Pimpek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 jak go zapalalem ze "strzykawki" to swieca po wyjeciu byla czarna jak smola i tlusta. Motor po zapaleniu kopcil jak glupi jak go zapalilem w garazu to szlo sie podusic. ale jak zapalaliem to zauwazylem ze z laczenia kolanka z cylindrem mam nieszczelnosc i mi sie na niej taka czarna maź robila. Teraz nie umiem go uruchomic wogule:( tylko ze szczykawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 jak go zapalalem ze "strzykawki" to swieca po wyjeciu byla czarna jak smola i tlusta. Motor po zapaleniu kopcil jak glupi jak go zapalilem w garazu to szlo sie podusic. No to masz przyczynę-walnięty lewy simmer lub nieszczelności w skrzyni korbowej na połączeniu karterów-albo jedno i drugie na raz. We wszystkich przypadkach musisz rozkręcać silnik.Sprawdź podczas zakładania simmera czy powierzchnia styku karter-simmer i czop-simmer nie jest uszkodzona.Również czy kartery w miejscu łączenia są w porządku.Powodzenia. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 6 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 rozumiem a teraz powiedzcie mi drodzy koledzy co mam zrobic zeby zdjac lozysko z karteru z lewej strony?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Takie łożyska powinno sie zdejmować na gorąco, czyli po wcześniejszyn nagrzaniu karteru do ok.100 stopni.Jak już będziesz miał rozebrany karter, do ogrzej miejsce osadzenia łożyska(np. na kuchence gazowej przenośnej) i zaraz potem podłuż pod te miejsce tuleje metalową której średnica wew. będzie większa od średnicy zew. łożyska o jakiś milimetr. I wtedy z drugiej strony wystarczy puknięcie młotkiem przez np. drewniany bolec i łożysko wyjdzie.Oczywiście zakładam ,że masz łożyska z metalowymi koszykami. ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 daj se spokój z nagrzewaniem. bierzesz jakis wałek i kilka strzałów po okregu ( zew bierzni łożyska) i załatwione, przy składaniu mozesz nagrzac karter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 daj se spokój z nagrzewaniem. bierzesz jakis wałek i kilka strzałów po okregu No tak też można .Heh to wyłącznie jego sprawa jak rozbierze.Ale jak sie uczy to nie na"partyzantce" :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 no tak ale grzejesz karter, a powinienes chłodzic łozycho a na kuchence raczej nie uda ci sie to za bardzo :D. Wiec grzejesz to i to i pod wplywem temp stal nazwijmy to zwieksza objetosc, tak jak alu wiec taki zabieg mało nam da ;) p.s swoja drogą pewnie ta wsk tylko nazimno była rozbierana zawsze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 p.s swoja drogą pewnie ta wsk tylko nazimno była rozbierana zawszecałkiem możliwe :D Wiec grzejesz to i to i pod wplywem temp stal nazwijmy to zwieksza objetosc' date=' tak jak alu wiec taki zabieg mało nam da[/quote']no ale alu bardziej zwiąkszy swoją objętość niż nazwijmy to stal ;) PSpimpek masz tu link co prawda dotyczy mz , ale niektóre sposoby rozbiórki można stosować w wsce :http://mitglied.lycos.de/eastbikes2/repes2/repes2.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 no dobrze panowie a teraz powiedzcie mi wymienilem simeringi zalozylem lozyska i powiedzicie mi jak go teraz uszczelnic :?: zeby nie bylo przedmuchow itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 1 Przetrzyj kartery(w miejscu łączenia) papierem ściernym ok 400 , aby usunąć wszelkie pozostałości starego uszczelnienia.2 Odtłuść przecierając np. benzyną ekstrakcyjną ,rozpuszczalnikem ,acetonem.3 Nałóż uszczelkę (jak masz papierowe ,to wcześniej dobrze jest zaimpregnować je twardym lakierem bezbarwnym np. do podłóg,jak np. z paranitu , ebonitu czy innego materiału nieprzesiąkliwego to nie musisz) wcześniej smarując ją obustronnie hermetikiem.Można zamiast hermetiku zastosować cienkie warstwy silikonu (takiego który jest odporny na wys. temp. i przewidziany do zastosowań w motoryzacji m.in.uszcelnia silniki spalinowe).Kolor ,wiadomo czerwony najbardziej rzuca się w oczy ,dlatego ja bym wybrał czarny.4 Dociśnij oba karteryi dokręć mocno wszystkie śruby.Po kilku pierwszych przejażdżkach ponownie dociągnij śruby., ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 no dobra a jezeli mam uszczelki gambitowe (no chodzi mi o te takie szare) to po wyczyszczeniu sciernym pozostalosci z uszczelnienia z kartterow i po odtluszczeniu ich moge klasc silikon na kartery potrem na jeden polozyc uszczelke i zlozyc kartery i poskrecac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Tak możesz tylko jak smarujesz silikonem ,to obustronnie :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 i wtedy jest pewnosc ze bedzie 100% kompresja silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 TAK :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 TAK :mrgreen: chyba ze zapomnisz o pierscieniach tłoku' date=' uszczelce pod gar i pod głowice ;'], albo czegoś nie skrecisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.