzowanego serwisu i zadaje pytanie i kwestia rozwiazana. Koledzy z listy preclowej stale mi mowia ze w Polsce nie jest tak latwo:))) wiec jesli masz jakies problemy to zadam pytanie na preclach, gdzie jest silna grupa XJ karzy i sprawa sie wyjasni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Na sprawe dobierania swiec do stylu jazdy patrze troche inaczej niz kol. Pipcyk, a mianowicie: jezeli twoje swiece sa zgodne z ksiazka tzn tym co Yamaha poleca dla twego modelu moto to jest OK i nie musisz nic zmieniac. Te podstawowe swiece sa najbardziej uniwersalne - nie robia problemow przy spokojnej jezdzie, a odrobina szalenstwa im tez nie szkodzi. Mam pytanie co jest inaczej ??Podałem przykład na przykładzie świecy Boscha gdzie chodziło mi o oznaczenia i co w tym oznaczeniu oznacza wartość cieplną.(nie jest to świeca do yamahy, to prykład) Oznaczenie W- wymiar gwintu 8 – wartość cieplna B C to dodatkowe oznaczenia informujące że elektroda środkowa jest wysunięta o 1.5 mm i rdzeń elektrody jest miedziany ( lepsza wymiana ciepła ) Podałem dwa skrajne przypadki bardzo ostrej jazdy gdzie dla bezpieczeństwa powinno się świece wymienić na zimniejszą ze względu na możliwość występowania samozapłonów ( z resztą sam Piszesz że serwis tak radzi ) Natomiast drugi skrajny przykład to wolna spacerowa jazda na wysokim biegu z ledwo uchylonym gazem. I to nie z przerwami , tylko na okrągło taka jazda.Obciążenie silnika niewiele większe jak na biegu luzem.Ciekawe czy standardowe świece dały by sobie w takich warunkach rade. Oczywiście jeżeli ktoś tak jeździ od czasu do czasu nic się nie stanie, bo podczas normalnej jazdy nagrzeją się do takiej temperatury w której nastąpi oczyszczenie. Ale jeżeli tak się jeździ non stop świece nie dadzą się rady oczyszczać, i będą się pojawiały wypadające zapłony, szarpania podczas dodana gazu itp. Nie wiem gdzie tu jest niezgodność toku myślenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Adam dzieki , ale niemam zadnego problemu tak tylko zadalem to pytanie bo wsumie niewiedziealem co i jakma byc z swiecemi.Mnie poprostu Pipcyk zaskoczylo ze podczas spokojnenj jazdy tak jak Ty piszesz moga takie jaja zachodzic. Kurde czlowiek cale zycie sie czegos nowego dowiaduje.Serdeczne dzieki za wyjasnienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Adam dzieki , ale niemam zadnego problemu tak tylko zadalem to pytanie bo wsumie niewiedziealem co i jakma byc z swiecemi.Mnie poprostu Pipcyk zaskoczylo ze podczas spokojnenj jazdy tak jak Ty piszesz moga takie jaja zachodzic. Kurde czlowiek cale zycie sie czegos nowego dowiaduje.Serdeczne dzieki za wyjasnienia! Podczas normalene spokojnej jazdy jest wszystko Ok. Świece maja pewne spektrum temperatur które zapewnia im właśnie uniwersalność. To co opisałem to skrajny przypadek spokojnej jazdy. :) Ale takie zdarzenie miało miejsce i nie jest to historia wyssana z palca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2003 Pipcyk napisal: Mam pytanie co jest inaczej ??Nie wiem gdzie tu jest niezgodność toku myślenia ? *** No jakto - rzuca sie w oczy, ty pisales zeby probowac samemu, a ja zeby sie z serwisowka skonsultowac:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 17 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2003 nie dawno zdalem prawko i jezdzilem mz 251 na placu moto mial co jakis czas problemy z elektryka a elktrody swiec byly non stop okopcone. czy to ma jaki kolwiek zwiazek z tym co mowicie? bo wydawalo mi sie ze jak ja np godzine naginalem po placu z predkoscia max 15km/h to moto mogl sie tak zachowac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 17 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2003 Tak, w tym konkretnym przypadku biorac pod uwage ze kursanci zawsze jezdza wolno moznaby wymienic swiece na cieplejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.