Skocz do zawartości

Alternator do K-750


maniekbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hmm ... a cos takiego by niepodpasowalo ??  

 

http://motoallegro.pl/show_item.php?item=84650095

 

jak juz o alternatorach mowa ... powiedzcie moze czy warto (jelsi tak to w jaki/od czego?) inwestowac w elektroniczne regulatory napiecia ? instalacja 6v ofcorz

 

Cos takiego do M-63 bezposrednio by nie pasowalo... Musialbys calkiem wyciac loze prodnicy i idwiercic w bloku otwory do mocowania alternatora, albo zmienic blok silnika na nowszy z alternatorem, nie warte zachodu.

Podobno niektorzy pakuja regulatory elektroniczne z junaka, ale i tak to nie zmienia faktu ze oryginalna pradnica jest bardzo slaba 65 W przy pelnych obrotach to i tak malo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i tak to nie zmienia faktu ze oryginalna pradnica jest bardzo slaba 65 W przy pelnych obrotach to i tak malo...

 

hmm a poza wymiana pradnicy na altek istnieje jakas mozliwosc usprawnienia oryginalnej ?

 

pozatym wydaje mi sie ze jak sie caly uklad ladowania doprowadzi do nalezytego stanu to powinno to wystarczyc ...

 

45W swiatlo przednie + 5W pozycyjne + zaplon i kontrolki ... tak to chyba przy oryginale powinno wygladac ? mam Jawe 343.5 z pradnica wlasnie na 65 W dokladnie i nigdy zadnego problemu z pradami niemialem a przeciez odbiorniki pradu dokladnie te same (+ kierunki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos nie ma problemu z deficytem energii elektrycznej w swoim sprzecie to nie musi nic zmieniac.

Kumpel kaska jezdzi na oryginalnej 6 v pradnicy i tez jakos rade daje, tylko ze te ruskie pradnice maja tendencje do odlutowywania sie kabelkow od komutatora, gdyz pradnica jest szczelnie zamknieta (tempertura), no i obroty dosc duze (znaczna sila odsrodkowa). Mozna probowac owijac to miejsce np grubymi nicmi i pozniej to lakierowac.

A te 65 W to przy jakich obrotach silnika jest uzyskiwane ? Ma ktos moze charakterystyke tej pradnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem kąta zamocowania szczotek -w zasadzie w praktyce nie ma to większego znaczenia bo sprężynki szczotek są bardzo silne . Przeróbka łądowania w dolniaku na prądnicę 125p to jedyna słuszna moim zdaniem modyfikacja w emce czy kaśce . Do prądnic koniecznie stosujcie redukcje (zamiast przedniej oryginalnej klapki ) wytoczone z materialu niemagnesującego sie(Alu ,mosiadz ,miedź ,polipropylen zwany potocznie "teflonem" ) . Znawcy wiedza o co chodzi . W redukcji z przodu oczywiście miejsce na simering .Koszt wytoczenia takiej redukcji (z otworu oryginalnego w karterze na średnicą prądnicy) to okolo 40zł , czasem bywają one na Allegro .

Dla laika oglądającego motocykl taka prądnica niczym nie różni się od oryginału , poza ciut większą średnicą,ale optycznie wygląda to estetycznie . Przy odrobinie smykałki majsterkowiczowskiej nawet stare mocowania mozna zastosować.

 

[ Dopisane: 03-02-2006, 01:50 ]

standardowo dopisuje bo zapomniałem : polecam aluminiowe miski oleju od nowych urali , jak również uralowskie pompy oleju -zębatki o ok3mm wyższe . Sam mam pompę oleju o zębatkach dwukrotnie wyższych,ale wiaże się to z korekcją magistrali olejowych by nie zalewało lewego cylindra olejem ,a nadliczbowa ilosć oleju smarowała jedynie łozyska i rozbryzgiwala się po karterze.Piec taki jest praktycznie nie do zatarcia ,nie przegrzewa się nawet w upalne dni podczas kilkugodzinnych rajdów po szosie z wóżkiem i pasażerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Sam mam pompę oleju  o zębatkach dwukrotnie wyższych,ale wiaże się to z korekcją magistrali olejowych by nie zalewało lewego cylindra olejem ,a nadliczbowa ilosć oleju smarowała jedynie łozyska i rozbryzgiwala się po karterze.Piec taki jest praktycznie nie do zatarcia ,nie przegrzewa się nawet w upalne dni podczas kilkugodzinnych rajdów po szosie z wóżkiem i pasażerami.

 

Mozesz szerzej napisac na czym polegalaby ta korekta kanalow olejowych? Widzialem kiedys silnik z wymuszonym smarowaniem prawego cylindra. Stosowal juz ktos z was takie rozwiazanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

Ja myslę ze kąt ustawienia szczotek jest bardzo ważny.Ja tak mam jak jest ale z lenistwa.A dlaczego ten kąt jest ważny to temat dla inżynierów.

Nie kapuję też tego stwierdzenia dotyczącego zrobienia przedniej pokrywy prądnicy z innego materiału niż stal.To łożysko w przedniej pokrywie powinno być też z miedzi lub aluminium.

Myslę ze pole magnetyczne powstaje między uzwojeniami nawiniętymi w ruże stalowej.Którą zresztą wielu przetacza.A pokrywy przednia i tylnia są przeważnie odlewami,bo tak taniej produkować.A meteriał nie ma znaczenia.Ale być może się mylę.Nie jestem znawcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja też niedlugo bede się zabierał za elektrke w swoim rucholu,raczej zwłokach.Chce złożyć pradnice od 126p. Kiedyś znalazłem taki tekst na jakims forum,ale nie pamiętam juz jakim:

"Ty założyłeś dekiel i zębatkę od strony przeciwnej (od wentylatora w Maluchu)???Gdy włożysz taki zestaw do Rusa to kręci się w przeciwną stronę niż strzałka (grzeje się,hamuje silnik)Dlatego przed założeniem trzeba przełożyć kabelki na stojanie W stojanie są 2 cewki połączone szeregowo,kabelek z jednej cewki jest przynitowany do masy.Urywasz go,predłużasz,izolujesz i przykręczasz w miejsce odłączonego kabla z drugiej cewki na zacisk 67. W miejscu gdzie był urwany kabel na masie wiercisz otwór iprzykręcasz przewód odłączony z zacisku 67.Zakładasz prądnice do motoru,po uruchomieniu silnika jest ładowanie ale masz PLUS na masie (tak jak ja teraz w Emie,regler mechaniczny i plus akumulatora na masie)Przy minusie na masie pali regler elektroniczny i bezpiecznik jeśli jest przy akumulatorze.

DLATEGO trzeba przbiegunować stojan,odłącz przewód przy prądnicy 67,odłącz regler jeśli jest elektroniczny.Stojan prądnicy ma magnetyzm szczątkowy i należy zmienić jego biegunowość.Bieżesz kawał kabla ,prawą ręką trzymasz na plusie akumulatora a lewą przykładasz dłuższą chwilę do zacisku 67.Tej chwili nie potrafię Ci określić.Przełączenie stojana zamontowanie prądnicyi przebiegunowanie trwa krócej niż mój opis,powodzenia."

 

Myśle,że autor, sie nie pogniewa.

Co o tym tekscie sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,opis przebiegunowania krótko i na temat i co ważne-daje rade.Ja przebiegunowalem majas regler mechaniczny po prostu trzymajac na silę przez 5 sekund zworki na reglerze palcami (w elektronicznym za bardzo nie ma za co potrzymać ...) .

 

 

Co doi przebiegunowania polecam artykul "12 Volt w Iwanach" z gazetki "Motocykl moje hobby" , ale to stare wydania,z 10 lat temu...

 

 

Łożyska mozna zastosować o nr 6201

 

zimmering o nr 35-18-8 lub 35-17-10

 

 

Dlaczego dekiel z materialu niemagnesujacego się ? Aby nie bylzaburzany rozkłąd pola magnetycznego w stojanie . Zrobisz stalowe -też jakos to będzie łądować,ale jeśli robić na "full wypas" zrób jak mówie .Odpadnie Ci problem dostrajania amperarzu w regulatorze i problem gotującej się baterii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis z poprzedniej strony jak najbardziej w porządku. Ja po zamianie koncowek stojana podlaczylem zacisk 51 ze szczotek z zaciskiem tym od stojana 67 (czyli te dwie wystajace srubki razem) a wirnik pradnicy wsadzilem w uchwyt wiertarki i krecilem w przeciwna strone jak pokazuje strzalka na obudowie (czyli tak jak bedzie chodzic w motocyklu). Podlaczylem pod to woltomierz i biegunowosc byla tak jak powinna czyli + na tym zacisku ze szczotek, a minus na obudowie. Mozna tez zrobic na odwrot i podlaczyc pradnice pod prostownik - w takim stanie (zwarte koncowki 51, 67) do plusa, a minus do obudowy - pradnica powinna krecic sie w druga strone jak pokazuje strzalka. Jak bede uruchamial ta pradnice w moto to na wszelki wypadek wsadze na poczatek regler mechaniczny, zeby nie bylo niespodzianek, chociaz to krecenie wiertarka pradnicy czy podlaczenie jako silnik powinno zrobic swoje.

 

Co do metalowych obudow (pokryw bocznych) to widzialem w silnikach stalowe pokrywy (blaszane) tyle ze uzwojenie stojana bylo dosyc daleko od tych dekli. W pradnicy malucha cewki stojana wystaja poza obudowe pradnicy (ta srodkowa tuleje do ktorej jest przykrecony stojan), wiec metalowe pokrywy beda niemalze w bezposrednim kontakcie z uzwojeniem - i moze o to tu chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi - ale apropo tego bliskiego kontaktu ,jakbyś toczył to sobie ,a napewno bedziesz, to wyfrezuj frezem fi ok15 mm takie rogale od strony stojana by przy skręcaniu prądnicy nie uszkodzić zwoi drutu na stojanie bo spali Ci siecała prądniczka.

 

mata tutaj ,fotki koslawe ale ..

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=80731075

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wiem o co chodzi. Uwzglednilem to w rysunku ktory zreszta juz poszedl do fachowca, wiec zadnych poprawek nie da sie juz naniesc. Przemyslalem 3 razy calosc wiec zadnego bledu nie powinno byc, wszelkie pasowania i wymiary powinny byc ok.

Ale widze (lub zle widze) ze ta Twoja nie ma osiowania (centrowania) wzgledem obudowy - niewielki szczegol ale istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...