kosior_ Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 czesc, mam Jawe 350 delux i mam taki problem, chce wymienic sprezyne od dzwigni zmiany biegow (nie od kopniaka) chociaz jest to w jednym. noi nie wiem czy trzeba rozpolawiac silnik czy tylko odkrecic dekiel i tyle? mam jawe pierwszy raz do dej pory trudnilem sie w mz, i nie wiem. prosze o pomoc i z gory dzieki! :?[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 NIE TRZEBA! wystarczy odkrecic dekiel!(oczywiscie jesli chodzi ci o te dwie sprezynki dzieki ktorym walek zmiany biegow odbija :)a nie zostaje na samym dole gdy wrzycimy np jedynke! Pozdro! Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 potwierdzam jako posiadacz tego samego modelu czeskiej piękności - wystarczy odkręcić dekiel. Wcześniej jednak proponuje w sposób kontrolowany (najlepiej do jakiejś puszeczki - broń boże na trawkę) spuścić olej ze skrzyni (śrubką pod motorem). Odkręcenie dekla z olejem w środku skończy również wypływem cieczy smarnej jednak w znacznie mniej kontrolowany sposób. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 czeee Spuszczanie oleju nie jest konieczne jezeli odkrecamy dekiel ... łatwiej jest poprostu przechylic motorek na bok . Robota prostsza przy rozkrecaniu i odpada samo spuszczanie a potem zalewanie oleju .. taka metoda dla leniwych :twisted: pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerlst Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 witam Radzę jednak olej spuścić bo wtedy można moto trochę pochylić w odwrotną stroną czyli do siebie, bo jak pochylimy w drugą stronę i sprężynka wpadnie przypadkowo do silniki to taki "leniwy" może mieć dużo zabawy :twisted: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Tak sobie konbinuje i nijak mi nie wychodzi ze te dwie spręzynki co maja niby odbijac wałek na położenie luz sa własnie od tego. Wychodzi mi, jak sie dobrze przyjrzec, że one tylko dosickają kołeczki zazebiające się w wycięciach w tarczy prowadzącej wodziki. Wałek w położenie neutralne odbija układ dżwigni sprzegłowych i same sprężyny sprzęgłowe poprzez rekcję szpilki w wałku sprzegłowym ( wiadomo o co chodzi) to ona cofając się dociska ramię -znów przez układ (to do którego jest zamocowana linka sprzegłowa) a zkoleki to ramie trafia w wyprofilowaną kształtkę która jest na wałku -trzymaku owych kołeczków i spręzynek, i to ramię utrzymuje dżwignię w położeniu neutralnym. Ciężko to zauwazyć podczas normalnej pracy motocyjka bo dzwigina sama opada w dół a wodziki i śrut w blokadzi terczy ja utrzymują ale wystarczy np. połozyć motocykl na prawa strone poziomo, wykręcic wczesniej ta śrube regulacji szprzegła w mechaniźnie i popróbowac czy dźwignia wróci sama do płożenia luz z biegu, Jestem pewien, ze nie! 8) Sprawdź- wrzuc jedynle na wciśnietym ręcznym sprzegle i czy dzwignia odbije wtedy? ( mozliwe że troche tak bo u mnie ociera troche ta kształtka o to ramię ale napewno nie zaskoczy w luz neutralny sama, zaskoczy jesli puscisz żwignie ręczną.Stąd wazne jest by oprócz prawidłowej regulacji sprzegła kształtka ta nie ruszła się za mocno na wałku czyli nit nie był wypracowany,,ale to juz inna historia :D zatem wymina tych spręzynek pośrenio może i wpłynie na cofanie dźwigni bo rekacje sie sumują ale raczej porawi się tylko docisk tych piesków,reszta bez zmian zatem jeśli masz problemy z dxwignią to raczej szukaj gdze indziej. A moze sie mylę ? :?: Mirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Mylisz się. Właśnie te sprężynki ustalają wałek dźwigni zmiany biegów w położeniu centralnym. Dźwignie sterowania sprzęgłem (tak to nazwijmy) nie ustalą wałka chociażby z kilku przyczyn m.in. luzów i kształtu wycięcia. Sprawdzone empirycznie, byłem zmuszony kilka dni jeździć bez jednej ze sprężyn.Radzę jednak olej spuścić bo wtedy można moto trochę pochylić w odwrotną stroną czyli do siebie' date=' bo jak pochylimy w drugą stronę i sprężynka wpadnie przypadkowo do silniki to taki "leniwy" może mieć dużo zabawy[/quote'] Dokładnie tak! Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Tak myle się :buttrock: :banghead: :D przepraszm i sypię makówke popiołem a dlaczego? otóz: zaintrygowało mnie to odbijanie dzwigni i sprawdziłem u znajomego-faktycznie odbija !!!, zacząłem szukać u siebie i znalazłem przyczynę!, jakis czas temu zmieniając łańcuszek sprzegłowy wywaliłem uszczelniacz wałka kopaka bo po miesiącu ciekł !, zapakowałem oring i szlus , owszem byl ciasny a raczej gruby ale zmontowało się i nie ciekło, ale pod wpływem oleju jak sądzę bo to jak teraz sie okazało nie był olejoodporny napuchł niesamowicie i blokował wałek na tyle, ze faktycznie z tym odbijaniem było róznie jak sobie przypominam i stąd mój mylny wniosek. DZieki Browarny! ;) , ale za to zdobyłemm kolejne doświadczenie pozdrawiam Mirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 czeee Radzę jednak olej spuścić bo wtedy można moto trochę pochylić w odwrotną stroną czyli do siebie Robota przy silniku w takiej pozycji musi być bardzo przyjemna :buttrock: ja jednak wole zaryzykowac (a wlasciwie jakie to ryzyko .. jezeli cos wpadnie to magnesik na teleskopie i kazdego "delikwenta" mozna z silnika wyciagnąć ) i pracowac przy motocyklu w ludzkich warunkach niż łamać sobie krzyż i przeklinac jakie to niewygodne :banghead: Z tym odbijaniem dzwigni to Browarny ma calkowitą racje .. sprawdzalem juz empirycznie nie raz (teraz calkiem wywaliłem ten pólautomat i wszystko gra). pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerlst Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Przecież napisałem "trochę" pochylić, trochę nie znaczy kłaść moto na siebie.... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosior_ Opublikowano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 dzieki za porade. a mam takie pytanko, ma ktos do sprzedania blotnik plastikowy tylny do jawy(tanio)? jak ktos ma to napiszcie. a i jak umiescic zdjecie przy swoim profilu?? z gory dzieki Jawa 350 de Lux[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.