Skocz do zawartości

Tylne zawieszenie M-72


brzytwa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim SAM-ie z silnikiem VW mam ramę od M-72 (przerobioną) i oryginalne suwaki z tyłu. Dorobiłem w zakładzie w Łodzi bardziej miękkie sprężyny (niby do jazdy solo) i w związku z tym zawieszenie pracuje bardzo miękko przy wjeździe na nierówność. Ale po chwili cholernie odbija. Wydaje się, że oryginalne gumowe odbojniki nie wystarczają. Chciałbym założyć zamiast nich np sprężyny zaworowe od jakiegoś samochodu. Może robił ktoś podobne przeróbki?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no przeciez wiem ze suwaki skladaja sie z samych sprezyn, amorkow brak, tyle ze jak te sprezyny sa twarde i malo co sie uginaja to i nie odbija, a jak sa miekkie to bedzie bujac, a amortyzatory, sam kiedys o tym myslalem jak dorobic, na mysleniu sie skonczylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

w tych suwakach to jest tak:

rura, a na niej suwa sie suwak ktory jest zbudowany tak ze ma dwie tulejki mosiezne/brazowe (na dole i na gorze) a miedzy nimi jest przestrzen wypelniona smarem, moze to i daje jakies tarcie, nie wiedzialem ze az takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zappek dobrze mówi. W suwakach role amortyzatorów przejmuje tarcie pomiędzy elementami poruszającymi się. Jest to prymitywny sposób, ale jakoś to działa. Bez jakichkolwiek amortyzatorów zawieszenie po wjechaniu na nierówność bujałoby się w nieskończoność. Tarcie pomiędzy elementami tłumi właśnie te drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Zappek dobrze mówi. W suwakach role amortyzatorów przejmuje tarcie pomiędzy elementami poruszającymi się. Jest to prymitywny sposób, ale jakoś to działa. Bez jakichkolwiek amortyzatorów zawieszenie po wjechaniu na nierówność bujałoby się w nieskończoność. Tarcie pomiędzy elementami tłumi właśnie te drgania

 

dac mu piwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstaje pytanie, czy:

1.Elastomer jest olejo (a właściwie smaroodporny)?

2.Czy daje się toczyć? (w co wątpię)

3.Gdzie go kupić w jakichś większych kawałkach?

Pójdę dwiema drogami: spróbuję skombinować trochę gumy albo tego elastomeru, a z drugiej strony kupię też sprężyny-w końcu na szrocie są po 2.5 zł za sztukę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...