Skocz do zawartości

Płyn hamulcowy


Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczywiście było juz o tym na 4rum oraz tu: http://www.hamulce.net/plyny.htm

 

4 i 5,1 bo mogą być problemy

 

Ale ja to zrozumiałem inaczej niż bronek tzn:

 

DOT3 -> DOT4 -> DOT5.1 -- mieszalne ze sobą, na tej samej bazie i różnią się coraz wyższą tem. wrzenia, higroskopijne, niszczą lakier.

 

DOT5 - niemieszalny z powyższymi, oparty o w pełni sysntetyczną bazę silikonową, pierwsze z nich mogły niszczyś połączenia gumowe (obecne już nie), obojętne dla lakieru, trudniejszy do dostania niż tradycyjne, nie jest higroskopijny.

 

To w skrócie moje wnioski z lektury. Poprawcie mnie jeśli cos pomieszałem, żeby nie wprowadzać w błąd (mam nadzieję że jednak nie namieszałem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczescie nie pomieszales, jak koledzy wyzej - DOT 5 nie miesza sie z innymi, a stosowanie DOT 5.1 ma sens w sporcie, ale nie w normalne eksploatacji gdzie najlepszym kompromisem miedzy jakoscia a cena jest DOT4.

5.1 ma najwyzsza temp wrzenia, ale tez najwyzsza higroskopijnosc i cene. Tak ze zuzywa sie szybciej niz 4, za to kosztuje drozej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...