asdx21 Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Witam - to znowu ja. Tym razem z prośbą o pomoc w stwierdzeniu ... a minowicie : kupiłem tydzień temu kartery do jawy 350cz lecz kiedy zacząłem porównywać z moimi starymi karterami od razu zobaczyłem różnicę i wtedy porównałem numery , moja na karterach miała numer zaczynający się od cyfr 634... ( moja ma w nazwe Lux ), a u tych które kupiłem zaczynały się na 632... I teraz pytanie : czy pasować będą wszystkie elementy ( mocowanie - te wydaje mi sie że będzie takie same , ale dla pewności dobrze by było ...) z mojej cz'ty do tych które kupiłem? Bo na pierwszy rzut oka widać od razu że nie będzie mi pasować alternator (głównie mocowanie). Proszę bardzo o pomoc osoby tylko te które znają odp. na 100%. Z góry dziękuje. [ Dopisane: 28-01-2006, 12:45 ]widzę że nikt nie miał tu podobnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 A czym sie różnią te kartery? Może masz 6v a kupiłeś kartery od 12v albo na odwrót. różnią sie tym ze prądnica i alternator są inaczej mocowane, prądnica na 2 śruby a alternator chyba na 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 oby dwa mają na cztery śruby , a alterntor jest na 6v. ale głównie chodzi mi o takie rzeczy jak : korbowód, skrzynia biegów, łożyska , rozstawy i mocowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Co ty opowiadasz??? Ja u siebie mam prądnice która jest 6V i jest mocowana na 100% na dwie śruby, a alternator na bank ma 12V tak jak zresztą cała instalacja:) i jestem prawie pewien że jest mocowany na 4 śruby, stąd wynikają różnice w odlewie prawego kartera. [ Dopisane: 30-01-2006, 11:37 ]napisałeś że masz na myśli kartery od jawy 350cz, przynajmniej tak jest w twoim poście ale może jednak przyżyj sie jeszcze raz na ten motor i rzuć okiem na dowór rejestracyjny bo może jednak masz jawe 350TS co??? a Ts-ek 6V nie było:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 silnik CZ w wersji z alternatorem (12V) różni się od tego z prądnicą (6V) karterami i prawym czopem wału (inna długość i zbierzność stożka)Natomiast ten od TS 350 ma już dużo wieksze różnice i jakieś 50% częsci jest innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 1 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 no tak, ale czy jest możliwośc założenia korbowodu z cz350 634 do cz350 632 ??? jeśli nie dokońca tak to jakie trzeba spełnić wrunki żeby pasował korbowód? bo jeśli chodzi o alternator to małe piwo ( sam nie wiem czy cz350 634 , moja aktualna jest na 12 czy na 6v - ale wg. mnie to na 6v bo bateria do niego tez jest na 6v) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Tak jak kolega Rozio wczesniej wspomniał wały różnią sie prawym czopem. Tłoki mają ten sam skok wieć jestem prawie pewien że korbowody są identyczne (bo pytasz chyba o różnicę w wersji 6v a 12v???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 a więc waszym zdaniem jest że wszystko będzie mi pasować oprócz alternatora? czyli będę musiła dokupić alternator na 12v? bo teraz (stary) mam na 6v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Powoli jeszcze raz w ramach wyjaśnienia, to na 6v to nie alternator tylko prądnica:) jak kolega wcześniej wspomniał wały 6 i 12 voltowe róznią się prawym czopem (miejsce nasadzenie wirnika). Przy zmianie prądnicy na alternator trzeba zmienić całą instalacje elektryczną (akumulator, regulator, cewki, żarówki itd). Alternator nie bedzie pasował w miejsce prądnicy gdyż ma inne mocowania, trzeba rzeźbić albo zmienić karter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 tydzień temu kartery do jawy 350cz Zdecyduj się co w końcu kupiłeś kartery do jawy czy do CZ ?632 i 634 to całkiem różne silniki i jedyną przekładką jaką pomesz wykonać to przekładanie tych karterów na regale.Pomiędzy tymi silnikami wymienne jest kilka śrub a to co piszą koledzy to jeden wspólny bełkot.Jeżeli chcesz wymienić karter to musisz najpierw poszukać innego o takim samym oznaczeniu numerowym na początku czyli *634- itd* Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 632 i 634 to całkiem różne silniki i jedyną przekładką jaką pomesz wykonać to przekładanie tych karterów na regale.Pomiędzy tymi silnikami wymienne jest kilka śrub a to co piszą koledzy to jeden wspólny bełkot. W takim razie napisz co jeszcze jest inne w tych silnikach, bo z tego co wiem i co znalazłem w katalogach częsci to takei rzeczy jak :cylindry, tłoki, głowice, cała skrzynia biegów, całe sprzegło, mechanizm kopnika, gażnik są w wymienne między tymi silnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 No własnie spec majster uświadom nas bo my sierotki żyjemy w nieświadomości :P i bełkoczemy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 ludzie , co wy, przecie to nie cz ani jawa tylko jedno i drugie. motory tego typu powstawały przy współpracy dwóch firm jawy i cz. w skrócie to cz350. a kartery które kupowałem to są takie same , tzn. też do cz350 ,tylko trochę starszego modelu, choc na oko wyglądają identycznie. różnią się tylko obudową i pokrywami bocznymi. zależy mi na tym czy częsci będą mi pasowały z trochę nowszego modelu do starszego. to tak samo ja bym wał chciał przełożyć z jawy ts 350 638 do 640. bo wg. mnie powinny pasować bo przecież firmy nie dokonały w tak krótkim czasie tak wielkich zmian. [ Dopisane: 04-02-2006, 19:19 ]aha , fuss383 na swojej miniaturce tez ma cz350, mam taką samą. poznac ją potym że ma żeliwne cylindry (chyba sie nie myle?). zadne jawy bez cz nie maja takich [ Dopisane: 04-02-2006, 19:32 ]słyszał może ktoś o tym (w co nie wątpię) , że można na 100% zamienić sprzęgła z cz350 do jawy ts350 i będzie ok , a nawet lepiej. jeśli ktoś się nie zgadza to raczej nie powinien tu nawet zaglądć!!!! i wg mnie to nawet jest większa gama wymiennych czesci miedzy cz350 a jawą 350 ts [ Dopisane: 04-02-2006, 19:33 ]wiem bo sam tak mam ( ma dwa motory jawe 350 ts i jawe cz 350). :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 wiem jedno na 100%, walek na ktorym osaadzony jest kosz sprzeglowy w CZ350 jest krutszy niz w jawie TS 350! Kosze mozna zakladac od CZ do jawy tylko trzeba dorobic odpowiednią tulejke, czesto właściciele jaw zakladaja Kosze od CZ bo sa wytrzymalsze. Te od CZ są na trzy ,,zawleczki,,i sa praktycznie nie do zepsucia:P(mówie o konstrukcji nie o zembatce), a Jawowskie sa na bodajrze pięć śrob na klucz 10....gwinty w tym sie ukrecają a bolce w które wkreca sie śróbki pekają...JAWOWICZE, zakładajcie CZ'towskie kosze!!! Pozdro! Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 5 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 tyle to ja tez wiem. ale widzę że nikt na forum nie spotakł się nigdy z takim problemem co ja. wymieniał tu ktoś w ogóle kartery stare na nowe ( u cz350 )??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.