brzytwa Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 W moim SAM-ie z silnikiem VW mam ramę od M-72 (przerobioną) i oryginalne suwaki z tyłu. Dorobiłem w zakładzie w Łodzi bardziej miękkie sprężyny (niby do jazdy solo) i w związku z tym zawieszenie pracuje bardzo miękko przy wjeździe na nierówność. Ale po chwili cholernie odbija. Wydaje się, że oryginalne gumowe odbojniki nie wystarczają. Chciałbym założyć zamiast nich np sprężyny zaworowe od jakiegoś samochodu. Może robił ktoś podobne przeróbki?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 a moze to wina braku amortyzatorow ?a przy okazji chinczycy robia do swoich kopii m-72 "miekkie" sprezyny od jazdy solo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Jakich amortyzatorów? Zawieszenie suwakowe mam kompletne, nie wiem, o jakich amortyzatorach myślałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 no przeciez wiem ze suwaki skladaja sie z samych sprezyn, amorkow brak, tyle ze jak te sprezyny sa twarde i malo co sie uginaja to i nie odbija, a jak sa miekkie to bedzie bujac, a amortyzatory, sam kiedys o tym myslalem jak dorobic, na mysleniu sie skonczylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 z tego jak mnie w szkole uczył pan marek R. to suwaki mają amortyzator tyle że cierny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 w tych suwakach to jest tak:rura, a na niej suwa sie suwak ktory jest zbudowany tak ze ma dwie tulejki mosiezne/brazowe (na dole i na gorze) a miedzy nimi jest przestrzen wypelniona smarem, moze to i daje jakies tarcie, nie wiedzialem ze az takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Zappek dobrze mówi. W suwakach role amortyzatorów przejmuje tarcie pomiędzy elementami poruszającymi się. Jest to prymitywny sposób, ale jakoś to działa. Bez jakichkolwiek amortyzatorów zawieszenie po wjechaniu na nierówność bujałoby się w nieskończoność. Tarcie pomiędzy elementami tłumi właśnie te drgania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Zappek dobrze mówi. W suwakach role amortyzatorów przejmuje tarcie pomiędzy elementami poruszającymi się. Jest to prymitywny sposób, ale jakoś to działa. Bez jakichkolwiek amortyzatorów zawieszenie po wjechaniu na nierówność bujałoby się w nieskończoność. Tarcie pomiędzy elementami tłumi właśnie te drgania dac mu piwa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Zgoda. W takim razie jak zmniejszyć efekt "odbicia"? Może dać grubsze gumowe krążki w odbojnikach? Ale myślałem o jakimś poważniejszym rozwiązaniu-np dać na dole suwaków krótkie twarde sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 No może to pomoże, będziesz miał progresywne zawieszenie. Prawdopodobnie to najlepsze rozwiazanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huck Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 czew widelcach rowerowych sa wkladki z elastomeru to takie tworzywo które dziła jak sprzyna+amortyzator razem to znaczy szybciej sie ugina niz oddaje odbicie moze byc cos takiego tam wpakowałpzdrhuck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Powstaje pytanie, czy:1.Elastomer jest olejo (a właściwie smaroodporny)?2.Czy daje się toczyć? (w co wątpię)3.Gdzie go kupić w jakichś większych kawałkach?Pójdę dwiema drogami: spróbuję skombinować trochę gumy albo tego elastomeru, a z drugiej strony kupię też sprężyny-w końcu na szrocie są po 2.5 zł za sztukę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Kolejowe zderzaki elastromerowe robi firma KAMAX -Kańczuga /przemyskie/ Może mają odpady elastomeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.