asdx21 Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Witam Tym razem mam problem z jakością czekiego - polskiego "wynalazku" 0 kosza sprzęgłowego do jawy cz 350, a zatem : kupiłem niedawno nowy w super stanie kosz sprzęgł. , zalożyłem go , przejechałem jakieś 4-5km (dość szybkiej jazdy) , ale coś się stało (teraz nie ważne - nie ma to nic wspólnego z tą sprawą) i musiałem go śćiągnąć i jak sie okazało że "mosiężna" tuleja (ta nieruchoma w koszu , ma specyficzny kolor - brązowo miedziany) w koszu sprzęgłowym jest gładka (orginalnie była i miała byc dalej prążkowana]). Mam też stary kosz w którym po 18tys. km dalej można bylo wyczuć "mikro górki" w środku kosza. I teraz nie wiem czy tak ma być , a w najgorszym przypadku gdzie można kupić nieużywane , w y t r z y m a ł e kosze. Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 jest gładka Mógłys jaśniej napisać o jaką część chodzi?? jeśli o tulejke ślizgową ,bo tam tylko taka jest zrobiona z brązu (może mosiądzu, nie wiem) to ona powinna mieć gładką powierzchnie wew, natomiast na współpracującej z nią tulejce stalowej powinien być nacięty rowek smarującu. Ale zadnych "prążków" czy czegoś podobnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 widac ze nigdy nie przygladales sie koszu sprzeglowemu u jawy 350 cz!!! wlasnie na tej tulejce z mosiądźu wyczuwać mikro prązki czy rowki!!! chyba ze ty zawsze miales starte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 wlasnie na tej tulejce z mosiądźu wyczuwać mikro prązki czy rowki!!! a niby po co one by tam miały być ?? jeśli takie są na nowej częsci i są one rzeczywiście bardzo małe to IMHO są to niedokładnosci obróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omka Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 nieprawda są to kanaliki które mają lepiej doprowadzać olej między tuleje a kosz sprzęgłowy bez tego by miała bardzo kiepskie smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 kanaliki które mają lepiej doprowadzać olej między tuleje a kosz sprzęgłowy bez tego by miała bardzo kiepskie smarowanie Do tego właśnie służy rowek smarujący naciety na tulejce STALOWEJNatomiast tulejka brązowa wprasowana w kosz powinna być gładka, wszelkie nierówności spowodują przyspieszone zużycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Rozio ma racje. Dwie powierzchnie gladkie pomiedzy ktorymi znajduje sie olej moga przeniec wieksze naciski w porownaniu z dwoma powierzchniami nierownymi (posiadajacymi rozne wystepy). W przypadku plaskich powierzchni film olejowy jaki sie tworzy i za pomoca ktorego sa przenoszone obciazenia nie jest tak szybko zrywany jak w przypadku nierownych powierzchni..Jak myslice dlaczego czopy walow korbowych z lozyskowaniem slizgowym (panewki) sa bardzo gladkie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 21 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 trzymaliście kiedyś w ręce kosz sprzęgłowy do jawy cz350??? jak kupisz nowy to są w mosiądzowej tulejce w koszu takie małe kanaliki wyczuwalne najlepiej tylko palcem. ja jak go kupiłem to też takie miał , ale po założeniu go do jawy i przejechaniu ok. 4-5km , ta powierzchnia była już gładka. czyli wniosek - w nowym kupionym koszu ta mosiądzowa tuleja się szybko ściera. aha, jak miałem założny ten nowy kosz to jawa miała znacznie większe drgania niż kiedy miałem założony stary kosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Jezeli wytarly Ci sie te niby "male kanaliki" no to tuleja ma wiekszy luz i kosz lata. Stara widocznie byla lepiej spasowana. Moim zdaniem to te tuleje mosiezne powinny byc wykonywane wstepnie a pozniej samemu obrabiac dokladnie pod wymagany wymiar.(tak jak to zwykle bywa z tulejkami zwrotnic, korbowodow, skrzyn biegow itp) A jezeli producenci taka lipe odstawiaja to lepiej dorabiac te tuleje we wlasnym zakresie z odpowiednim pasowaniem i chropowatoscia powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 24 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 Stąd wniosek - że polskie kosze po regeneracji to tandeta!!! Mój "nowy" kosz własnie byl po takowej regeneracji. Stąd większe drgania brały się własnie z wytartej mosiądzowej wkładki kosza. Więc uważajcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sanjuro74 Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 witamtuleja powinna być z brązu,jeśli to był mosiądz, to dlatego tak szybko powstał luzpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.