Skocz do zawartości

Jak zdjąć koszyk sprzęgłowy?? SHL M11


piotr7557
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Mam silnik od SHL M11 S32 (3 biegowy) chciałem wymienić zębatkę kopniaka ale za cholere nie wiem jak zdjąć koszyk. :( Ma ktoś może jakiś schemat albo coś w tym stylu?? Tam jest taki dekielek z 2 dziurkami, nawet nie wiem gdzie jest spężyna :roll: pomużcie

Pozdro :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie było innych w SHL systemów sprzęgłowych ( nie wiem, miałem krótko WFM 3 bieg) a jak piszesz miałem podobne sprzęgło to identyko co też w WSK175,

bardzo prosto:

odkręcasz nakrętke M8 ta z owtorami na zwleczkę i zdejmuszesz ta miseczkę

wkładasz np szczypce do pierścieni segera w te otwory tak ( ok 2-3 cm)by konce zahaczyły o występy nakrętki ktora jest tam w środku za tą podkadką zdziurkami i odkręcasz wszystko przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ( chyba tak bo jest tam normalny prawy gwint) iwykręcasz czały kubeczek ze sprężyną i ta podkładka z dziurkami

jesli szczypce nie pomogą może coś grubszego- u mnie wykręcała sie bardzo łatwo

nie polecam wyjmowania segera by dostać sie do tej nakrętki na wałku sprzęgłowym bo moze wystrzelić( spręzyna!) i nacobić kłopotów,ale jesli to jedyne wyjście to trudno, musisz uważać

 

chyba to wszystko

 

a może jest inny sposób?

 

pozdrawiam

 

Mirek :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam wyjmowania segera by dostać sie do tej nakrętki na wałku sprzęgłowym bo moze wystrzelić( spręzyna!) i nacobić kłopotów' date='ale jesli to jedyne wyjście to trudno, musisz uważać

[/quote']

 

jeśli nakrętka jest przykręcona nic nie wystrzeli.

Nakrętka ta powinna być zabezpieczona zagiętą podkładką "kielichem" i jeśli tak jest trzeba zdjać segera i tą podkładke z otworami aby zdjąć sprzęgło.

jeszcze jedno - nakrętka trzymajaca zabierak sprzegła w różnych latach produkcji mogła być z lewym lub prawym gwintem.

 

Najlepiej poszukać schemat sprzęgła - jak go zobaczysz wszystko powinno być jasne :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj!

 

Jeżeli byś przy okazji wyjmowałł popychacz ( metalowy okragły pręt, w srodku - to uważaj by nie wypadła kulka, znajdująca sie pomiędzy nim a drugim popychaczem) Warto przy okazji sprawdzić czy nie zrobiła się w przekroju eliptyczna !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już zrobione :P Moja jedyna obawa to grubość nowych tarcz' date=' są mocno ściśnięte, w zasadzie ledwo je założyłem... Myślicie że sprzęgło będzie dobrze działać?? :roll:[/quote']

 

Witaj!

 

te typy tak mają, że sprzęgło (sprężyny) wymaga scisnięcia. Przy okazji - sprawdzałeś, czy łańcuszek nie był za bardzo wyciągnięty? a także jaki stan jest zabieraka?. Warto tez było sprawdzic, czy ścianki kosza nie sa wypracowane od tarcz (wykorbienia). grubość okładzin korkowych wynosic powinna z tolerancja około 4 mm (4,2). Nie powinny mieć mniej niz około 2,8 mm ( dotyczy silników 125 produkowanych od 1966)

Pozdrawiam

 

[ Dopisane: 25-02-2006, 22:49 ]

Małe sprostowanie!

 

Odpowiadałem w innym forum i pomieszałem zdania.. Oczywiście nie 125 i od 1966 w motocyklu SHL. To dotyczyło innej mojej wypowiedzi w stosunku do WSK 125

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...